sobota, 10 listopada 2007

Akcja Mitsubishi przed zimą

Od 5 listopada do 21 grudnia bieżącego roku we wszystkich autoryzowanych placówkach dealerskich tej marki każdy klient będzie mógł umówić się na przegląd, w wyniku którego zostaną sprawdzone następujące punkty:

- działanie układu kierowniczego, zawieszenia, układu klimatyzacji
- poziom oleju w silniku, skrzyni biegów, przednim i tylnym dyferencjale
- stan i napięcie pasków klinowych
- poziom płynu chłodzącego i stanu przewodów gumowych układu chłodzenia
- oświetlenie zewnętrzne (włącznie z ustawieniem reflektorów)
- instalacja elektryczna haka holowniczego, ogrzewania i klimatyzacji
- stan akumulatora
- wycieraczki przednie i tylne
- ogumienie (włącznie z kołem zapasowym)- głębokość bieżnika, ciśnienie, ewentualne uszkodzenia
- zużycie tarcz/bębnów hamulcowych i klocków/szczęk hamulcowych
- stan zawieszenia
- układ kierowniczy
- układ wydechowy
- zamki i zawiasy drzwi
- stan zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia

Koszt takiego przeglądu wyniesie jedynie 50 złotych.

Dodatkowo, jeśli zajdzie potrzeba wymiany tych części, firma gwarantuje do 30% zniżki przy zakupie akumulatorów, klocków hamulcowych, tarczy hamulcowych, filtrów oleju, powietrza, klimatyzacji i paliwa, piór wycieraczek, dywaników gumowych, i kosmetyków samochodowych.

W okresie trwania tej akcji w autoryzowanych placówkach Mitsubishi Motors w Polsce dostępne będą także opony zimowe Goodyear, Dunlop, Fulda oraz Dębica, zestawy ogrzewania postojowego firmy Webasto i łańcuchy śniegowe Powag w cenie niższej o 15%.


Źródło: MMC Car Poland

Import samochodów używanych

Wg danych Ministerstwa Finansów w październiku sprowadzono ponad 96 tysięcy samochodów używanych, z czego aż 94 tysiące pochodzi z krajów Unii Europejskiej. Import za 10 miesięcy osiągnął wielkość prawie 825 tysięcy, to jest prawie o 25% więcej niż w roku ubiegłym w analogicznym okresie. Poprawiła się nieco struktura wiekowa importowanych aut. W tym roku procentowy udział samochodów w wieku powyżej 10 lat spadł z 57% do 46%, za to udział samochodów młodszych niż 4 lata wzrósł z 7,5% do ponad 11%.

Dwie rzeczy się nie zmieniły: nadal najwięcej importuje województwo wielkopolskie, nadal również zaniżamy ceny importowanych aut.

piątek, 9 listopada 2007

Nowy Ford Focus ST

Po zaprezentowaniu przez Forda zmodernizowanego Focusa podczas jesiennych targów IAA we Frankfurcie, koncern opublikował pierwsze zdjęcia sportowej odmiany ST.

Ford Focus ST powstał na bazie najnowszego wcielenia Focusa, który został poddany gruntownej modernizacji. Samochód napędzany będzie 20-zaworowym, 5-cylindrowym silnikiem Duratec o pojemności 2.5-litra i mocy 225KM osiąganej przy 6100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 320Nm rozwijany jest przy zaledwie 1600 obr./min. Dynamiczny i niezwykle elastyczny silnik rozpędza Focusa ST od 0 do 100 km/h w 6.5 sekundy i pozwala na jazdę z maksymalną prędkością 245 km/h. Wersję ST ozdabiają dynamiczne spoilery oraz pokaźny wlot powietrza z przodu. Wnętrze również zostało poddane pewnym modyfikacjom, które dodają autu sportowego charakteru.


Źródło: Carscoop, informacja Moto Target

Alonso podpisze kontrakt z Renault?

Według brytyjskiej gazety „The Guardian” Fernando Alonso jest bliski podpisania kontraktu z Renault. Kolegą Hiszpana we francuskim teamie miałby zostać Nelsinho Piquet.

Hiszpańskie i brytyjskie media pełne są spekulacji na temat przyszłości dwukrotnego mistrza świata. Zakontraktowanie Hiszpana i Brazylijczyka oznaczałoby brak miejsca w Renault dla Giancarlo Fisichelli. To z kolei prawdopodobnie spowodowałoby odejście Włocha z F1.

Powrót Alonso do Renault byłby możliwy dzięki pomocy hiszpańskiego giganta telekomunikacyjnego Telefonica. Warunkiem będzie jednak podpisanie co najmniej dwuletniego kontraktu. Tymczasem Alonso chce podpisać umowę na rok, mając nadzieję na ewentualny angaż do Ferrari w 2009.

Źródło: formula1.pl

Nowa Skoda Superb pod palącym słońcem pustyni


Dolina Śmierci to najbardziej suche miejsce Ameryki i jedno z najgorętszych miejsc na ziemi. Latem temperatury dochodzą do 57°C, piasek rozgrzewa się do niemal 100°C, a roczne opady nie przekraczają 50 mm rocznie (czasami deszcz nie pada w ogóle).

Dolina Śmierci jest największym obszarem depresyjnym na półkuli zachodniej, z najniżej położonym punktem - 86 m poniżej poziomu morza i widokiem na drapieżne szczyty Panamint i Amargosa. Tutaj zakończyły się właśnie testy dwóch prototypowych egzemplarzy modelu Škoda Superb nowej generacji.

Po raz pierwszy w historii marki przekazano mediom tak wiele informacji jeszcze przed oficjalną premierą nowego modelu. Prototypy modeli tej cieszącej się dużym powodzeniem serii aut, zostały jednak nieco zakamuflowane. Nietypowe były też okoliczności samej prezentacji – w pustynnym, ekstremalnym krajobrazie. Nowy model Superb to wyjątkowy samochód, znacznie udoskonalony technicznie i wyposażony w niezwykle ciekawe rozwiązania. Właśnie dlatego wybraliśmy tę niecodzienną formę prezentacji – mówi Dr Eckhard Schulz, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego firmy Škoda Auto a.s.

Nowa generacja modelu Škoda Superb z pewnością spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów samochodów segmentu Premium. Dzisiaj osoby zainteresowane kupnem takiego auta poszukują pojazdu, który byłby jednocześnie nie tylko luksusowy, ale również praktyczny w codziennym użytkowaniu. Niełatwo znaleźć samochód, w którym te dwie pozornie wykluczające się cechy koegzystowałyby ze sobą w sposób równie doskonały, jak w modelach Superb. Ciesząca się ogromną popularnością wśród klientów aktualna generacja Superb umocniła pozycję marki Škoda na rynku prestiżowych limuzyn. Škoda na dobre zadomowiła się w tej coraz popularniejszej kategorii samochodów w naszym kraju.

Nowa generacja modelu Škoda Superb od samego początku projektowana była jako zupełnie nowy pojazd. Przestronne wnętrze i komfort jazdy plasują ten samochód wśród liderów pojazdów segmentu Premium. Ciekawe rozwiązania konstrukcyjne i intrygujące wzornictwo nowej generacji Superb z pewnością przyczynią się do umocnienia pozycji rynkowej tego modelu.

Pojazdy prototypowe, poddawane wyczerpującym testom w Dolinie Śmierci, wyposażone były w turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 1.8 TSI/118 kW (160 KM).
Dla miłośników luksusu i sportowych emocji Škoda przygotowała również topową jednostkę benzynową z bezpośrednim wtryskiem, technologia FSI, o pojemności 3.6 l i mocy aż 260 KM. Co ważne po raz pierwszy najnowszy Superb będzie również dostępny w wariancie z napędem 4x4.

Jedną z najważniejszych innowacji technologicznych zastosowanych w Škodzie Superb są reflektory bi-ksenonowe z funkcją AFS. Skrót AFS (Adaptive Frontlight System) oznacza jedną z najnowocześniejszych technologii stosowanych w reflektorach przednich. Układ sterowania świateł wykorzystuje możliwość zmiany geometrii strumienia światła reflektorów, dostosowując go do różnych warunków jazdy np. w mieście, na autostradzie, podczas deszczu. Układ AFS wyposażony jest w funkcję aktywnego doświetlania zakrętów, funkcję "corner" oraz dynamiczną regulację wysokości strumienia światła. Ten zaawansowany technologicznie, dobrze przemyślany system dynamicznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze, zwiększając bezpieczeństwo jazdy. Kierowca może szybciej reagować na przeszkody, jeśli są one lepiej oświetlone.

