sobota, 15 grudnia 2007

Pierwsza wizualizacja nowego Renault Megane

Renault Megane już wkrótce czekają poważne zmiany. W miejsce obecnego modelu o dość dyskusyjnej linii pojawi się odmieniony następca.

Nowe Megane otrzyma wiele elementów znanych z koncepcyjnego Renault Altica. Linia Megane III ma być bardziej konwencjonalna, bez budzącego kontrowersję tylnego pasa z dziwacznie pochyloną szybą bagażnika. Podobnie jak poprzedni model, nowa generacja „meganki” będzie dostępna w wielu wariantach nadwozia. Na początku zobaczymy 3 i 5-drzwiowego hatchbacka. Potem dołączy do nich kolejno: sedan, coupe, kabriolet, kombi i być może crossover. Nowe Megane zmierzy się między innymi z Peugeotem 308, Citroenem C4, Fiatem Bravo, czy zapowiadanym od dłuższego czasu nowym Golfem VI. Debiut francuskiego hatchbacka zapowiedziano w przyszłym roku na salonie samochodowym w Paryżu.

Źródło: WCF, Informacja Mototarget

Nowy Jaguar XF hitem w Anglii

Jaguar zebrał już 3 tysiące zamówień na nową limuzynę XF od klientów w Wielkiej Brytanii.

Nie wiadomo, czy wzrost zainteresowania nowym modelem XF wyciągnie brytyjską markę z kryzysu finansowego jaki ostatnio przeżywa, ale wprowadzenie do sprzedaży modelu XF było na pewno dobrym posunięciem. Szef inżynierów Jaguara, Richard Perry-Jones w wywiadzie dla miesięcznika "Just Auto" powiedział, że liczba zamówień na modle XF może w znacznym stopniu przyczynić się do odbudowania nadszarpniętego wizerunku Jaguara w ostatnich latach. Do sukcesu przyczynić sie też powinno wzmożone zainteresowanie mediów towarzyszące modelowi XF przed i po premierze auta.
Pierwsi klienci odbiorą kluczyki do nowych samochodów w marcu 2008 roku. Z kolei Ford nie zamierza zmieniać planów dotyczących sprzedaży Jaguara i Land Rovera i chce sfinalizować transakcję jeszcze przed końcem tego roku.

Źródło: Just Auto, Infomacja Mototarget

Hummer w Japonii

Jak informuje "Detroit News", General Motors zamierza od wiosny wprowadzić markę Hummer na japoński rynek.

Obecnie tylko 14% terenowych aut z logo Hummer trafia do sprzedaży poza USA. Największe rynki zbytu, to Europa, Australia, Azja i Afryka Południowa. Według analityków z GM, rozpoczęcie sprzedaży Hummera w Japonii ma zwiększyć import do 20%. Z kolei sprzedaż w tym roku na rodzimym rynku spadła o 22%. Dyrektor operacyjny Hummera - Martin Walsch, przyznaje że coraz częściej klienci rezygnują z kupna wielkich i paliwożernych aut typy SUV, na rzecz mniejszych i bardziej oszczędnych crossoverów. Dlatego wycofano z oferty marki wojskowy model H1 i wprowadzono mniejsze H2 i H3. Na najbliższym salonie samochodowym NAIAS w Detroit Hummer zaprezentuje koncepcyjny model HX, który ma wyznaczać nowy kierunek rozwoju na najbliższe lata.

Źródło: Detroit Post, Informacja Mototarget

10 najlepszych aut według Car&Driver

Amerykański miesięcznik Car&Driver opublikował listę najlepszych samochodów 2008 roku. Tradycyjnie pod uwagę brane były auta wszystkich klas, wyprodukowane w drugiej połowie tego roku, a więc traktowane jako modele na rok 2008.

Poniżej publikujemy pierwszą dziesiątkę i zestawienie z poprzedniego roku. Nie jest zaskoczeniem pierwsze miejsce BMW serii 3. Od kilku lat modele serii 3 należą do ulubionych i najczęściej kupowanych europejskich aut za oceanem. Nowy model "trójki" sprzedawany w USA od dwóch lat, ugruntował silna pozycję w statystykach sprzedaży. To samo dotyczy dwóch modeli Hondy (Accord i Jazz) i Mazdy (Mx-5 i Mazdy3). Accord dawno już strącił z podium Toyotę Camry, a uroczy roadster MX-5 jest najchętniej kupowanym kabrioletem w historii!

2008 10Best List

- BMW Serii 3
- Cadillac CTS
- Chevrolet Corvette
- Chevrolet Malibu
- Honda Accord
- Honda Fit
- Mazda MX-5
- Mazda Mazdaspeed3
- Porsche Boxster/Cayman
- Volkswagen GTI

2007 10Best List

- BMW Serii 3
- Chevrolet Corvette
- Chrysler 300C
- Honda Accord
- Honda Fit
- Infiniti G35 Sedan
- Mazda MX-5 Miata
- Mazda Mazdaspeed3
- Porsche Boxster / Cayman
- Volkswagen GTI

Źródło: Car&Driver, Informacja Mototarget

„Knight Rider” wraca na ekrany i jeździ czarnym Mustangiem!

Niektórzy pamiętają jeszcze Davida Hasselhoffa w serialu telewizyjnym „Knight Rider”. Grał on rycerskiego jeźdźca i zawsze był szybszy od czarnych charakterów i wszelkiej maści przestępców. Głównie dzięki niesamowitym możliwościom swojego Pontiaca Firebird zwanego „KITT”, naszpikowanego elektroniką i potrafiącego nawet mówić do właściciela.

Choć serial klasyfikował się do kategorii filmów klasy C, lub nawet R, zarówno David jak i Pontiac Firebird zdobyli wielką popularność. Wczoraj telewizja NBC ogłosiła, że wkrótce powstanie dwugodzinny film „Knight Rider”. W rolę jeźdźca wcieli się Justin Bruening, a koniem będzie Mustang. A dokładnie Ford Mustang Shelby GT500 KR i to aż w trzech egzemplarzach! Pierwszy to KITT Hero. Po naciśnięciu odpowiednich przycisków auto zmienia się błyskawicznie w KITT Attack, czyli ekstremalnie szybką wersję pościgową. Jest jeszcze KITT Remote – zdalnie sterowana wersja KITT Hero.

Wierzymy, że dysponując aż trzema autami Knight Rider rozgromi wszystkich przestępców, a świat będzie wolny od przemocy.


Źródło: NBC News, Informacja Mototarget

Nowa Mazda RX-8 w Detroit

Koncern Mazda ogłosił, iż podczas Salonu Samochodowego w Detroit zaprezentuje mocno zmodyfikowany model RX-8.

Mimo, że szczegóły dotyczące następcy RX-8 wciąż są ściśle strzeżone Mazda zapewnia, że nowy model będzie charakteryzował się nowoczesną stylistyką nadwozia, lepszym prowadzeniem, lepszymi osiągami oraz materiałami wykończeniowymi o wysokiej jakości.

Oprócz modelu RX-8 na stoisku Mazdy pojawi się również koncepcyjny Furai, który będzie budowany głównie z myślą o wyścigach na torze. Samochód napędzany jest 450-konnym silnikiem zasilanym bioetanolem.

Salon Samochodowy w Detroit rozpocznie się 13 stycznia 2008 roku.

Źródło: What Car?, fot. Mazda, informacja Moto Target

Fiat Linea zdobywa nagrodę "Autobest 2008"

Jury, w skład którego wchodzi 15 dziennikarzy z rynków Europy Środkowej i Wschodniej, przyznało Fiatowi Linea cenny tytuł „Autobest 2008”. Opracowany przez specjalistów z Centrum Stylu Fiata model wyprzedził tak mocnych konkurentów jak m.in. Kia cee'd oraz Mazda 2.

