piątek, 30 listopada 2007

Limitowany Land Rover Defender na 60-lecie

Podczas uroczystego eventu Czerwonego Krzyża w Londynie, Land Rover zaprezentował jubileuszową, specjalną wersję modelu Defender SVX z krótkim rozstawem osi, zbudowaną z okazji 60-lecia marki.

Limitowany model dostępny będzie w dwóch wersjach.: jako kombi zwane tradycyjnie u Land Rovera Station wagon, oraz soft-top ze zdejmowanym płóciennym dachem. Auto pokryto czarnym lakierem metalicznym w specjalnie dobranym odcieniu. Na masce, błotnikach i z tyłu znajdziemy też kalkomanie sugerujące że mamy do czynienia z wersją limitowaną. Z czarnym lakierem kontrastują matowo srebrne wykończenia klatki bezpieczeństwa, którą obudowano kanciaste nadwozie kultowego Defendera. Pionowy grill również pokryto srebrną matową farbą. Nowe są przednie reflektory pokryte gładkim szkłem, zaś w tylnych kloszach, po raz pierwszy w Land Roverze znalazły się diody LED. Ponadto wszystkie jubileuszowe modele SVX mają w standardzie pięcioramienne aluminiowe obręcze kół z satynowym wykończeniem, oraz ułatwiające wsiadanie stopnie umieszczone pod progami.
Wewnątrz znalazły się sportowe fotele Recaro, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, mocny system audio z subwooferem, łączem USB i gniazdem na iPoda, oraz nawigacja satelitarna Carmin. Każdy model jubileuszowy wyposażony będzie w metalową tabliczkę z wygrawerowanym numerem egzemplarza. Niestety wersja SVX przeznaczona będzie jedynie na rynek brytyjski. Powstanie 140 2-miejscowych Defenderów 90 z soft-topem i 60 modeli Station Wagon z miejscami dla czterech pasażerów. Produkcja startuje na wiosnę 2008 roku, a pierwsi klienci otrzymają kluczyki latem. Ceny zostaną podane pod koniec tego roku.


Źródło: Land Rover, Informacja Mototarget

Limitowane Porsche Boxter RS 60 Spyder


Podczas tegorocznego Bologna Motor Show, Porsche zaprezentuje limitowaną wersję modelu Boxter, która powstała w celu upamiętnienia słynnego modelu Type 718 RS 60 Spyder z lat sześćdziesiątych.

303 konny Boxter RS 60 Spyder oferowany będzie w specjalnym, srebrnym kolorze nadwozia z czerwonym dachem i skórzanym wnętrzem w kolorze Carrera red. Z przodu, samochód będzie wyróżniał się zderzakiem z pakietu Porsche SportDesign oraz 19-calowymi obręczami aluminiowymi.

W celu podkreślenia wyjątkowego ducha auta, charakterystyczne elementy takie jak tylne części przednich foteli, pałąki ochronne czy pasy bezpieczeństwa zostaną pokryte srebrnym lakierem. We wnętrzu kabiny pasażerskiej, oprócz metalicznych wstawek, odnaleźć będzie można również specjalne emblematy z oznaczeniem "RS 60 Spyder".

Nowy Boxter RS 60 Spyder zostanie wyprodukowany w ściśle określonej liczbie 1960 sztuk. Sprzedaż rozpocznie się w marcu przyszłego roku, a za samochód przyjdzie zapłacić w Niemczech (łącznie z podatkami) 63 873 Euro. Cena podstawowa to 53 500 Euro.

Źródło: Porsche, fot. Porshe, informacja Moto Target

Pierwsza publiczna prezentacja nowego Citroëna C5

Citroën rozpocznie rok 2008 pod znakiem elegancji i prestiżu, prezentując po raz pierwszy publiczności nowy model C5 na Salonie w Brukseli.

Prezentacja w europejskiej stolicy w dniach 15 - 27 stycznia będzie miała miejsce po prezentacji dla przedstawicieli międzynarodowej prasy, która odbyła się 18 października. Z tej okazji zostanie zorganizowana konferencja z udziałem Dyrektora Generalnego Marki, Gilles’a Michela, podczas dnia prasowego - 15 stycznia 2008 o 11.30 (Pawilon 6, stoisko 6).