Oficjalna światowa premiera nowej generacji modelu Superb odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie wiosną 2008 roku. Zaprezentowane tam zostaną m.in. szczegóły techniczne i wszystkie dostępne typy silników.


Źródło: Skoda, fot. Skoda

MINI Clubman na ostro

Do Internetu przedostały się oficjalne zdjęcia pikantnej wersji MINI Clubman autorstwa nadwornego tunera marki – John Cooper Works.

Premiera oficjalna tego szybkiego kombi planowana jest na wiosenny salon w Genewie. JCW zastosował kilka trików dzięki którym Clubman zmienił swoje cywilne oblicze i stał się groźnie wyglądającym sportowcem. Z krwistoczerwonym lakierem karoserii kontrastuje pomalowany na czarno dach. Na masce i uchylanych tylnych drzwiczkach znalazł się również podwójny czarny pas. Nawet obudowę kryjącą zawiasy drzwi tylnych pokryto czarnym błyszczącym lakierem. Zestaw optyczny JCW zawierać ma między innymi: przedni spoiler i tylna lotkę dachową, wspomniane czarne pasy z kalkomanii, chromowane końcówki układu wydechowego, 18-calowe obręcze kół, oraz nakładki z prawdziwego karbonu na obudowy lusterek i wlotu na masce.

Podobnie jak MINI od JCW, również Clubman otrzyma sztywniejsze zawieszenie i hamulce. Moc doładowanego mechanicznie silnika 1,6 litra wzrośnie ze 175, do 192 KM. Sprzedaż auta rozpocznie się tuż po premierze w Genewie.


Źródło: CarInsider, Informacja Mototarget

czwartek, 8 listopada 2007

Kampania serwisowa Audi

Przedsiębiorca Kulczyk Tradex Sp. z o.o., powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Audi A6 Avant (C6), Audi A6 Allroad, Audi Q7 mogą być wadliwe.

Spółka poinformowała, że po automatycznym otwarciu pokrywy tylnej bagażnika może dojść do niespodziewanego i niezamierzonego jej zamknięcia, co może spowodować obrażenia użytkownika pojazdu. Usterka spowodowana jest nieprawidłowym działaniem elementów elektronicznych i mechanicznych jednostki uruchamiającej pokrywę tylną.

Wada dotyczy samochodów Audi A6 Avant (C6), Audi A6 Allroad, Audi Q7, wyprodukowanych w Niemczech od lipca 2003 r. do lipca 2007 r.

Przedsiębiorca Kulczyk Tradex Sp. z o.o. powiadomił dilerów o rozpoczęciu bezterminowej akcji serwisowej. Klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listem poleconym o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie. W przypadku wykrycia wady zostanie dokonana bezpłatna naprawa.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 440 samochodów Audi A6 Avant (C6), Audi A6 Allroad, Audi Q7.

Źródło: UOKiK

Nowy Hyundai i10


Hyundai Motor India Ltd., najszybciej rozwijający się producent aut i największy eksporter samochodów osobowych w Indiach, zaprezentował model i10. Światowa premiera miała miejsce w New Delhi w Indiach. i10 jest pierwszym modelem marki Hyundai, który posłuży jako baza dla produkcyjnej i eksportowej wersji samochodu.
W 1996 roku Hyundai Motor Co. z siedzibą w Seulu otworzył w pełni zależny oddział Hyundai Motor India i zaprezentował jego pierwsze dzieło – model Santro, który w roku 1998 odniósł duży sukces. Obecnie, firma produkuje całą gamę samochodów, poczynając od modelu Santro Xing, a kończąc na SUV-ie Tucson i luksusowym sedanie segmentu Premium o nazwie Sonata Embera. Od samego początku Hyundai wyróżniał się na rynku indyjskim dzięki stosowaniu najnowocześniejszych technologii w przystępnych cenowo samochodach. „Hyundai Motor India już wkrótce będzie odgrywał bardzo ważną rolę nie tylko w Indiach, ale również jako producent małych samochodów przeznaczonych na światowe rynki”, powiedział prezydent HMC Choi Jae-Kook. „Jesteśmy niezmiernie dumni z modelu i10, który łączy w sobie najlepsze rozwiązania technologiczne i stylistyczne i jestem przekonany, iż samochód odniesie ogromny sukces na całym świecie,” dodał Jae-Kook. Premiera i10 symbolizuje rozpoczęcie drugiej fazy działania HMI w kraju, w którym koncern może poszczycić się 18 procentowym udziałem w rynku, a w następnym roku kalendarzowym ma nadzieję powiększyć ten wynik do 20 procent. i10 jest stylowym autem segmentu mini plus o wysokich osiągach, który oferuje klientom najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Nowy i10 napędzany jest benzynowym silnikiem iRDE o pojemności 1.1-litra, który odznacza się znakomitymi osiągami w połączeniu z bardzo niskim zużyciem paliwa. Jednostka osiąga maksymalną moc 66,7KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 10,1Kgm przy 2800 obr./min. (99 Nm). Silnik współpracuje z 5- biegową przekładnią manualną, której ergonomiczny drążek i-shift o krótkim skoku znajduje się w konsoli czołowej, dzięki czemu przestrzeń pomiędzy kierowcą i pasażerem pozostaje wolna. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w segmencie, które dodatkowo nadaje wnętrzu samochodu niepowtarzalnego wyglądu.

Manewrowanie w zatłoczonych miastach ułatwia elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

Obłe linie nadwozia i10 oraz atrakcyjna osłona chłodnicy z dużymi reflektorami pokrytymi gładkim szkłem dodają autu eleganckiego wyglądu. Obszerny przedział pasażerski pomieści pięć osób.

Wyposażenie modelu i10 może obejmować: klimatyzację, składane tylne siedzenia, dwutonowe beżowe wnętrze, tylne pasy bezpieczeństwa oraz elektroniczny licznik przebiegu dziennego i okresowego. Topowe wersje zawierają dodatkowo panoramiczne okno dachowe (pierwsze tego typu w klasie), tylny spoiler, skórzane wykończenie koła kierownicy i dźwigni zmiany biegów, zdalnie sterowany centralny zamek oraz system audio 2-DIN.

Lekkie, stalowe nadwozie wzmacniają zderzaki w kolorze nadwozia oraz wyjmowane wstawki. W przednim zderzaku umieszczono dodatkowo wlot powietrza. Kolumny MacPhersona w przednim zawieszeniu oraz sprężyny śrubowe połączone z belką skrętną z tyłu zapewniają komfortowe i pewne właściwości jezdne. Do zwiększenia komfortu podróżowania nawet dla pięciorga osób przyczyniają się również pełnowymiarowe podłokietniki z przodu i z tyłu oraz duża przestrzeń na nogi i na poziomie ramion dla pasażerów tylnych siedzeń. Kierowca przyjmie odpowiednią pozycję do jazdy dzięki regulacji głębokości kolumny kierownicy. Najdłuższy w klasie rozstaw osi wynoszący 2380 mm przyczynia się do powiększenia miejsca w kabinie pasażerskiej oraz poprawienia stabilności pojazdu. i10 zawiera również pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, w którego skład wchodzą pasy bezpieczeństwa z napinaczami, system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS), czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, automatycznie odblokowujące się zamki drzwi, które odblokowują się podczas kolizji oraz trzecie światło stopu. Gama 10 ekscytujących kolorów nadwozia oraz odpowiednio dobrane, dwutonowe wykończenie deski rozdzielczej nadają autu wyjątkowego charakteru. Wygląd, osiągi, wyposażenie, elementy bezpieczeństwa oraz oszczędny silnik to cechy, które z pewnością docenią przyszli nabywcy.

Źródło: Hyundai, Informacja Mototarget

Mitsubishi Lancer Evolution na Bologna Motor Show 2007

Zaledwie sześć tygodni po światowej premierze na wystawie Tokyo Motor Show, całkowicie nowy Lancer Evolution zostanie przedstawiony europejskiej publiczności i mediom na targach motoryzacyjnych w Bolonii, które rozpoczną się 5 grudnia 2007 roku. Auto pojawi się w polskich salonach Mitsubishi Motors w połowie przyszłego roku.