Dziennikarze zasiadający w jury konkursu „Autobest 2008” reprezentują 15 krajów europejskich, w których mieszka łącznie około 300 mln. ludzi (Bułgaria, Cypr, Chorwacja, Grecja, Macedonia, Polska, Czechy, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Ukraina oraz Węgry).

Jako zdobywca łącznie 850 punktów, Fiat Linea pozostawił w tyle konkurentów takich jak Kia cee'd (784), Mazda2 (705), Skoda Fabia (679) oraz Toyota Auris (583).

Podczas wyboru zdobywcy tytułu „Autobest” jury uwzględnia 13 kryteriów takich jak stylizacja, komfort, niskie koszty eksploatacji, właściwości jezdne, cena oraz wartość dla użytkownika. Fiat Linea w oryginalny sposób łączy styl, funkcjonalność i przyjemność jazdy. Auto ma obszerne wymiary, które stawiają ten model na szczycie swojej klasy.

W Fiacie Linea można wygodnie i relaksowo podróżować. Oferuje on wygodną pozycję dla osób każdej postury. Dzięki regulacji siedzenia kierowcy oraz kierownicy (wysokość i głębokość), na przednich fotelach osiągnięto doskonałe efekty pod względem przestronności oraz idealnej pozycji do jazdy (wysokość kierowców może wynosić od 1,50 do około 2 metrów). Również w przypadku bardzo wysokiego kierowcy, siedzący za nim, na tylnym siedzeniu, równie wysoki pasażer będzie miał zapewnianą wygodną pozycję. Wszystko to bez wpływu na pojemność bagażnika, osiągającego aż 500 litrów w normalnej konfiguracji (należy do najbardziej pojemnych w swojej kategorii). Jeśli przestrzeń jest nadal niewystarczająca, wystarczy całkowicie opuścić tylną kanapę, aby mieć do dyspozycji nadzwyczajną przestrzeń ładunkową: 1175 litrów do linii dachu.

Źródło: Fiat

Porsche Turbo w nadwoziu VW Transportera

Niemiecka firma TH Automobile specjalizuje się w przeróbkach VW Transportera, do którego montuje potężny silnik od Porsche 911 Turbo!

Jednostka napędowa o pojemności 3.6-litra i mocy 420KM montowana jest z tyłu samochodu, a na życzenie klienta z przodu auta może znaleźć się dodatkowy silnik Diesla o mocy 150KM. Wówczas, łączna moc "hybrydy" wynosi aż 570KM.

Samochód napędzany jedynie silnikiem z Porsche Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy i osiąga 270 km/h. Ogromna moc przenoszona jest na wszystkie koła za pomocą systemu napędu zapożyczonego z modelu Porsche 996.

Tak przerobiony Transporter dostępny jest w dwóch wersjach: TH2 i TH3 z rozstawem osi wydłużonym o 50cm. Obydwie wersje posiadają mocno zmienione nadwozia, 20-calowe felgi aluminiowe oraz zestaw wskaźników z Porsche.

Za przeróbkę wersji TH2 (nie wliczając w to ceny oryginalnego VW Transportera) przyjdzie zapłacić 145 000 Euro, a za wersję TH3 Pickup 169 500 Euro.

Więcej zdjęć VW-Porsche


Źródło: Carscoop, informacja Moto Target

Seat dla najpiękniejszych

Miss Polonia 2007 odjechała SEAT-em

W dniu 8.12 na terenie Centrum Handlowego Złote Tarasy odbyło się uroczyste przekazanie kluczyków do aut - nagród w konkursie Miss Polonia 2007. Kluczyki do SEAT-a Altea, najpiękniejszego auta świata, trafiły w ręce Barbary Tatara, Miss Polonia 2007, z kolei Miss Publiczności 2007, Anna Tarnowska otrzymała SEAT-a Ibizę.

Impreza to wspólne przedsięwzięcie firmy Iberia Motor Company (IMC) S.A. - oficjalnego importera aut marki SEAT w Polsce i centrum handlowego Złote Tarasy. Imprezę, prowadzoną przez znanego dziennikarza motoryzacyjnego Włodzimierza Zientarskiego, uświetnił występ Natalii Kukulskiej, która aktualnie promuje piosenki z najnowszej płyty "Sexi flexi".

Suzuki A-Star

Suzuki Motor Corporation (SMC) nie ustaje we wdrażaniu swej światowej strategii obliczonej na długoterminowy wzrost. Podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie zaprezentowano czwarty z kolei model o znaczeniu strategicznym – Splash. Teraz przyszedł czas na kolejną ważną premierę. Podczas salonu Auto Expo 2008 w New Delhi, Suzuki przedstawi po raz pierwszy model Concept A-Star.

Model, który trafi do produkcji seryjnej to pięciodrzwiowy hatchback segmentu A. W pracach projektowych inżynierowie skupili się na osiągnięciu najwyższego możliwego poziomu w dziedzinie ochrony środowiska i komfortu podróżowania. Samochód wyposażony będzie w nowy silnik benzynowy o konstrukcji aluminiowej i pojemności 1,0 litra, spełniający wymogi normy Euro 5, o emisji CO2 niższej od europejskich konkurentów (celem jest osiągnięcie poziomu poniżej 109 g/km). Podobnie, jak poprzednie modele zaprojektowane w ramach światowej strategii Suzuki, samochód będzie łączył sportowe, fascynujące własności i osiągi z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.

SMC przywiązuje wielką wagę do rynku indyjskiego. Dotychczasowe wysiłki Suzuki przyniosły znaczący wkład w rozwój przemysłu motoryzacyjnego w tym kraju i pozwoliły zdobyć ponad 50 % udziałów w szybko rosnącym indyjskim rynku samochodów osobowych.

Koncern SMC już dawno zauważył i docenił atracyjność i ogromny potencjał rynku Indii. Porozumienie z rządem tego kraju doprowadziło do powstania spółki Maruti Udyog Limited (obecnie działającej pod nazwą Maruti Suzuki India Limited, jako spółka zależna SMC), która produkuje samochody w mieście Gurgaon od grudnia 1983 roku. Dzisiaj, po blisko ćwierć wieku działalności, dzięki zdobytej przewadze technologicznej, personelowi o najwyższych kwalifikacjach i wdrożeniu najbardziej zaawansowanych systemów produkcji i standardów kontroli, Maruti Suzuki India buduje samochody o światowej jakości.

Samochód produkcyjny, który odziedziczy wiele motywów i cech stylistycznych modelu Concept A-Star będzie produkowany w zakładzie Maruti Suzuki India w Manesar z przeznaczeniem głównie na rynki europejskie, ale będzie sprzedawany także w innych krajach, w tym w Indiach. Początek produkcji zaplanowano na październik 2008 roku. Pierwsze partie samochodów trafią do Europy w grudniu 2008, a później także na rynki innych krajów całego świata.

Nowy aluminiowy silnik o pojemności 1.0 litra będzie produkowany przez zakłady Maruti Suzuki India, a manualna skrzynia biegów – przez Suzuki Powertrain India, należący do SMC, znajdujący się w sąsiedztwie Maruti Suzuki India w Manesar.

Suzuki Powertrain India produkuje obecnie silnik wysokoprężny o pojemności 1.3 litra, ale SMC nie planuje obecnie montować tej jednostki w wersji produkcyjnej nowego samochodu ze względu na znakomite walory ekologiczne nowego silnika benzynowego. W przyszłości SMC być może rozważy możliwość zastosowania małego silnika wysokoprężnego z fabryki Suzuki Powertrain India.

Indie to rynek niezwykle ważny w światowej strategii Suzuki, dlatego SMC planuje łączne inwestycje o wartości 200 miliardów jenów w swoje fabryki w tym kraju w latach 2007 – 2009. (Suma ta obejmuje nakłady inwestycyjne na produkcję nowego modelu strategicznego.) Plany przewidują zwiększenie zdolności produkcyjnej zakładu Maruti Suzuki India do 960 000 samochodów rocznie do marca 2010, aby z jednej strony zaspokoić rosnący popyt rynku indyjskiego, a z drugiej rozwinąć eksport nowego strategicznego modelu z Indii na rynki całego świata.

Warto też wspomnieć, że Maruti Suzuki India, dzięki transferowi zaawansowanych technologii i know-how z SMC, staje się coraz bardziej uznanym centrum badań i rozwoju. Umożliwia to prowadzenie pod nadzorem SMC własnych prac, na przykład nad adaptacją modeli zaprojektowanych w Japonii do specyficznych wymagań rynku indyjskiego. SMC planuje kolejne inwestycje w spółkę Maruti Suzuki India i rozwój działu badawczego tak, aby pełnił on kluczową rolę w światowej strategii Suzuki.

Concept A-Star jest pierwszym samochodem koncepcyjnym, nad którym począwszy od wstępnego etapu prac stylizacyjnych pracowali specjaliści działu badań i rozwoju firmy Maruti Suzuki India. Jest to najlepszy dowód uznania dla kwalifikacji indyjskich inżynierów.

Źródło: Suzuki, fot. Suzuki

Vantage RS Concept najszybszym Astonem Martinem

Podczas otwarcia pierwszego centrum projektowego Astona Martina w Gaydon zaprezentowano nowy samochód koncepcyjny V12 Vantage RS zbudowany w oparciu o model V8 Vantage Coupe.

Vantage RS napędzany jest silnikiem V12 o pojemności 6 litrów, który przy 6 250 obr./min. osiąga moc 600 KM, a przy 5 000 obr./min produkuje aż 690 Nm momentu obrotowego. Pomimo zastosowania ciężkiego silnika, koncepcyjny Vantage waży około 1600 kg. Duża w tym zasługa lekkich elementów z włókien szklanych, które pokrywają nadwozie. W rezultacie, stosunek masy do mocy w modelu Vantage RS wynosi 375KM na tonę. Za skuteczne wytracanie prędkości odpowiadają duże, ceramiczne tarcze hamulcowe.

Aston Martin twierdzi, że koncepcyjny RS jest najszybszym modelem wyprodukowanym przez firmę. Sprint od 0 do 100 km/h zabiera jedynie 4 sekundy, a od 0 do 160 km/h 8,5 sekundy!

Stabilność przy dużych prędkościach zapewnia autu automatycznie wysuwany tylny spoiler. Niewątpliwy wpływ na odpowiednią przyczepność w szybko pokonywanych zakrętach mają również duże, 19-calowe obręcze aluminiowe z szerokimi oponami.

RS trafi do seryjnej produkcji najprawdopodobniej w 2008 roku.

Źródło: Newspress, fot. Aston Martin, informacja Moto Target

Pierwsze zdjęcie produkcyjnej wersji Chevroleta Volt

Koncern General Motors zaprezentował oficjalne zdjęcie drogowej wersji Chevroleta Volt - pierwszego modelu produkcyjnego zasilanego akumulatorami.

Chevrolet Volt to pojazd elektryczny napędzany za pomocą akumulatora, ale wyposażony też w silnik benzynowy, który może zostać wykorzystany w celu wytworzenia dodatkowej mocy elektrycznej umożliwiającej przebycie większego dystansu.

Ten samochód można naładować do pełna, podłączając go do gniazda o napięciu 110 V na około sześć godzin dziennie. Kiedy jego litowo-jonowy akumulator jest naładowany do maksimum, Volt może przejechać po mieście ponad 60 kilometrów, korzystając tylko z energii elektrycznej. Kiedy zaś akumulator wyczerpie się, uruchamiany jest 3-cylindrowy turbodoładowany silnik, który pracuje przy stałych obrotach, aby wytworzyć prąd elektryczny i ponownie naładować akumulator.

W tym momencie prowadzone są testy w tunelu aerodynamicznym. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów najprawdopodobniej w 2010 roku.

Źródło: Autocar, GM, fot. GM, informacja Moto Target

Nowa Laguna najlepszym rodzinnym dieselem według Auto-Journal

W teście przeprowadzonym przez francuski magazyn Auto - Journal, Nowa Laguna 2.0 dCi 150 KM w wersji Dynamique, zwyciężyła w kategorii „rodzinne diesle”.

Według oceniających, Nowa Laguna napędzana silnikiem wysokoprężnym 2.0 dCi o mocy 150 KM, jest jednym z najbardziej dynamicznych samochodów. Nowa Laguna jest o 10 cm dłuższa, o 4 cm szersza i 2 cm wyższa od poprzedniej wersji. Zmiany te miały przede wszystkim na celu podniesienie bezpieczeństwa czynnego i biernego. Laguna III uzyskała celującą ocenę w crash testach Euro NCAP, poprawiła się także przyjemność prowadzenia i zachowanie na drodze. Twardsze zawieszenie lepiej niweluje przechyły, a układ kierowniczy zapewnia bezpośrednie wyczucie drogi, zaletą jest także „zdyscyplinowane” zawieszenie przednie. Samochód waży średnio o 15 kg mniej od poprzedniej wersji przy uwzględnieniu analogicznego wyposażenia.

Wyciszenie wnętrza podnosi zdecydowanie komfort jazdy. Elastycznie pracujący w niskich zakresach obrotów silnik dCi 150 KM może osiągnąć maksymalne obroty 5000 obr/min i zapewnia doskonałe osiągi. Współpracuje z 6-biegową skrzynią zapewniającą precyzyjną i płynną zmianę biegów. Laguna III wyróżnia się także mocnymi hamulcami. Znacznie lepszemu wykończeniu wnętrza towarzyszy dopracowana ergonomia i nowoczesne, bogate wyposażenie, nawet w podstawowych wersjach auta. Począwszy od wersji Dynamique dostępna jest tapicerka ze skóry łączonej z alkantarą, aluminiowe felgi oraz liczne elementy wyposażenia podnoszące komfort. Renault proponuje 3-letnią gwarancję lub do 150 tys. km przebiegu, podkreślając w ten sposób, że poprzednie problemy z niezawodnością należą zdecydowanie do przeszłości. Kabina jest bardzo dopracowana i wykończona przyjemnymi w dotyku materiałami, a ergonomia starannie przemyślana. Oceniający podkreślali również zalety udanej klimatyzacji automatycznej. W Renault dostępne są różne wystroje wnętrza w zależności od tego, czy zdecydujemy się na bardziej sportową wersję Dynamique, czy też bardziej elegancką wersję Privilege. Autorzy testu za zalety uznali: zachowanie na drodze, przyjemność prowadzenia, komfortowe zawieszenie i doskonałe wyciszenie.

Źródło: Renault, fot. Renault

wtorek, 11 grudnia 2007

Przeciek z centrali Audi w Internecie!