Całkowicie nowy Mitsubishi Lancer Evolution - spadkobierca ponad 40 lat sportowej tradycji marki spod znaku Trzech Diamentów - zdobywca 5 tytułów mistrzowskich World Rally (4 w kategorii kierowców +1 w kategorii producentów) i zwycięzca w wielu najtrudniejszych rajdach takich, jak wschodnioafrykańskie Safari czy Bandama - jest najnowszym modelem sławnej linii samochodów Mitsubishi, zaczynającej się od Lancera 1600 GSR z 1973 roku, kontynuowanej przez EX 2000 Turbo z roku 1980, pierwszego Lancera Evolution 1992 i osiem jego kolejnych generacji.

Nowoczesny i jednocześnie klasyczny, Lancer Evolution jest inną wersją koncepcji "Evolution":
- nowy w 100%, ucieleśnia elastyczność i kompetencję inteligentnej architektury* "Project Global" firmy Mitsubishi Motors.

- eksponując biegłość inżynierską Mitsubishi, przekracza technologiczne granice z najnowocześniejszym S-AWC (Super All Wheel Control - kontrola napędu na wszystkie koła") - dynamicznym systemem kontroli napędu 4WD, dwusprzęgłową 6-biegową sportową skrzynią SST ("Sport Shift Transmission") oraz całkowicie nowym, turbodoładowanym silnikiem "4B11" o pojemności dwóch litrów i mocy 295 KM.

- stworzony jako flagowy model nowej rodziny Lancera, model Evolution stanowi również rozwiązanie całkowicie zintegrowane, w przeciwieństwie do stopniowych modyfikacji (i dodatków!) wdrażanych w poprzednich Lancerach Evolution.

- nawiązując do wyrazistych linii swego rodzeństwa, przystosowanych do wymagań dynamiki, Lancer Evolution staje się pierwszym Mitsubishi wyposażonym w całkowicie nową firmową osłonę chłodnicy, nazwaną "Jet Fighter" (myśliwiec odrzutowy) i to w najbardziej groźnym wcieleniu.

Dojrzalszy, stylowy i wyrafinowany, lecz jeszcze bardziej kompetentny niż dotychczas, wznosi nazwę "Evolution" na wyższy poziom, pierwszy raz rzucając wyzwanie kilku renomowanym markom europejskim, oddalając się od wizerunku "wyścigówki dla chłopców" charakterystycznego dla poprzedników: wszystko to wystarcza, aby wyrzucić tradycyjny numer z nazwy i wystąpić jako "Lancer Evolution". **

Imponująco sprawny na drodze, dzięki inteligencji S-AWC i Twin Clutch SST - i innych systemów - całkowicie nowy Lancer Evolution pozostaje nadal najbardziej emocjonującym i dającym satysfakcję samochodem w każdym zakresie cenowym.

* Dotychczas "Project Global" stanowi platformę dla rodziny nowego Lancera (Sports Sedan, Sportback, Evolution), nowego Outlandera i obecnego jedynie na rynku japońskim crossovera MPV/SUV - modelu Delica D:5.

** Poza Japonią i Wielką Brytanią, ze względów historycznych.


Źródło: MMC Car Poland

GM i UkrAVTO rozpoczynają produkcję w Polsce

Z linii produkcyjnej w Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) w Warszawie zjechał pierwszy Chevrolet wyprodukowany w Unii Europejskiej.

Latem 2008 r. do czterodrzwiowego modelu Aveo dołączą dwa nowe hatchbacki. Dzięki zwiększeniu produkcji do ok. 60 000 sztuk w przyszłym roku i 100 000 w roku 2009, samochody Aveo z polskiej fabryki przyczynią się do zaspokojenia dużego popytu na te samochody w całej Europie. Sprzedaż Chevroleta wzrosła o 32% w porównaniu z ubiegłym rokiem, co czyni z niego najszybciej rozwijającą się markę w Europie.

Wayne Brannon, Dyrektor Generalny Chevrolet Europe, stwierdził: „Aveo już osiągnął status bestsellera na rynku europejskim. W tym roku zanotowaliśmy ponad 79 000 rejestracji. Jesteśmy dumni, że możemy rozpocząć produkcję samochodów marki Chevrolet w Unii Europejskiej dla europejskich klientów. Produkcja modelu Aveo w Polsce przyczyni się do zwiększenia globalnej zdolności produkcyjnej Chevroleta i pozwoli nam zaspokoić coraz większe zapotrzebowania regionalne, jak również skrócić czas dostawy".

Właścicielem i zarządcą warszawskiego zakładu, w którym powstawać będzie Aveo, jest długoletni partner General Motors, ukraińska firma UkrAVTO. Firmy General Motors i UkrAVTO ogłosiły dzisiaj zamiar utworzenia spółki joint-venture. Zgodnie z umową, która zostanie podpisana w ciągu najbliższych miesięcy, 60% udziałów w spółce przypadnie UkrAVTO Corporation, a pozostałe 40% znajdzie się w rękach południowokoreańskiej jednostki General Motors, GM Daewoo.

Firma UkrAVTO zajmuje się obecnie produkcją i dystrybucją samochodów Chevroleta na Ukrainie, gdzie marka ta ma ponad 8% udział w rynku. GM i UkrAvto wspólnie zapewnią najwyższą jakość oferowanych produktów. Jak mówi Eric Stevens, Wiceprezes GM Europe ds. Produkcji: „nasza dotychczasowa owocna współpraca z UkrAVTO oraz historia produkowania przez General Motors samochodów w Polsce daje nam pewność niezbędną do wykonania tego kolejnego ważnego kroku. Nasze doświadczenia zdobywane od 1998 r. w zakładzie w Gliwicach są bardzo pozytywne. Jesteśmy przekonani, że z warszawskiego zakładu wyjadą samochody o takich samych światowych osiągach i identycznej jakości".

Tariel Vasadze, Prezes UkrAVTO, powiedział: „Rozpoczęcie produkcji nowej linii modelowej to wielkie wydarzenie dla firmy UkrAVTO. Zaufanie, jakie pokładali w nas przedstawiciele polskiego rządu oraz polscy pracownicy, okazało się uzasadnione. Dotrzymaliśmy naszych obietnic inwestycyjnych i jesteśmy gotowi na nowe wyzwania. Cieszymy się, że możemy rozpocząć nowy etap w historii FSO wraz z naszym długoletnim partnerem, General Motors, największym na świecie producentem samochodów. Osiągnęliśmy nowy poziom współpracy i będziemy nadal udanie rozwijać nasze owocne partnerstwo".

Janusz Woźniak, Prezes i Dyrektor Generalny FSO, dodaje: „Uruchomienie produkcji Chevroleta Aveo oznacza początek nowej ery w fabryce FSO. Jesteśmy dumni z naszych wysoko wykwalifikowanych, solidnych i fachowych pracowników. Dzięki niezwykle popularnemu produktowi wiodącej światowej marki, instalacji nowych urządzeń w fabryce i korzyściom płynącym z tysięcy godzin szkoleń, jesteśmy pewni, że będziemy w stanie sprostać wymaganiom europejskich klientów Chevroleta".

Chevrolet może się pochwalić długą tradycją produkcji samochodów w Polsce. Pierwsze modele powstały w zakładzie na ul. Wolskiej w Warszawie już w 1928 r., zaś drugi zakład rozpoczął działalność w 1937 r. na przedmieściach Woli. W tamtych czasach polskich pracowników szkolono w General Motors International A/S w Kopenhadze. Wśród czterodrzwiowych modeli Chevroleta produkowanych na Woli były takie jak Master Sedan, Master De Luxe, Master Touring Sedan i Imperial Limousine.


Źródło: GM

Mitsubishi L200 o mocy 170KM!

2 listopada Mitsubishi L-200 (w wersji ze skrzynią manualną) z chipem Rallitronic uzyskało homologację na samochód o mocy 170 KM.

W związku z tym klienci, którzy zdecydują się na zakup tego modelu uzyskają wyciąg ze świadectwa homologacji na samochód o takiej mocy, co pozwoli na wpisanie mocy 170 KM do dowodu rejestracyjnego.

Auto osiąga prędkość maksymalną 172 km/h (123 kW przy 3800 obrotów na minutę) i maksymalny moment obrotowy 402 Nm przy 2000 obrotów na minutę, zużywając 8,8 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym (7,6 l. poza miastem, 10,9 l. w mieście).