Dotarliśmy do tajnej notatki, która w "tajemniczy" sposób znalazła się w Internecie. Dokument zawiera daty premier wszystkich modeli niemieckiego koncernu aż do 2012 roku, wraz z lokalizacjami fabryk w których będą produkowane

2008

Najszybciej, bo już podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie, zobaczymy nowe Audi A4 w wersji Avant (na zdjęciu obok). Samochód będzie produkowany zarówno w Ingolstadt, jak i w nowej fabryce Audi w Chinach (prowincja Changchun). W czerwcu 2008 nastąpi premiera Audi A3 po liftingu. Miesiąc później Audi zaprezentuje długo oczekiwany model Q5. Na drugą połowę roku przewidziano prezentację sportowego wariantu Audi TT o oznaczeniu TT-S, Audi R8 z silnikiem V10, oraz SUV-a Q7 z napędem hybrydowym.

2009

W pierwszym kwartale 2009 roku zobaczymy Audi A5 Cabrio, pikantną wersję RS5 o mocy 430 KM, oraz sportowe R8 z dachem typu Targa, którego premiera nastąpi najprawdopodobniej podczas salonu w Genewie. Największą nowością będzie z pewnością Audi A7 Coupe – zapowiadany od kilkunastu miesięcy rywal Mercedesa CLS. Model A7, podobnie jak kompaktowy SUV Q3 i Audi TT-RS, będą głównymi gwiazdami jesiennego salonu IAA we Frankfurcie. Tuż przed końcem roku 2009, światło dzienne ujrzy model A5 Sportback i Audi A1, które jako koncept Metroproject Quattro oglądaliśmy na tegorocznym salonie w Tokio.

2010

Na 2010 rok zapowiedziano tylko trzy premiery. Audi pokaże nową generację flagowej limuzyny A8, SUV-a Q5 z napędem hybrydowym i zupełnie nowy model Audi A3.

2011

Dwie najważniejsze nowości 2011 roku, to premiera nowego A6 i A6 Avant. Zobaczymy też A7 w wersji cabrio i następcę modelu TT, oznaczanego na razie jako R4.

2012

Jedynym modelem planowanym na 2012 rok, o którym mowa w tajnej notatce, to następca przedstawionego niedawno modelu A4.

Poniżej przedstawiamy listę wszystkich planowanych przez Audi nowości do 2012 roku:

• Wrzesień 2007 - B8 A4
• Wrzesień 2007 - C6 RS6
• Styczeń 2008 - A3 Cabrio
• Marzec 2008 - B8 A4 Avant
• Czerwiec 2008 - A3 Facelifting
• Lipiec 2008 - Q5
• Sierpień 2008 - TT-S
• Wrzesień 2008 - R8 V10
• Grudzień 2008 - Q7 Hybrid
• Styczeń 2009 - A5 Cabrio
• Luty 2009 - RS5
• Marzec 2009 - R8 Targa
• Czerwiec 2009 - A7 Coupe
• Lipiec 2009 - Q3
• Sierpień 2009 - TT-RS
• Wrzesień 2009 - A5 Sportback
• Grudzień 2009 - A1
• Luty 2010 - Q5 Hybrid
• Czerwiec 2010 - Nowe A8
• Październik 2010 - Nowe A3
• Styczeń 2010 - A7 Cabrio
• Styczeń 2011 - Nowe C7 A6
• Maj 2011 - C7 A6 Avant
• Czerwiec 2011 - R4
• Październik 2011 - A1 Cabrio
• Styczeń 2012 - A4


Źródło: WCF, Informacja Mototarget

Nowy Dodge Ram na stronach Mopar

Na stronach firmy Mopar - fabrycznego dostawcy akcesoriów Dodge’a, dość nieoczekiwanie pojawiło się zdjęcie modelu Ram na 2008 rok.

Ulubiona półciężarówka Ameryki otrzyma kilka istotnych zmian w stosunku do obecnie oferowanego modelu. Zmniejszono potężną osłonę chłodnicy, a klosze lamp przednich i świateł przeciwmgłowych mają nowy kształt. Pojawią się też nowe możliwości zabudowy przestrzeni ładunkowej. Najprawdopodobniej nowy Dodge Ram otrzyma nowe zawieszenie tylne ze sprężynami śrubowymi. Pod maską ogromnego Rama również zaszły istotne zmiany. Silnik HEMI V8 o pojemności 5,7 litra będzie dysponował większą mocą i zmniejszonym zużyciem paliwa. Debiut samochodu już w styczniu 2008 roku, podczas targów NAIAS w Detroit.

Źródło: Mopar, Informacja Mototarget

Debiut nowego Seata Ibiza już w marcu w Genewie

Jak donosi Automotive News powołując się na "dobrze poinformowane źródła" w Seacie, premiera długo oczekiwanej generacji modelu Ibiza nastąpi podczas wiosennego salon u samochodowego w Genewie.

Nowy hiszpański hatchback zmierzy się z mocną konkurencją w segmencie B. Oprócz wiekowego Volkswagena Polo, wielu konkurentów w tej klasie gruntownie w tym roku odmieniono. Fiat Grande Punto, Skoda Fabia, czy Peugeot 207, to tylko niektóre z nich. Nowa Ibiza dostępna będzie jako 3 i 5-drzwiowy hatchback. Auto będzie znacznie większe od obecnego modelu, co przełoży się bezpośrednio na ilość miejsca w środku. Na razie gama silników objęta jest klauzulą tajemnicy, ale na pewno pod maską Ibizy znajdą się silniki 1,4 TSI i 2,0 TDI, które napędzać będą mocniejsze warianty oznaczone jako FR i Cupra. Obok przedstawiamy komputerowo wygenerowane zdjęcie szpiegowskie nowego modelu Seata.


Źródło: Automotive News, informacja Mototarget

Akcja serwisowa Fiata Grande Punto i Ducato

Przedsiębiorca Fiat Auto Poland S.A. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Fiat Grande Punto i Ducato X2/50 mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Fiat Grande Punto

Polski dystrybutor samochodów Fiat poinformował, że w niektórych samochodach Fiat Grande Punto połączenie górnego odcinka wałka kierownicy z przegubami krzyżakowymi zostało wykonane w niewłaściwy sposób, co może utrudnić kierowanie pojazdem.

Wada dotyczy samochodów Fiat Grande Punto o numerach nadwozia z zakresu: 00105778-00169447; 01078325-01156208 oraz 02000001-02009229, wyprodukowanych w czerwcu, lipcu i sierpniu 2006 r. we Włoszech. Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 730 samochodów.

Fiat Auto Poland S.A. poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listownie o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanej stacji obsługi. Prace, polegające na wymianie wadliwego wałka kolumny kierowniczej zostaną wykonane bezpłatnie.

Fiat Ducato

Polski dystrybutor samochodów Fiat poinformował, że w niektórych samochodach Fiat Ducato X2/50, obręcze kół z blachy o wymiarze 15 cali wyposażone są w wadliwe zawory, które mogą powodować ubytek powietrza w oponach.

Wada dotyczy samochodów Fiat Ducato o numerach nadwozia z zakresu: 01268314 - 01292389, wyprodukowanych w sierpniu i wrześniu 2007 r. we Włoszech. Kampanią serwisową na rynku polskim objęte są 344 samochody.

Fiat Auto Poland S.A. poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listownie o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanej stacji obsługi. Prace, polegające na wymianie wadliwych zaworów kół zostaną wykonane bezpłatnie.

Źródło: UOKiK

Pierwsze oficjalne zdjęcie nowej Skody Superb

Koncern Skoda opublikował pierwsze oficjalne zdjęcie nowego modelu Superb.

Nowa generacja modelu Škoda Superb od samego początku projektowana była jako zupełnie nowy pojazd. Pojazdy prototypowe, poddawane wyczerpującym testom w Dolinie Śmierci, wyposażone były w turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 1.8 TSI/118 kW (160 KM).