Mitsubishi L200 MT SPORT 170 KM jest obecnie dostępne w cenie od 85 238 zł netto.


Źródło: MMC Car Poland

Nuova Croma z twarzą Bravo

Dość nieoczekiwanie Fiat postanowił dać jeszcze jedną szansę swojemu flagowemu modelowi Croma, fundując mu lifting i upodabniając do mniejszego Bravo

Fiat Croma w obecnym kształcie pojawił się na rynku w 2005 roku jako mieszanka minivana i kombi. Samochód opracowano wspólnie z koncernem GM, osadzono na płycie podłogowej Opla Vectry i wzorem Saaba stacyjkę umieszczono pomiędzy fotelami na tunelu środkowym. Niestety sprzedaż Cromy znacznie odbiegała od oczekiwań Fiata. W 2005 roku sprzedano (głównie we Włoszech) 25 393 egzemplarzy tego luksusowego kombi z wysokim dachem, rok potem sprzedaż wzrosła do 34 991 sztuk. Mimo to, na niektórych rynkach klienci odwrócili się od Cromy, co spowodowało np. w Anglii wycofanie jej ze sprzedaży. Sytuację na pozostałych rynkach uratować ma lifting Cromy. Nowy model oprócz przedrostka "Nuova" otrzymał tzw. “family look”, czyli elementy stylistyki, które na pierwszy rzut oka kojarzyć się mają z nowymi produktami koncernu takimi jak Grande Punto, czy nowe Bravo. Oprócz nowego wyglądu przedniego pasa, zmieniono kształt tylnego zderzaka, dodano nakładki na progi, a linie okien podkreślono chromowanymi obwódkami. Wewnątrz znajdziemy nową, mniejsza od dotychczasowej kierownicę, oraz zmieniony układ sterowania na konsoli środkowej. Oprócz tego Croma dostępna będzie z nowymi kolorami lakieru, tapicerki skórzanej i nowymi wzorami aluminiowych obręczy kół.

Pod maską bez zmian. Dwa benzynowe silniki: 1,8 16v/140KM i 2,2 16v/147KM i trzy diesle Mulijet: 1,9 o mocach 120 i 150KM, oraz 200-konny o pojemności 2,4 litra.


Źródło: Fiat,Automotive News Europe, Informacja Mototarget

Ford Focus w wersji specjalnej ST500

Ford ogłosił, iż w sprzedaży pojawi się specjalna wersja Forda Focusa o wysokich osiągach, oznaczona jako ST500.

Ceny auta na rynku brytyjskim będą rozpoczynały się od 20 495, a samochód dostępny będzie w limitowanej serii 500 egzemplarzy (w Wielkiej Brytanii).

Ford Focus ST500 powstał w oparciu o topowy model Focus ST3 i zawiera pełną listę unikalnych dodatków. Wszystkie wersje pokryte są czarnym, metalicznym lakierem, który uzupełnią srebrne pasy na masce, dachu i drzwiach samochodu.

Pod maską znalazł się znany z Focusa ST, 20-zaworowy, 5-cylindrowy silnik Duratec o pojemności 2.5-litra i mocy 225KM osiąganej przy 6100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 320Nm rozwijany jest przy zaledwie 1600 obr./min.

Samochód będzie wyróżniał się sportowymi fotelami Recaro oraz specjalnymi oznaczeniami wersji ST500. Dodatkowo, w wyposażeniu standardowym znajdą się ksenonowe reflektory, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czujnik deszczu oraz przednia szyba odbijająca promienie słoneczne.

Źródło: New Car Net, informacja Moto Target

Peugeot 308 otrzymał „ Złotą Kierownicę 2007”

Peugeot 308, nowy kompaktowy hatchback Marki otrzymał wczoraj lw Berlinie tutył „Goldene Lenkrad” ( Złotą Kierownicę ) 2007, prestiżowe wyróżnienie przyznawane corocznie od 1976 roku przez niemiecki, wysokonakładowy tygodnik Bild am Sonntag.

Nowe modele wylansowane w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy na rynku niemieckim, podzielone na cztery kategorie ( samochody małe, kompakty, klasy średniej i wyższej oraz SUV) zostały w pierwszej kolejności poddane selekcji przez czytelników Bild am Sonnag.

Jury, w skład którego wchodzą kierowcy rajdowi, znawcy motoryzacji, osobistości z kręgu mediów musieli wybrać spośród pięciu finalistów w każdej kategorii, po wnikliwych badaniach i testach, model, który najlepiej spełnia liczne kryteria takie jak: styl, koncepcja, komfort, prowadzenie, bezpieczeństwo, respektowanie środowiska, jakość itp..

Hatchback 308 będący na rynku niemieckim od 15 września 2007, wygrywa w kategorii rodzinnych aut kompaktowych wyprzedzając czterech wyselekcjonowanych konkurentów. Pierwsza w 9 na 15 kryteriów, trzystaósemka wyprzedza na podium Toyotę Auris i
Hyundaya I30.

Tytułem 2007 roku, 23 członków jury „ Złotej Kierownicy„ honoruje jakość pracy ekip uczestniczących w projekcie 308.

Pierwszy Peugeot 308 posiada pięć mocnych atutów do walki w bardzo konkurencyjnym europejskim segmencie M1 : mocny styl łączący dynamizm z „kocim” charakterem, budowę tzw. pół wysoką zapewniającą dużo światła, przestronność i dobrze urządzone wnętrze, własności jezdne i wzorowe bezpieczeństwo aktywne. 308 potwierdza również swoją troskę o środowisko poprzez innowacyjne rozwiązania techniczne w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2. Wyróżnia ją też wysoki poziom jakości.

Pierwsze sześć tygodni sprzedaży wykazało, że klienci pozytywnie reagują na walory nowego hatchbacka 308 produkowanego we francuskich fabrykach w Sochaux i Milhouse. Proponowana w dotychczasowych wersjach nadwoziowych i silnikowych, już odnotowuje w Europie średnio 1200 zamówień dziennie.

Tytułem „ Złotej Kierownicy „ Automobile Peugeot został wyróżniony po raz szósty : w 1979 otrzymał go Peugeot 505, 205 w 1983, 405 w 1987, 306 w 1993 i 206 w 1998.


Źródło: Peugeot, Informacja Mototarget

Nowe centrum projektowe Seata już otwarte

Niedawno odbyła się ceremonia oficjalnego otwarcia SEAT Design Center, jedynego w swoim rodzaju, zintegrowanego centrum przemysłu samochodowego w Hiszpanii.

Budynek, znajdujący się na terenie Centrum Technicznego SEAT-a, jest najnowocześniejszym na świecie kompleksem innowacji w branży samochodowej. Pozwala on SEAT-owi w pełni wykorzystywać potencjał działu Badań i Rozwoju (R&D), by zapewniać modelom hiszpańskiej marki jeszcze więcej stylu, który jest jedną z głównych, definiujących je cech.

Podczas oficjalnej ceremonii otwarcia – prowadzonej przez José Montillę, premiera rządu Katalonii (Generalitat) – Prezes SEAT-a Erich Schmitt podkreślił znaczenie SEAT Design Center i nazwał obiekt inwestycją w przyszłość firmy. „Budynek ten jest jednym z wielu przykładów na nasze zaangażowanie w jakość. Samochody, które będą wytwarzane przez SEAT-a jutro, rozpoczynają swe życie jako pomysły powstające w tym budynku już dzisiaj. Są to produkty, które zapewnią marce dynamiczny rozwój i pozwolą osiągnąć wielkość produkcji na poziomie 800.000 pojazdów w roku 2018” – powiedział Schmitt.

Zajmujący powierzchnię 5.600 m2 nowy obiekt jest budynkiem zaprojektowanym przez i dla projektantów. Autorem pierwotnej koncepcji był szef projektantów SEAT-a Luc Donckerwolke, który największy nacisk położył na to, by budynek był uosobieniem funkcjonalności, oraz by oparty był na zasadzie ochrony skierowanej na zewnątrz i przejrzystości do wewnątrz.

Nowy kompleks – który jest wystarczająco duży, by być miejscem pracy dla setki wysoko wykwalifikowanych inżynierów, projektantów i modelarzy z całego świata – będzie służył jako wylęgarnia pomysłów nie tylko produktom hiszpańskiej marki; z jego usług korzystać będzie cała grupa Volkswagena.