Dla miłośników luksusu i sportowych emocji Škoda przygotowała również topową jednostkę benzynową z bezpośrednim wtryskiem, technologia FSI, o pojemności 3.6 l i mocy aż 260 KM. Co ważne po raz pierwszy najnowszy Superb będzie również dostępny w wariancie z napędem 4x4.

Jedną z najważniejszych innowacji technologicznych zastosowanych w Škodzie Superb są reflektory bi-ksenonowe z funkcją AFS. Skrót AFS (Adaptive Frontlight System) oznacza jedną z najnowocześniejszych technologii stosowanych w reflektorach przednich. Układ sterowania świateł wykorzystuje możliwość zmiany geometrii strumienia światła reflektorów, dostosowując go do różnych warunków jazdy np. w mieście, na autostradzie, podczas deszczu. Układ AFS wyposażony jest w funkcję aktywnego doświetlania zakrętów, funkcję "corner" oraz dynamiczną regulację wysokości strumienia światła. Ten zaawansowany technologicznie, dobrze przemyślany system dynamicznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze, zwiększając bezpieczeństwo jazdy. Kierowca może szybciej reagować na przeszkody, jeśli są one lepiej oświetlone.

Oficjalna światowa premiera nowej generacji modelu Superb odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie wiosną 2008 roku. Zaprezentowane tam zostaną m.in. szczegóły techniczne i wszystkie dostępne typy silników.

Źródło: Skoda, fot Skoda, informacja MotoTarget

Aston Martin DBS gwiazdą najnowszego filmu z Jamesem Bondem

Aston Martin ogłosił, iż najnowszy model flagowy koncernu - DBS - po raz kolejny będzie towarzyszył Jamesowi Bondowi (Daniel Craig) w najnowszym filmie o przygodach agenta 007.

Aston Martin DBS zadebiutował na dużym ekranie w filmie Casino Royale, w którym pobił rekord Guinnessa w największej ilości obrotów wykonanych w samochodzie. Adam Kirley, kaskader prowadzący samochód, zdołał obrócić auto aż siedem razy, dzięki czemu już teraz zapisał się w historii najbardziej niebezpiecznych wyczynów kaskaderskich.

Najnowszy film z Jamesem Bondem w roli głównej pojawi się na ekranach kin w listopadzie 2008 roku.

Dwumiejscowy DBS napędzany jest 510-konnym silnikiem, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy oraz prędkość maksymalną 305 km/h.
Jest to również pierwszy seryjny model Astona Martina, w którym zastosowano ceramiczne hamulce. Są one o 12,5 kg lżejsze od konwencjonalnych tarcz hamulcowych i nieporównywalnie bardziej od nich wydajne.

Aston Martin DBS pozycjonowany jest pomiędzy modelami DB9 i DBR9.

Źródło: Newspress, fot. Aston Martin, informacja Moto Target

Niebezpieczne motocykle Yamaha

Przedsiębiorca Mitsui Motor Polska sp. z o.o., powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre motocykle Yamaha model: MT-01 mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Polski dystrybutor motocykli Yamaha poinformował, że w niektórych egzemplarzach modelu MT-01 może wystąpić wada konstrukcyjna cięgna tylnego zawieszenia. Ryzyko wystąpienia usterki jest znikome, jednakże w skrajnym przypadku pęknięcie wadliwego cięgna podczas jazdy motocyklem, może doprowadzić do wypadku.

W Polsce usterka dotyczy 87 motocykli Yamaha wyprodukowanych w latach 2005-2007 w Japonii.

Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że powiadomi właścicieli motocykli objętych kampanią oraz sieć sprzedaży o konieczności sprawdzenia motocykli w autoryzowanej stacji obsługi. W przypadku wykrycia wadliwej części, zostanie ona wymieniona na nową bezpłatnie.

Źródło: UOKiK

Debiut rynkowy Peugeot 207 SW Outdoor w Wielkiej Brytanii

Trzeci członek rodziny Peugeot 207, model SW, wszedł właśnie do sprzedaży w Wielkiej Brytanii.

Samochód zadebiutował w trzech wersjach nadwozia: S, Sport i Outdoor. Ta ostatnia charakteryzuje się powiększonym prześwitem (o 16 mm z przodu i 21 mm z tyłu), nowymi felgami aluminiowymi o średnicy 16 cali oraz szarymi nakładkami ochronnymi na nadkola.

Do napędu Peugeot 207 SW służą trzy silniki; dwie jednostki HDI o pojemności 1.6-litra i mocach 90 i 110KM oraz silnik benzynowy 1.6 VTi o mocy 120KM. Wszystkie silniki będą współpracowały z manualnymi skrzyniami biegów o pięciu przełożeniach. Ceny wersji Outdoor będą rozpoczynały się od 18 980 Euro.

Źródło: Carscoop, fot. Peugeot, informacja Moto Target

Lexus IS250 i GS300 do serwisu

Przedsiębiorca Toyota Motor Poland sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Lexus IS250 i GS300 mogą stwarzać zagrożenie dla zdrowia i życia użytkowników.

Polski dystrybutor samochodów Lexus poinformował, że w niektórych samochodach Lexus IS250 i GS300 w przewodzie paliwowym umieszczonym w komorze silnika, połączenie zgrzewane zostało wykonane w niewłaściwym kierunku. Występujące w paliwie niewielkie ilości związków wywołujących korozję, mogą zapoczątkować drobne procesy korozyjne w połączeniu i spowodować nadmierne naprężenie. W rezultacie może dojść do powstania niewielkiego pęknięcia. Użytkowanie pojazdu z tego typu uszkodzeniem może doprowadzić do powiększenia się pęknięcia i w najgorszym przypadku do wycieku paliwa z przewodu paliwowego.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 118 samochodów Lexus, wyprodukowanych w Japonii, o następujących zakresach numerów VIN:

Model

Kod modelu

Zakres VIN

Ilość

Okres produkcji

WMI

VDS

VIS

IS250

GSE20

JTH

BK262#

00001015 - 00003003

25

Od 3 czerwca 2005 do 2 grudnia 2005

02000011 - 02006199

05000019 - 05006048

GS300

GRS190

JTH

BH96S#

00001011 - 00001019

93

Od 28 września 2004 do 22 listopada 2005

05000014 - 05028535


Toyota Motor Poland sp. z o.o. poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listownie o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanych stacjach obsługi. Usterka zostanie usunięta bezpłatnie.



Źródło: UOKiK

Skoda Fabia zwycięzcą Eco Top 10

Nowa Škoda Fabia 1.2 l z silnikiem 44 kW/60 PS została wybrana najlepszym samochodem kompaktowym w Niemczech w rankingu Eco Top 10, przeprowadzonym na zlecenie ADAC.

Projekt Eco Top 10, zainicjowany przez Öko-Institut, ma za zadanie dostarczyć niemieckim konsumentom wyczerpujących informacji o produktach wartych rekomendacji. Połowa kryteriów branych pod uwagę przy ocenie samochodów obejmuje aspekty środowiskowe, pozostałe część to parametry finansowe. Najbardziej ekonomiczne samochody, które zajęły miejsca na tegorocznej liście Eco Top 10, stoją ponad średnią rynkową pod względem dbałości o środowisko, a do tego ich koszt jest rozsądny.

Öko-Institut ocenia, że ogólny roczny koszt eksploatacji każdego z dziesiątki samochodów z listy Eco Top 10 w kategorii małych samochodów (a także rodzinnych, siedmiomiejscowych i kompaktowych), to 500-1000 euro mniej, niż porównywalnych modeli, które nie znalazły się na Eco Top 10. Kupując Škodę Fabia, możemy zaoszczędzić znacznie więcej.

ADAC sprawdza koszt eksploatacji pojazdu, do obliczeń przyjmując roczny przebieg 12000 km i cztery lata eksploatacji. Metoda ta zawiera takie elemeny, jak cena zakupu, spadek wartości, koszt ubezpieczenia, cenę paliwa, koszty naprawy i serwisu. Podstawą oceny środowiskowej jest zestaw kryteriów Verkehrsclub Deutschland (VCD), który zawiera (nie ograniczając się tylko do nich) emisję CO2, poziom hałasu, emisję substancji rakotwórczych i innych zanieczyszczeń.

Źródło: Skoda

Europejska premiera Lancera Evoluton w Bolonii

Zaledwie sześć tygodni po światowej premierze na wystawie Tokyo Motor Show, całkowicie nowy Lancer Evolution zostanie przedstawiony europejskiej publiczności i mediom na targach motoryzacyjnych 2007 Bologna Motor Show.

Odsłanianie formy

Z misją zwiększenia potencjału sprzedaży i marketingu Lancera Evolution we wszystkich regionach - dotarcia do nowej widowni i wzbudzenia dreszczu emocji wśród wiernych zwolenników - ta (r)ewolucja jest ambitniejszą wersją koncepcji "Evolution".

Dojrzalszy, stylowy i wyrafinowany, lecz jeszcze bardziej kompetentny niż dotychczas, całkowicie nowy Lancer Evolution po raz pierwszy rzuca wyzwanie renomowanym markom europejskim - oddalając się od, charakterystycznego dla poprzedników, wizerunku "wyścigówki dla chłopców".

Bez względu na wszystko, Lancer Evolution pozostaje imponująco sprawny na drodze, dzięki inteligentnemu systemowi S-AWC (system kontroli napędu na wszystkie koła) i Twin Clutch SST (dwusprzęgłowa sportowa skrzynia biegów) oferując najbardziej pociągający i dający satysfakcję samochód w każdym zakresie cenowym.

Równie ważne jest to, że po raz pierwszy Lancer Evolution staje się pełnoprawnym ambasadorem Marki i Firmy.

Z perspektywy Marki, pozycja ikony zajmowana przez Lancera Evolution pozostaje nienaruszona obok modelu "i" (technologie przyjazne środowisku) i Pajero (ekspert w klasie SUV) i umacnia wizerunek firmy Mitsubishi Motors jako Marki intuicyjnej / emocjonalnej, pozostającej obok głównego nurtu.

Z punktu widzenia marketingowego, całkowicie nowy Lancer Evolution zaplanowany jest jako flagowy model nowej rodziny Lancera: nie jest już stojącym z boku rekordzistą nie mającym, z wyjątkiem nazwy, nic wspólnego z innymi Lancerami i bardzo niewiele z pozostałymi samochodami Mitsubishi. Lancer Evolution to bez wątpienia Lancer!

Od strony projektowej, całkowicie nowy Lancer Evolution pomyślany został od początku jako rozwiązanie w pełni zintegrowane, w przeciwieństwie do stopniowych modyfikacji i dodatków wdrażanych w poprzednich Lancerach Evolution. Nawiązując do wyrazistych linii swego rodzeństwa, przystosowanych do wymagań dynamiki, Lancer Evolution staje się pierwszym Mitsubishi wyposażonym w całkowicie nową firmową osłonę chłodnicy, nazwaną "Jet Fighter" (myśliwiec odrzutowy) i to w najbardziej groźnym wcieleniu.

Na zakończenie, z inżynierskiego punktu widzenia, Lancer Evolution demonstruje elastyczność i kompetencję inteligentnej architektury "Project Global" firmy Mitsubishi Motors, którą dzieli z nową rodziną Lancera (Sport Sedan, SportBack, itd....), nowym Outlanderem i modelem Delica D:5 - crossoverem MPV / SUV obecnym jedynie na rynku japońskim.

Wszystko to wystarcza, aby odrzucić tradycyjny numer z nazwy i wystąpić jako "Lancer Evolution"...


Źródło: MMC Car Poland, fot. Mitsubishi

Akcja serwisowa Opla Vivaro

Przedsiębiorca General Motors Poland sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Opel Vivaro mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Polski dystrybutor samochodów Opel poinformował, że w niektórych samochodach Opel Vivaro nieprawidłowo zamocowana wiązka przewodów tablicy przyrządów może ocierać o wspornik pedału sprzęgła i kolumnę kierowniczą. Wada ta może powodować usterki w układzie elektrycznym samochodu a nawet doprowadzić do zwarcia w instalacji.

Wada dotyczy samochodów Opel Vivaro wyprodukowanych w 2006 i 2007 r. w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 374 samochodów.

General Motors Poland sp. z o.o. poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listem poleconym o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie. Prace, polegające na poprawieniu zamocowania wiązki przewodów, lub w przypadku uszkodzenia wiązki przewodów – jej wymianie zostaną wykonane bezpłatnie.

Źródło: UOKiK

Nowy Koenigsegg CCXR na... biopaliwo

Koenigsegg CCXR jest jednym z pierwszych supersamochodów, którego silnik zasilany jest ekologicznym biopaliwem.

Nadwozie pojazdu wykonano w całości z włókna węglowego, a w kosmicznym wnętrzu umieszczono siedzenia wypełnione naturalnym żelem, zapewniającym doskonałe podparcie boczne.

Samochód jest napędzany 4.7-litrowym silnikiem V8 o mocy 1018KM, dzięki któremu CCXR przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2.9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 400 km/h.

Cena nowego Koenigsegga będzie wynosiła ok. 1 100 000 funtów, czyli o 400 000 funtów więcej, niż cena Bugatti Veyron.

Źródło: Auto Experss, informacja Moto Target

Dune Project, czyli Jeep SRT 8 jako pogromca wydm

Niemiecka firma Delta4x4 przedstawiła w Essen ekstremalną przeróbkę Jeepa Grand Cherokee SRT8. Modyfikacje pozwoliły z tego SUV-a uczynić prawdziwą rakietę przyśpieszającą do 100km/h w zaledwie 4,9 sekundy i zdolną do szalonej jazdy po pustyni, nawet w niesprzyjających warunkach.

Tuner przeprogramował jednostkę sterującą potężnym silnikiem HEMI. Zamontowano nowe kolektory dolotowe i sportowy układ wydechowy z kwasoodpornej stali. Dzięki temu moc wzrosła z seryjnych 425, do 499 KM! Seryjny Jeep Grand Cherokee SRT8 nie nadaje się raczej do jazdy poza równym asfaltem. Bawarski tuner postanowił to zmienić. Elementy podwozia narażone na uszkodzenia zbudowano metalowymi osłonami, z przodu pojawiła się mocna wyciągarka firmy Warn, auto również podwyższono o 100mm względem seryjnego modelu SRT8. Na poszerzonych błotnikach zamontowano dodatkowe punktowe reflektory ksenonowe przydatne podczas nocnych wypraw. Ale największą uwagę przykuwają monstrualne koła z oponami 305/40 R23 i felgami w rozmiarze 23 cali! Całą karoserię Jeepa Dune Project pomalowaną lakierem o kasztanowym odcieniu, pokryto także przeźroczystą folią która skutecznie chroni przed drobnymi otarciami i zarysowaniami podczas pustynnych eskapad.