Źródło: Seat

Audi A1 - kabriolet i 5-drzwiowy hatchback?

Audi A1 Metroproject w wersji 3-drzwiowej zostało zaprezentowane podczas Tokyo Motor Show. Mimo, że samochód jest wersją koncepcyjną, pojawiły się spekulacje na temat wprowadzenia do produkcji kilku różnych wersji nadwoziowych.

Koncepcyjny model charakteryzuje się opływową, elegancką sylwetką, która dzięki wyraźnie poprowadzonym liniom prezentuje się dość dynamicznie. Wnętrze utrzymano w stylu high-tech, który przypadnie do gustu szczególnie młodszej klienteli.

W bagażniku konceptu umieszczono zestaw baterii ze wskaźnikiem poziomu naładowania, co może sugerować, że samochód będzie hybrydą.

Audi A1 w produkcyjnej wersji będzie napędzane silnikami benzynowymi i Diesla z turbodoładowaniem o pojemności od 1.2 do 2.0 litrów. Bazowa wersja z silnikiem 1.4 produkującym 80KM bez pomocy turbosprężarki również pojawi się w ofercie.

Wersja 3-drzwiowa najprawdopodobniej wejdzie do produkcji w 2009 roku, a pozostałe wersje nadwoziowe (kabriolet i 5-drzwiowy hatchback) rok później.

Źródło: What Car?, informacja Moto Target

Pięć gwiazdek dla Citroena C-Triomphe


Citroën C-Triomphe, produkowany i sprzedawany w Chinach, zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych chińskiej organizacji C-NCAP. Dzięki doskonałej łącznej ocenie 47,4 punktu, na 51 możliwych, jest najbezpieczniejszym samochodem w kategorii chińskich samochodów klasy średniej wyższej.

Ten doskonały wynik jest owocem dążenia marki do uplasowania modelu C-Triomphe wśród samochodów wiodących na rynku w dziedzinie bezpieczeństwa. Konstrukcja nadwozia została w dużej części przejęta z Citroëna C4, który jest produkowany na tej samej platformie i który również uzyskał 5 gwiazdek w europejskich testach Euro NCAP, co oznacza, że poziom bezpieczeństwa biernego należy do najlepszych na rynku. C-Triomphe wyróżnił się również w testach zderzeń bocznych, w których uzyskał maksymalną ocenę.

Konstrukcja samochodu posiada wiele atutów. C-Triomphe jest wyposażony w przednią strefę kontrolowanego zgniotu, która zapewnia optymalne pochłonięcie energii podczas zderzenia czołowego. W przedniej części auta znajdują się również dwa moduły pochłaniające energię w celu ograniczenia obrażeń dolnych kończyn pieszego w przypadku potrącenia.

Samochód jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych, w tym poduszkę kierowcy, której kształt został zoptymalizowany dzięki nieruchomej środkowej części kierownicy i gwarantuje optymalne zabezpieczenie klatki piersiowej kierowcy. Wzorcowe jest również bezpieczeństwo czynne tego modelu, wyposażonego m.in. w układ stabilizacji toru jazdy ESC, rzadko oferowany w samochodach na rynku chińskim.

Od momentu wprowadzenia na rynek w maju 2006 sprzedano ponad 40 tys. egzemplarzy C-Triomphe. Podobny sukces odniosła trójbryłowa wersja C4, wprowadzona do sprzedaży w Argentynie i Brazylii odpowiednio w lipcu i wrześniu br., której ponad 3 tys. sztuk dostarczono już klientom.


Źródło: Citroen, Informacja Mototarget

Mitsubishi triumfuje w Dubaju

Stephane Peterhansel jest przekonany, że jego sukces jest efektem odnalezienia właściwego tempa jazdy od samego początku i rozważnego wykorzystywania możliwości samochodu, bez podejmowania zbędnego ryzyka, mimo nacisku ze strony głównych rywali.

„Wygraliśmy dzięki realizowaniu planu, jaki założyliśmy sobie prze startem i to nam się opłaciło”, mówił Francuz, który wygrywał w tej imprezie także na motocyklu, zanim przesiadł się do samochodu Mitsubishi. „Jeśli jedziesz ostro od samego początku, naturalnie zdobywasz większą przewagę, ale także narażasz się na większe ryzyko pomyłki. Na pewno pomógł nam w tym sukcesie samochód. Nasze Pajero Evolution MPR13 jest bardzo wytrzymałe, doskonale przygotowane i pozwala na szybką jazdę w każdym terenie, nawet w takim upale i pod taką presją, jakich doświadczyliśmy tutaj. Wspaniale jest wygrać i ten sukces z pewnością podnosi nasze morale przed Dakarem. Ale nikt w zespole nie zapomina , że nadchodzący Dakar będzie długim i ciężkim rajdem...”

Ostatniego dnia rajdu, w nieco chłodniejszej aurze, celem francuskiej załogi było obronienie swego pierwszego miejsca i utrzymanie przewagi nad goniącymi ją Nasserem Al Attiyah i Carlosem Sainzem, ruszającym na trasę tuż po zawodnikach Repsol Mitsubishi Ralliart. „Na pierwszej, 123 km częsci etapu tempo wciąż było bardzo duże i widać było, że nikt nie zamierza odpuszczać. Nie łatwo było znaleźć odpowiedni rytm, bo wciąż mieliśmy przed sobą 287 km odcinka do przejechania, a jak przekonaliśmy się we wtorek, czy we czwartek, nikt nie może być pewnym tego, że bez kłopotów utrzyma swoje miejsce”, wyjaśniał pilot Jean-Paul Cottret. „Ale pierwsza próba wypadła pomyślnie, więc postanowiliśmy tym samym tempem jechać dalej. Kiedy zobaczyliśmy Nassera, który zatrzymał się po jakichś 128 km, zdecydowaliśmy się jednak nieco uspokoić jazdę, bo chociaż Carlos mógł nas wyprzedzić, to istniała niewielka szansa na to, iż wypracuje sobie wystarczającą przewagę nad nami...”

Po ukończeniu finałowego odcinka sześciodniowej imprezy, odbywającej się na południowych terenach Zjednoczonych Emiratów Arabskich, blisko granicy z Arabią Saudyjską, Stephane i Jean-Paul pokonali krótką sekcję dojazdową i wyruszyli do Dubai International Marine Club, na ceremonię rozdania nagród.


Źródło: MMC Car Poland

Siedem lat gwarancji dla Kia Sportage


Zgodnie z komunikatem firmy KIA produkowany w fabryce na Słowacji kompaktowy SUV KIA Sportage model roku (MY) 2008 posiadać będzie, obok modelu cee’d, najlepszą w Europie gwarancję producenta.

Na rozprowadzane przez KIA Motors Europe pojazdy KIA Sportage udzielana będzie gwarancja producenta na okres 7 lat lub przebieg 150.000 km, złożona z podstawowej pięcioletniej gwarancji na cały samochód oraz dodatkowej dwuletniej – na zespół napędowy. W okresie pierwszych 3 lat użytkowania cały samochód objęty będzie gwarancją podczas której nie obowiązuje limit przebiegu km.

Sportage MY 2008 jest pierwszym pojazdem tego segmentu oferowanym z tak szeroką gwarancją producenta, która jest całkowicie bezpłatna i co ważne mogą z niej korzystać wszyscy kolejni właściciele Kia Sportage MY 2008 – o ile pojazd poddawany będzie regularnym przeglądom zgodnie z planem obsługi okresowej.

Działanie nowej gwarancji ma charakter „wsteczny” co oznacza, iż z nowych warunków 7-letniej gwarancji skorzystać mogą wszyscy nabywcy Sportage MY 2008 wyprodukowanych w Europie.

Efektem zastosowania technologii zanurzeniowego lakierowania obrotowego (Rotation Dipping Painting) nadwozi w komorze galwanizacyjnej oraz wysokiej jakości produkcji w słowackiej fabryce KIA jest objęcie całej gamy pojazdów Sportage MY 2008 dziesięcioletnią gwarancją perforacyjną – o 4 lata dłuższą niż poprzednio.