Źródło: Delta4x4, Informacja Mototarget

Nowa era dla Mitsubishi w Rajdzie Dakar

Firmy Mitsubishi Motors Corporation i Ralliart Inc., zwołały w hotelu w Tokio konferencję prasową poświęconą uczestnictwu zespołu Repsol Mitsubishi Ralliart w rajdzie Dakar.

Zespół spod znaku Trzech Diamentów wierzy w kolejną, 13 już i 8 z rzędu wygraną w zbliżającym się maratonie a nowa specyfikacja Pajero Evolution MPR13 zapewnia temu autu dużo lepsze parametry w porównaniu z ubiegłym rokiem. Dakar 2008 będzie ostatnim dla obecnej generacji Mitsubishi Pajero Evolution. W sezonie 2009 zadebiutuje zupełnie nowy pojazd z nowym silnikiem Diesla konstrukcji Mitsubishi Motors. Styczniowy Dakar jest też ostatnim rajdem znakomitego kierowcy zespołu Mitsubishi Motors - Hiroshi Masuoka. Mitsubishi kontynuuje swój program pomocy Afryce, w formie kilku ważnych inicjatyw.

Spotkanie rozpoczęło się od przemówienia Osamu Masuko, prezydenta Mitsubishi Motors, który zagrzewał do ósmego z rzędu i rekordowego w historii rajdu Dakar, 13-tego zwycięstwa. Następnie wyjaśnił jak ogromny wpływ na rozwój samochodów Mitsubishi miał kontynuowany przez lata program uczestnictwa w tym afrykańskim maratonie.

Po przemowie prezydenta, jego miejsce zajął Shinichi Kurihara, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów Mitsubishi Motors. Omówił plan dotyczący rajdu Dakar 2008. Podkreślił, że mimo zmiany regulacji technicznych, dotyczących m.in zmniejszenia rozmiarów zwężki wlotu powietrza z 32 do 31 mm, oraz obligatoryjnego przejścia ze skrzyni sześcio-, do pięciobiegowych, mających na celu obniżenie osiągów, samochody Mitsubishi poprawiły swoje parametry. Po testach w Maroku i Tunezji stwierdzono, że zwiększyła się wytrzymałość skrzyni biegów, lepiej pracuje zawieszenie, a ogólne parametry rajdówek Mitsubishi są lepsze niż przed Dakarem 2007.

Prezydent Mitsubishi Motors, pan Masuko zakończył spotkanie informacją, dotyczącą ostatniego startu w Dakarze 2008 obecnej generacji fabrycznych Mitsubishi Pajero Evolution.

Podkreślił jednocześnie, że w rajdzie Dakar, począwszy od 2009 r., pojawi się całkowicie nowy samochód, zupełnie różny od obecnego Pajero Evolution. Auto będzie napędzane nowym silnikiem Diesla, który będzie testowany pod względem osiągów i trwałości, dostarczając niezbędnych danych, związanych z nową rodziną ekologicznych silników Diesla Mitsubishi Motors.

Po konferencji zorganizowano także pożegnalną imprezę dla weterana Dakaru, Hiroshi Masuokiego.

Działalność związana z pomocą Afryce.

Zespół Repsol Mitsubishi Ralliart będzie kontynuował swój program uczestnictwa w działaniach związanych z pomocą Afryce. Ekipa weźmie udział w „African Dakar”, inicjatywie organizatorów rajdu ASO (Amaury Sport Organisation), oraz francuskiego SOS Sahel International.

Wraz z Mitsubishi, oraz innymi podmiotami, będzie prowadzona akcja dotycząca zaopatrywania rozległych regionów północno-zachodniej Afryki, objętych silnym pustynnieniem. Dzięki pomocy powstaną nowe plantacje, zapobiegające wysychaniu ziem. Zostaną także podjęte działania edukacyjne, mające na celu uświadomienie dzieciom i młodzieży problemów związanych z ochroną środowiska.

Program wspierający Mitsubishi nie ogranicza się wyłącznie do tych zadań. Firma współpracuje z Dakar Solidario Foundation, zajmującą się działalnością charytatywną w Afryce. Sponsor zespołu Repsol, wspomaga jej działania np. dostarczając mieszkańcom rejonów przez które przejeżdża rajd, wyposażenia medycznego, lekarstw, oraz innych, niezbędnych rzeczy. Dary dostarczane są w samochodach pomocniczych, wiozących wyposażenie zaplecza administracyjnego. Hiszpański gigant olejowy zajmuje się także transportem ekip medycznych.


Źródło: MMC Car Poland

Citroën Polska jako druga firma w Polsce wyróżniona specjalnym certyfikatem „Excellent Quality Organization”

System zarządzania jakością ISO 9001 : 2000 został wdrożony w Citroën Polska w 2001 roku. Od tego czasu podlega ciągłej ewolucji i doskonaleniu. Funkcjonowanie systemu weryfikuje i ocenia firma Bureau Veritas Certification, międzynarodowy lider specjalizujący się w certyfikacji systemów zarządzania jakością.

Certyfikat ISO otrzymują zarówno firmy utrzymujące System Zarządzania Jakości na wysokim poziomie (w których nie stwierdzono jakichkolwiek niezgodności w czasie kolejnych audytów i które stosują dobre praktyki zarządzania pozwalające doskonalić organizację), jak i te spełniające wymagania Normy w podstawowym zakresie.
W celu wyróżnienia organizacji realizujących politykę jakości na najwyższym poziomie, Bureau Veritas Certification opracowało szereg kryteriów, które w sposób precyzyjny i obiektywny oceniają certyfikowane Systemy Zarządzania Jakością. Firmy spełniające wszystkie wymagane kryteria otrzymują tytuł „Excellent Quality Organization”.
Citroën Polska Sp. z o.o jako druga firmą, spośród wszystkich branż w Polsce, została wyróżniona tym specjalnym certyfikatem.


Źródło: Citroen, Informacja Mototarget

Nowe Kangoo - bardziej praktyczne i komfortowe

Wprowadzone w 1997 roku Renault Kangoo, budzące sympatię pełnym ekspresji wyglądem, zrewolucjonizowało segment kombivanów. Dzięki dużej przestronności i uniwersalności odniosło wielki sukces – od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano ponad 2 200 000 sztuk tego modelu.

Nowe Kangoo w jeszcze większym stopniu spełnia oczekiwania rodzinnych odbiorców. Przejmuje i pełniej wykorzystuje wszystkie zalety Kangoo zgodnie z zasadą wysokiej jakości, komfortu i praktycznego podejścia. Dzięki ograniczeniu wydatków inżynieryjnych i nakładów inwestycyjnych, Nowe Kangoo oferuje konkurencyjny poziom cen, porównywalny z Kangoo. Jest produkowane we Francji, w zmodernizowanych zakładach MCA Maubeuge. Zakłady te, tradycyjnie związane z produkcją Kangoo, mogą się poszczycić najwyższą produktywnością wśród europejskich zakładów produkujących samochody dostawcze.

Nowe Kangoo o długości 4,21 m zachwyca nowoczesną, sympatyczną linią. Krótki i solidny przód z dużą przednią szybą, wysuniętą do przodu podobnie jak w vanach, zapewnia dużą ilość światła w kabinie. Duże przesuwne drzwi wyposażone w uchylne lub opuszczane szyby (w zależności od wersji) pozwalają zauważyć całkowicie zmienione wnętrze. W Nowym Kangoo położono nacisk na komfort. Aby zapewnić większą przyjemność podróży, wprowadzono szereg elementów wyposażenia wysokiej klasy. Nowe Kangoo stawia na przestronne wnętrze umożliwiające dzielenie przyjemności jazdy z innymi. Dłuższe o 18 cm nadwozie korzystnie wpływa na ilość miejsca w kabinie. Zwiększono również wymiary wewnętrzne, aby zapewnić 5 pasażerom większą ilość miejsca i komfort. Nowoczesna deska rozdzielcza o bardziej ergonomicznej linii, przypomina deskę samochodów jednobryłowych, a kabina została zmieniona i wykończona wysokiej jakości materiałami. Nowe Kangoo zapewnia komfort akustyczny i termiczny godny samochodu jednobryłowego. W zależności od wersji może być wyposażone w automatyczną klimatyzację. Dzięki architekturze układu nawiewu i doprowadzeniu powietrza na stopy każdego pasażera, zapewnia jednolity poziom temperatury z przodu i z tyłu. W celu obniżenia poziomu hałasu, konstruktorzy sięgnęli po techniki z powodzeniem stosowane w pozostałych modelach marki.

Nowe Kangoo proponuje pomysłowe rozwiązania umożliwiające zmianę konfiguracji wnętrza. Praktyczne, zaprojektowane z myślą o aktywnym spędzaniu wolnego czasu, zapoczątkowuje w tym segmencie nową koncepcję ergonomii i przestronnego oraz przyjaznego wnętrza. Tylną ławkę, dzieloną w układzie 40/60 można bez wysiłku złożyć jednym ruchem uzyskując płaską podłogę. W niektórych wersjach składa się również siedzenie pasażera z przodu, co pozwala zwiększyć pojemność ładunkową z 660 l do 2 866 l. Konfiguracja ta pozwala na przewóz przedmiotów o długości 2,50 m. W kabinie Nowego Kangoo do dyspozycji są schowki o pojemności 77 l, w tym pomysłowe schowki typu lotniczego o pojemności 24 l dla pasażerów siedzących z tyłu. Auto jest także wyposażone w innowacyjne relingi dachowe, które można bez pomocy narzędzi przestawić w poprzek dachu. Wytrzymują one obciążenie 80 kg.

Nowe Kangoo dysponuje bogatą ofertą zróżnicowanych silników, niezawodnych i dostosowanych do różnych potrzeb klientów (dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny dostępny w trzech poziomach mocy). Ich wspólną cechą jest solidna konstrukcja i niezawodność, oszczędne zużycie paliwa i niska emisja spalin. Silnik 1.5 dCi o mocy 105 KM (78 kW) będzie oferowany z filtrem cząstek stałych już w momencie wprowadzenia Nowego Kangoo na rynek. Dwie pozostałe wersje 1.5 dCi (70 KM - 50 kW i 85 KM - 63 kW) spełniają kryteria Renault eco2, a ich emisja CO2 nie przekracza 140 g/km.

Zaprojektowane na płycie podłogowej C, znanej ze swoich zalet jezdnych, komfortu i bezpieczeństwa, Nowe Kangoo oferuje niespotykane w tym segmencie zalety użytkowe. Dzięki rozstawowi osi 2,70 m, cechuje się precyzyjnym, wyważonym i budzącym zaufanie zachowaniem. Wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo czynne i bierne jest takie jak w samochodzie rodzinnym. Nowe Kangoo jest wyposażone w ABS najnowszej generacji, system wspomagania nagłego hamowania i regulacji momentu obrotowego silnika przy redukcji biegów (MSR). Może również posiadać ESP z funkcją kontroli podsterowności (CSV) i układ zapobiegający poślizgowi kół pędnych (ASR).

Aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowników, Nowe Kangoo posiada nowoczesne układy wspomagające prowadzenie, pochodzące w większości z samochodów klasy wyższej (regulator i ogranicznik prędkości, automatycznie włączane reflektory, wycieraczki z czujnikiem deszczu), które nie były dostępne w poprzedniej generacji tego modelu. Nowe Kangoo jest również wyposażone w dwie do sześciu poduszek powietrznych, napinacze pasów z ogranicznikiem napięcia, wyprofilowanie przednich siedzeń i tylnej ławki zapobiegające tzw. nurkowaniu i trzy miejsca z systemem mocowania fotelika dla dzieci Isofix (w zależności od wersji).

Źródło: Renault, fot. Renault, informacja MotoTarget

Koncert Led Zeppelin tylko z Jeepem Patriot

Fani Led Zepplin mają ostatnią szansę na uczestnictwo w poniedziałkowym koncercie zespołu w londyńskiej O2 Arena, jednak będą musieli kupić Jeepa Patriot, aby dostać się do środka.

Firma RGVA oferuje siedem modeli Jeep Patriot z logo Led Zeppelin za 34 860 funtów - to o 15 985 funtów więcej od zwykłej wersji! Tak wysoka cena jest jednak uzasadniona. Wraz z samochodem, nabywca otrzyma również dwa VIP-owskie bilety na koncert zespołu, po którym odbędzie się ekskluzywne afterparty.

Na internetowych aukcjach ceny biletów VIP wynoszą obecnie 10 000 funtów, a zwykłe miejsca stojące warte są 1000 funtów.

Organizatorzy przewidzieli 18 000 miejsc dla chcących zobaczyć koncert na żywo, jednak liczba osób skłonnych do wyłożenia niemałych pieniędzy na bilet przekroczyła wszelkie oczekiwania - było ich aż 20 milionów!

Zespół Led Zeppelin zagra swój pierwszy wspólny koncert od 1980 roku 10 grudnia w Londynie.

Źródło: What Car?, informacja Moto Target

Seat przymierza się do startu w WTCC 2008

SEAT zamierza pozostać w ścisłej czołówce rywalizacji w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych w 2008 r., wystawiając zespół złożony z czterech kierowców startujących w sezonie 2006 – Jordiego Gené’a, Tiago Monteiro, Yvana Mullera i Gabriele Tarquiniego – do których dołączy dawny kierowca SEAT-a Rykard Rydell, powracający do WTCC przy wsparciu hiszpańskiego producenta.

W tym roku SEAT był o włos od zwycięstwa w klasyfikacji producentów i kierowców. Jednocześnie dzięki modelowi Leon TDI WTCC SEAT zapisał się w historii pierwszym zwycięstwem samochodu z silnikiem Diesla w torowych mistrzostwach świata FIA. Mimo pecha w ostatnim wyścigu, który nie pozwolił na sięgniecie po zasłużony tytuł, zespół oczekuje na rozpoczęcie kolejnego sezonu z odbudowanym zapałem, jako jedyny, który potrafi kompleksowo i jednocześnie rozwijać zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne.

Jaime Puig, dyrektor SEAT Sport: „W przyszłym roku wystawimy zespół pięciu doświadczonych kierowców, z których każdy stawał już na podium i startował z pole position. Jestem pewien, że ponownie będziemy liczyć się w rywalizacji i postaramy się wrócić do domu z tytułami mistrzów świata w klasyfikacji producentów i kierowców”.

Rozpoczynający się 2 marca w brazylijskiej Kurytybie sezon WTCC 2008 będzie składał się z 11 spotkań, z których ostatnie zaplanowano na 16 listopada w Makao. Zgodnie z październikową zapowiedzią SEAT-a w Monzy, jedną z nowinek przygotowanych na sezon 2008 są zawody nowej serii SEAT Leon Eurocup – ogólnoeuropejskiej konkurencji wprowadzonej po sukcesie Supercopa SEAT Leon w kilku krajach. Wyścigi SEAT Leon Eurocup będą rozgrywane w trakcie spotkań WTCC w Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Portugalii, Francji i Anglii. Podobnie jak WTCC, będą one transmitowane na żywo w telewizji.

Źródło: Seat