„Podejmując odważną decyzję udzielania tak rewolucyjnej gwarancji na Sportage MY 2008, demonstrujemy aktualność naszej dewizy „Power To Surprise” wobec nabywców w całej Europie.” – powiedział Jean-Charles Lievens, wiceprezes Kia Motors Europe – „Dzięki wysokiej jakości produkcji w naszej fabryce na Słowacji, KIA świadomie potwierdza swe dążenie do maksymalnej satysfakcji klienta, także przez obniżenie kosztów eksploatacji pojazdu i zapewnienie jego wyższej wartości jako auta używanego. Tego rodzaju oferta ma wymiar przesłania korporacyjnego i stanowi istotny element naszych długoletnich relacji z klientem. Siedmioletnia gwarancja jest wyrazem trzech podstawowych wartości markowych KIA, którymi są jakość, wiarygodność i dynamika.” – dodał Lievens.

Wydłużenie gwarancji z dotychczasowych 3 lat (bez ograniczenia przebiegu) oferowanych na poprzedni model Sportage staje się możliwe dzięki usprawnieniu procesów produkcji w słowackiej fabryce KIA w Żylinie, a więc także podwyższeniu poziomu jakości wytwarzanych tam od sierpnia 2007 roku samochodów KIA Sportage MY 2008.

Poza nowymi warunkami gwarancji Sportage MY 2008 otrzymał nową kratę chłodnicy, czarną oprawę reflektorów, większe lusterka boczne, restylizowane aluminiowe obręcze kół oraz lakierowane na kolor nadwozia zderzaki we wszystkich wersjach. Rozszerzony został także wybór kolorów karoserii.

Wdrożone wraz z rozpoczęciem europejskiej produkcji Sportage MY 2008 modyfikacje obejmują także dostrojenie wspomagania przekładni kierowniczej pod kątem jej bardziej bezpośredniego działania, wprowadzenie do standardu wyposażenia obręczy 16-calowych z lekkiego stopu i ogumienia 215/65 R16 lub 235/60 R16 oraz zastosowanie sztywniejszych amortyzatorów dla poprawy własności jezdnych i ograniczenia przechyłów nadwozia. Zwiększona do 300 mm średnica przednich tarcz hamulcowych umożliwia skrócenie drogi hamowania, plasując Sportage wśród liderów tej klasy.

Do zmian w kabinie KIA Sportage zaliczyć należy powiększenie długości i szerokości siedzisk foteli – odpowiednio o 40 i 20 mm, a także lepsze wyprofilowanie oraz obniżenie wysokości tylnych siedzeń o 5 mm – celem uzyskania dodatkowej przestrzeni na głowę pasażerów.

Ograniczeniu hałasów aerodynamicznych sprzyja wygładzenie kształtu obudowy lusterek zewnętrznych oraz uszczelki okna dachowego. W sferze ‘roboczej’ KIA Sportage MY 2008 poszczycić się może siłą pociągową 1800 kg (maksymalna masa holowanej przyczepy), tj. o 12,5 % wyższą niż model poprzedni.

Nabywcy KIA Sportage 2008 mają do dyspozycji 10 kolorów nadwozia oraz dwa kolory wystroju wnętrza. Ceny produkowanego w Europie Sportage zaczynają się teraz już od 69 900 zł.


Źródło: Kia

Lamborghini LP640 według IMSA


Niewielu tunerów poddaje się arcytrudnemu zadaniu ulepszania aut z logo Lamborghini, szczególnie najszybszego oferowanego obecnie modelu Murcielago LP640.

Podjęła się tego zadania niemiecka firma IMSA znana z zaawansowanych badań nad ultralekkimi komponentami jak karbon, czy włókno szklane, wykorzystywanych w sporcie samochodowym i lotnictwie wojskowym. Pakiet optyczny składa się z przedniego spoilera w zderzaku. Zamontowanie go wymusiło inna konstrukcję samego zderzaka i poszerzenie auta z przodu o dodatkowe 35mm. W górnej części przedniego błotnika zamontowano dodatkowe skrzela, mające za zadanie jak najbardziej zneutralizować niekorzystne masy powietrza w trakcie jazdy z bardzo wysokimi prędkościami. Z kolei boczne wloty powietrza gwarantują jego optymalny przepływ aż do skonstruowanego również przez IMSA tylnego dyfuzora, zapewniającego wraz z ogromnym płatem tylnym odpowiedni docisk do podłoża. Wszystko w imię aerodynamiki. Cena przeróbek jest kosmiczna, podobnie jak technika z której korzystano przy produkcji elementów pakietu.

Źródło: WCF, Informacja Mototarget

Skoda w Australii

Škoda dostarcza właśnie pierwsze egzemplarze samochodów do klientów w Australi. Rozpoczyna działalność na piątym kontynencie z siecią czternastu punktów dealerskich. Firma właśnie zainaugurowała ekspansję rynkową mocnym akordem podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Sydney.

5Australia staje się – po Europie, Azji, Afryce i południowej Ameryce piątym kontynentem i setnym krajem, gdzie Škoda Auto sprzedaje swoje samochody. Na zakończonych właśnie targach samochodowych w Sydney Škoda Auto prezentowała się na jednej ekspozycji wraz z dwiema innymi markami VW Group – Volkswagenem i Bentleyem. Główny przekaz targowy budowany był wokół jakości i innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym Škoda zbudowała swoją reputację w Europie. Targi w Sydney to powrót Škody na rynek australijski, dlatego zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby upewnić się, że klienci zauważą i zapamiętają nasze nowe samochody – mówi szef Škoda Australia Mathew Wiesner.

Zwiedzający targi mieli możliwość zapoznania się z przygotowanymi na australijski rynek wersjami Octavii i Roomstera. Škoda przedstawiła również nowy samochód koncepcyjny Yeti – mini SUV, który wskazuje kierunek działań koncernu w przyszłości. Kluczowymi cechami samochodów Škody są: dodatkowa przestrzeń wewnątrz samochodu, ergonomiczny design. Yeti i Roomster są tego świetnymi przykładami – mówi Mathew Weisner. Nic więc dziwnego, że modele cieszyły się dużym zainteresowaniem dziennikarzy w trakcie dnia dla prasy.

Škoda na rynku australijskim będzie konkurowała w segmencie, który był tradycyjnie zarezerwowany dla japońskich i koreańskich marek. Firma wierzy, że skutecznie powalczy o klientów dzięki zaoferowaniu im nowych możliwości – europejskiego designu i przemyślanych rozwiązań w produktach wysokiej jakości.

Škoda Auto wraca właśnie po około dwóch dekadach przerwy na kontynent, na którym czeskie samochody mają już wieloletnią tradycję. Pierwsze egzemplarze Laurin & Klement trafiły tutaj na początku XX wieku. Pierwsze potwierdzone dane dotyczą roku 1911. Najbardziej dynamiczny rozwój to lata 50-te, w latach 1949 do 1955 sprowadzono na ten rynek w sumie 2 732 samochodów marki Škoda. W latach 60-tych i 70-tych trafiały do Australii samochody montowane w Nowej Zelandii, m.in. terenówki Trekka na podwoziu Octavii. Import samochodów marki Škoda na rynek australijski oscylował wtedy od kilku do kilkudziesięciu sztuk rocznie. W sumie w latach 1964 do 1978 sprzedano w Australii tylko 1 320 aut, a w kolejnych latach import całkowicie ustał.

Ponowne wejście na australijski rynek jest kolejnym symbolem trwającej obecnie ekspansji międzynarodowej naszej firmy – tłumaczy Fred Kappler, Członek Rady Nadzorczej Škoda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Źródło: Skoda

Heidfeld na podium w przyszłym sezonie?

Zespół BMW Sauber już w ubiegłym roku przedstawił światu swój plan rozwojowy i podstawowe cele do osiągnięcia przez najbliższe lata. Jak do tej pory z zadziwiającą dokładnością team z Monachium i Hinwil z nawiązką realizuje postawione założenia. Nick Heidfeld już teraz liczy na realizację celów sezonu 2008- wygranie pierwszego wyścigu w barwach BMW.

„Przed sezonem nie spodziewałem się, że będziemy tak silni” przyznał Niemiec. „Spodziewałem się, że Renault będzie cięższym rywalem. Nie spodziewałem się, że rzeczy pójdą tak dobrze.”

Po zajęciu piątej pozycji w klasyfikacji generalnej w swoim pierwszym sezonie startów zespół BMW konsekwentnie realizował założenia, w sezonie 2007 zdobywając pierwsze podia i dzięki interwencji FIA, która pozbawiła punktów zespół McLarena niemiecko-szwajcarski zespół zakończył swój drugi sezon w F1 na bardzo wysokiej drugiej pozycji. Nick Heidfeld liczy na dalszą tak efektywną kontynuację założeń z sezonu 2006 i chce w przyszłym roku stanąć na najwyższym stopniu podium, a za kilka sezonów sięgnąć po tytuł mistrzowski.

„To jest bardziej prawdopodobne [zdobycie tytułu], jak nigdy dotąd, szczególnie odkąd jestem przekonany, że to może być możliwe z BMW. Prawdopodobnie nie uda się tego osiągnąć w sezonie 2008, ale celem BMW jest wygranie wyścigu w przyszłym sezonie, a potem walka o mistrzostwo. To także mój cel.”



Źródło: formula1.pl

Limitowany Colt ZEN


W listopadzie zadebiutuje w Polsce limitowana wersja popularnego modelu Mitsubishi Colt o nazwie ZEN.

Colt ZEN wyróżnia się bogatym wyposażeniem dodatkowym a tapicerkę siedzeń wykonano z wysokiej jakości materiałów. Specjalna wersja Colta ze starannie dobranymi dodatkami to nowoczesny samochód miejski dla kobiet. Auto będzie prezentowane we wszystkich salonach dealerskich Mitsubishi Motors na terenie kraju.

Mitsubishi Colt ZEN będzie dostępny tylko w wersji 5 drzwiowej i w kolorze czarny metalik.

Colt ZEN w porównaniu do wersji Inform będzie dodatkowo wyposażony w 15’’ aluminiowe obręcze kół, radio CD ze sterowaniem w kierownicy i 6 głośnikami, elektrycznie sterowane lusterka, boczne poduszki powietrzne, srebrne elementy wykończenia wnętrza, ozdobną listwę bagażnika, dywaniki z logo ZEN oraz oznakowanie zewnętrzne samochodu z logo „ZEN”.

Cena auta wynosi: 49 990 PLN + 1500 PLN (dopłata za lakier metalizowany).

Colt jest najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Europie. Kluczowe cechy tego modelu to prosta i wyrazista stylistyka, dobra dynamika jednostek napędowych, znakomite własności jezdne, wysoka jakość wykonania oraz duża przestronność łatwo adaptowalnego wnętrza.


Źródło: MMC Car Poland, fot. Mitsubishi

Alonso odchodzi z McLarena

Fernando Alonso nie jest już kierowcą McLarena – rozstał się ze swoim dotychczasowym zespołem za porozumieniem stron. Decyzja ta, która była spodziewana od dłuższego czasu, została w końcu potwierdzona przez zespół McLaren.

„Od zawsze chciałem jeździć dla McLarena, ale czasami w życiu rzeczy po prostu nie układają się. McLaren to świetny zespół. Tak, nie zawsze dobrze się nam układało w tym sezonie, który był bardzo wyzywający dla nas, ale nie jest tajemnicą to, że nigdy nie czułem się tutaj jak w domu. Wiem, że niektórzy uważali, że w zespole panuje faworyzowanie jednego z kierowców, ale podczas walki ludzie mówią dużo rzeczy, ja zawsze byłem przekonany co do naszych równych szans. Dzisiejsza decyzja pozwala mi skupić się na sezonie 2008, życzę wszystkim sponsorom i partnerom zespołu, wszystkiego najlepszego w przyszłosci” – powiedział Alonso.

Ron Dennis natomiast skomentował:

„Wszyscy w Vodafone McLaren Mercedes, a szczególnie nasi hiszpańscy partnerzy, a także nasz główny sponsor Vodafone, życzą Fernando wszystkiego najlepszego w przyszłości. On jest świetnym kierowcą, ale z pewnych przyczyn, kombinacja Vodafone McLaren Mercedes i Fernando po prostu nie udała się. Osiągnęliśmy taki etap, na którym żadna ze stron nie mogła znaleźć innego, dobrego rozwiązania tej sytuacji. Teraz skupimy się na walce o tytuł mistrza w roku 2008.”

Media od dawna sugerują, że Alonso zdecyduje się na powrót do Renault, sam Flavio Briatore podkreślał, że byłby bardzo zadowolony z takiego rozwiązania. Ostatnie plotki donosiły jednak, że Ron Dennis nie zgodzi się na odejście Alonso do zespołu fabrycznego, co może spowodować podpisane kontraktu przez Hiszpana z prywatnym zespołem - Williamsem.

Źródło: Formula1.pl

Fiat 500 wkrótce w salonach


Po udanym debiucie rynkowym we Włoszech i Francji, Fiat 500 już wkrótce trafi do brytyjskich klientów.

Fiat 500 pojawi się w brytyjskich salonach tej marki w trzech wersjach wyposażenia: Pop, Sport i Lounge. Najtańszy model Pop z 65-konnym silnikiem 1,2 litra kosztować będzie 7900 funtów. Lepiej wyposażone wersje Sport i Lounge z tym samym silnikiem, wyceniono na 9300 funtów. W wyposażeniu seryjnym każdego Fiata 500 znajdzie się między innymi: ABS, 5 poduszek powietrznych, wspomaganie, radio z CD i MP3, chromowane klamki i stylowe nakładki na zderzaki. Takie elementy jak ogromny przeszklony dach panoramiczny, czujniki parkowania i lakier metaliczny w przypadku wersji Pop wymagać będą niemałej dopłaty. Za to droższe od niej o 1400 funtów wersje Sport i Lounge na wyposażeniu seryjnym posiadać będą system Blue&Me, klimatyzację i 15-calowe aluminiowe obręcze kół.

Sprzedaż Fiata 500 na brytyjskim rynku rozpocznie się w styczniu 2008 roku w 162 wyselekcjonowanych salonach tej marki.

Wciąż nie znamy daty wprowadzenia „pięćsetki” na nasz rynek i cen, ale według zapowiedzi Fiat Auto Poland mają one być atrakcyjniejsze, niż te we Włoszech, czy Francji.


Źródło: WCF, Informacja Mototarget

Autogiełda

Badania sprzedażowe wykazały, ze stale spada sprzedaż samochodów nowych. Nie znaczy to, ze kupujemy mniej samochodowe- kupujemy auta ale używane. Polacy chętnie kupują samochody używane najczęściej nie starsze niż trzy cztery lata oraz samochody uznanych marek. Giełda samochodowa to miejsce, gdzie sprzedający oraz kupujący samochody spotykają swoje celem dobicia targu . Samochód już na miejscu jest dokładnie sprawdzany. Już samodzielnie możemy sprawdzić w jakim stanie jest samochód kupienie którego rozważamy. Coraz większe zainteresowanie samochodami z drugiej reki przyczyniło się do zwiększenia konkurencji w tej dziedzinie. Aby mieć większy i lepszy dostęp do klientów zaczęto tworzyć serwisy internetowe z ofertami kupna i sprzedaży. Autogiełda przestała być zjawiskiem regionalnym. Ogłoszenia w Internecie były i są nadal bardzo łatwym sposobem na dotarcie do klienta. Dodatkowo łatwość korzystania z serwisów jest na tyle zachęcająca, że użytkownicy bez problemu się rejestrują tym samym stając się potencjalnymi klientami. Dostęp do ofert z całego kraju i nie tylko oraz możliwość robienia tego z a pomocą komputera i internetu do największe zalety serwisów internetowych. Zanim auto giełda zagościła w Internecie ofertę samochodów używanych można był analizować z pomocą specjalistycznych czasopism temu poświęconych. Obecnie Internauci maja dostęp do bardzo wielu ofert jednocześnie dzieli sieci własne.

Autogiełda

Sprzedaż samochodów używanych jest w Polsce dobrym biznesem, więc ten obszar gospodarki ma się dobrze. Dotyczy to przede wszystkim samochodów sprowadzanych zza granicy, ponieważ takich aut używanych jest najwięcej w ofertach. Zainteresowaniem kupujących cieszą sie marki trwałe, wytrzymujące wyboiste polskie drogi. Istotna jest też cena części zamiennych, często również z rynku wtórnego oraz łatwość zakupu tych części. Volkswagen to najpopularniejsza obecnie marka samochodów używanych sprowadzanych do Polski. Żadna autogiełda w kraju nie może się obejść bez bogatej oferty różnych samochodów tej marki, poszukiwanych przez kupujących. Giełda samochodowa w Krakowie często jest oblegana przez chętnych, szukających aut nie starszych niż trzy cztery lata. Najwięcej jednak jest klientów na auta stare, albo bardzo stare, kilkunastoletnie lub jeszcze starsze.Auto giełda w Opolu jest najlepsza dla miłośników aut Audi i Opli, których jest tam najwięcej. Nie ma dokładnych badań, gdzie w Polsce znajduje się największa giełda samochodowa wiadomo jednak, że rynek samochodów używanych będzie się stale rozrastał. Wybór auta to ważna decyzja, wydajemy przecież sporo gotówki, dlatego należy zachować przezorność i być po prostu ostrożnym, a każdą wątpliwość należy traktować na niekorzyść kupowanego auta. Naiwnych nie sieją, więc na giełdzie łatwo paść ofiara nieuczciwego sprzedawcy, a o takich tam nietrudno.

Samochody

Liczba aut używanych sprowadzonych do Polski wzrosła w stosunku do roku ubiegłego i analogicznego okresu. Przez siedem miesięcy tego roku zakupiono za granicą ponad 560 tysięcy używanych aut. Sprowadzamy coraz młodsze samochody, a na rynku poszukiwane są auta w wieku 2-4 lata. Popyt jest taki, że te auta po prostu drożeją. Liderem prywatnego importu jest oczywiście Volkswagen, dalej Opel i Ford, których sprowadzamy najwięcej. Dalej są marki z Południa Europy, a auta japońskie i koreańskie sprowadzane są w małych ilościach. Ciekawa sytuacja jest na rynku używanych samochodów ciężarowych. Gospodarka rośnie, nowych aut brakuje, a mało kto chce sprzedać auto używane. Cena używanych samochodów ciężarowych natychmiast wzrosła, tak, że auta dwuletnie mogą kosztować tyle co nowe. Obrót handlowy autami używanymi ciągle się rozwija i cywilizuje. Gdy chcemy kupić w miarę porządny samochód z drugiej ręki musimy odwiedzić kilka miejsc. Nie można pominąć tradycyjnego miejsca handlu samochodami, czyli giełdy samochodowej, można też przeglądać ogłoszenia motoryzacyjne w gazetach. Najwięcej samochodów używanych zobaczymy przeglądając ogłoszenia motoryzacyjne za pomocą internetu. Warto przejrzeć oferty z kilku źródeł, mamy wówczas lepsze wyobrażenie o cenach poszukiwanego samochodu. Ostrożność przy takich zakupach jest zalecana, a wówczas unikniemy przykrych niespodzianek. Jeżeli kupimy dobry kilkuletni samochód, to będziemy sie nim cieszyć przez jeszcze przez parę lat.

Giełda samochodowa

Motoryzacja ma niewiele ponad 100 lat, ale od początku ludzie fascynowali sie samochodami. Z tej fascynacji rodziły się nowe auta i całe gałęzie przemysłu. Fiat 500, nowy model małego Fiata, zdobył juz ogromną popularność, więc koncern Fiata może być zadowolony. Plany produkcyjne na ten rok już są nieaktualne, bo wszystko już zostało sprzedane. Tyska fabryka będzie musiała prawdopodobnie zwiększyć produkcję (czyli również zatrudnienie). Skoda rozpoczęła sprzedaż nowego hatchbacka Fabia, w tym modelu będzie jeszcze kombi. Całe szczęście, że zrezygnowano z wersji sedan – była po prostu brzydka. Uroda nowej Fabii nie była priorytetem konstruktorów. Nie jest również najważniejsza dla klientów – świadczą o tym dobre wyniki sprzedaży. Dobre własności trakcyjne – rewelacyjne zawieszenie elektrohydrauliczne wspomaganie, systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, znakomite silniki, to właściwości auta cenione przez nabywców. Mazda nie jest zbyt popularna na polskim rynku, chociaż wyprodukowała już 40 milionów samochodów. Mazda MX-5 to chyba najbardziej znany, wręcz kultowy model tej firmy. We wrześniu trafi do sprzedaży model Mazda2, a firma przymierza sie do ponownego wejścia do Polski.Nowe auto, to niestety wydatek dostępny nie dla każdego. To przyczyna dużej popularności samochodów używanych, w różnym wieku i stanie technicznym. Giełda samochodowa to od lat popularne miejsce handlu samochodami używanymi. Po spełnieniu kilku warunków, taki zakup może być również udany.

Auto giełda

Dzisiaj modele samochodów szybko się nudzą, konkurencja nie śpi, więc firmy samochodowe ciągle oferują coś nowego. Równolegle mamy ogromny postęp w dziedzinie ochrony środowiska, bezpieczeństwa samochodów, oszczędności i niezawodności. Skoda wprowadziła niedawno nowy model Fabia, a teraz prezentuje zdjęcia nowej Fabii kombi. Nowe kombi urośnie, tak było z wersja hatchback i taka jest tendencja w konstruowaniu nowych modeli aut. Nowy model Fabii kombi będzie można zobaczyć na zbliżającym się salonie we Frankfurcie. Sedan Fabii nie sprzedaje sie dobrze i nie będzie już produkowany w nowej wersji modelowej. Fiat świętował sukcesy modelu Panda, a ostatnio nowego modelu Bravo, którego sprzedaż już się rozpoczęła. Fiat odnowił starą, ale dobrze pamiętaną i popularną markę 500, konstruując nowy mały samochodzik o niewielkich gabarytach. To niewielkie auto ma dobre wyposażenie i mocne silniki, ale to powoduje, że jest również dość drogie. Wbrew pozorom nie jest to wada, zaś auto ma szansę stać się kultowym samochodem młodych ludzi. Małe auta BMW to całkiem inne samochody – luksus, charakterystyka sportowa, nawet w autach do codziennego użytku.Nowe BMW 123d ma nowoczesny czterocylindrowy silnik z układem Variable Twin Turbo o doskonałych osiągach. Parametry silnika są rewelacyjne: moc: 150 kW/204 KM, przyspieszenie do 100 km/h: 6,9 s, średnie zużycie paliwa: 5,2 l, emisja CO2: 138 g/km. Po modelach 3- i 5- drzwiowych przyszedł czas na nowe coupe serii 1 – bardzo udana konstrukcję BMW. Inne nowe auta zaprezentuję być może w kolejnych artykułach. Nowe samochody to duży wydatek, ale kogo nie stać może wybierać w bogatej ofercie samochodów osobowych w dobrym stanie. Wirtualna auto giełda oferuje duży wybór samochodów o różnym wieku, przebiegu i stanie technicznym. Zawsze można wybrać coś odpowiedniego. Oferty przegląda się wygodnie, bez ruszania się z domu.

Skoda, Fiat, BMW

Konkurencja w świecie motoryzacji wymaga ciągle nowych modeli samochodów. Równolegle mamy postęp w dziedzinie ochrony środowiska, bezpieczeństwa samochodów, oszczędności i niezawodności. Skoda rozpoczęła już sprzedaż nowych modeli Fabii, a teraz przyszedł czas na nowe kombi. Wzorem nowej Fabii hatchback, prawdopodobnie również nowe kombi będzie większe od swojego poprzednika. Nowy model Fabii kombi będzie można zobaczyć na zbliżającym się salonie we Frankfurcie. Sedan Fabii nie sprzedaje sie dobrze i nie będzie produkowany.
Nowe Bravo to kolejny, po Pandzie i Grande Punto, sukces koncernu Fiat, ale teraz sa nowe powody do zadowolenia. Nowy Fiat 500 to ostatnia konstrukcja koncernu z Turynu, mały samochodzik o długości zaledwie 3,55m i rozstawie osi 3,2m. Autko co prawda niewielkie, ale silniki juz nie – silniki o mocy od 69 do 100KM zapewnią mu doskonałe osiągi w mieście i na trasie.
BMW serii 1 to kolejne małe auto, ale w wykonaniu BMW oznacza to dość przestronny samochód, z dobrym wyposażeniem i mocnymi silnikami. Nowy silnik w nowym BMW 123d to jednostka wysokoprężna o wysokiej mocy i momencie obrotowym. Dwulitrowy silnik ma doskonałe parametry - Moc: 150 kW/204 KM, przyspieszenie do 100 km/h: 6,9 s, średnie zużycie paliwa: 5,2 l, emisja CO2: 138 g/km. Oprócz modeli trzy- i pięciodrzwiowych BMW zaprezentowało niedawno ciekawe Coupe z serii 1. Kolejne nowe samochody opiszę w następnych artykułach.