Nowy Citroën C5 posiada mocną osobowość i dysponuje poważnymi atutami, które pozwolą mu zająć mocną pozycję wśród liderów segmentu sedanów w klasie średniej wyższej.

C5 zwraca uwagę przede wszystkim swoim stylem. Elegancka i rasowa bryła jest niezwykle dystyngowana. Napięta i aerodynamiczna linia jest typowa dla trójbryłowej sylwetki.

Nowy model stanowi udane połączenie dynamizmu i praktycznych rozwiązań i oferuje przestronne wnętrze na najlepszym poziomie rynkowym, zarówno w wersji sedan, jak i kombi.

Przyjemność prowadzenia, a także przyjemność jazdy w charakterze pasażera nabiera we wnętrzu C5 nowego wymiaru. Starannie wykończone miejsce kierowcy, z licznymi odwołaniami do świata aeronautyki, jest wyposażone w przełączniki sterujące o innowacyjnej ergonomii i fotele o wzorcowym poziomie komfortu. Pasażerowie podróżują w wygodnym, wysokiej klasy wnętrzu.

Podczas jazdy na drodze przyjemność prowadzenia łączy się z wysokim poziomem komfortu. Nowe C5 posiada zaawansowane zawieszenie, zastosowane wcześniej w C6, a jednocześnie, po raz pierwszy w tym segmencie, posiada podwójną ofertę zawieszenia: zawieszenie Hydractive 3 Plus, zapewniające wysoki poziom komfortu i przyjemności jazdy oraz zawieszenie klasyczne, zapewniające bardziej bezpośrednie wyczucie drogi z zachowaniem typowego dla Citroëna komfortu. Bogata gama silników, bezkompromisowe bezpieczeństwo i zaawansowane technologicznie wyposażenie pozwala jeszcze lepiej docenić wzorcowe zachowanie na drodze.


Źródło: Citroen, Informacja Mototarget

Debiut Mitsubishi Concept-RA w Detroit

Firmy Mitsubishi Motors Corporation (MMC) i Mitsubishi Motors North America Inc. (MMNA, z siedzibą w Cypress w Kalifornii), na wystawie 2008 North American International Auto Show (znanej jako NAIAS lub Detroit Auto Show), pierwszy raz pokażą światu auto koncepcyjne MITSUBISHI Concept-RA.

Dzięki „czystemu”, a jednocześnie mocnemu silnikowi Diesla MITSUBISHI Concept-RA łączy dynamiczne, ekscytujące osiągi dbałością o środowisko naturalne. Wystawa 2008 NAIAS odbędzie się od 13 do 27 stycznia w Cobo Center w Detroit i będzie dostępna dla szerokiej publiczności od 19 stycznia.

MITSUBISHI Concept-RA pokazuje, że budzące dreszcz osiągi i odpowiedzialność za środowisko naturalne nie muszą się wzajemnie wykluczać. To koncepcyjne coupe o dynamice kontrolowanej przez system S-AWC i wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów Twin Clutch SST, wykorzystywaną w modelu Lancer Evolution*1, napędzane jest mocnym, oszczędnym i czystym silnikiem wysokoprężnym.

*1: W Japonii występuje pod nazwą Lancer Evolution X

Zespół napędowy S-AWC auta MITSUBISHI Concept-RA powstał przez dodanie aktywnego układu kierowniczego i aktywnej regulacji zawieszenia do systemów ACD*2, AYC*3, Sport ABS*4 i ASC*5 stosowanych już w modelu Lancer Evolution. S-AWC w integralny sposób łączy wszystkie wymienione systemy celem sterowania momentem obrotowym i hamowaniem, poprawiając w ten sposób trakcję, dynamikę przy pokonywaniu zakrętów i stabilność pojazdu. Wszystko to uzupełnia intuicyjne, posłuszne zachowanie samochodu, które dokładnie odzwierciedla intencje kierowcy w każdych warunkach jazdy, zarówno podczas zwykłej, codziennej eksploatacji, jak i w sytuacjach, gdy pojawia się potrzeba uniknięcia zagrożenia.

MITSUBISHI Concept-RA napędzany jest wydajnym, charakteryzującym się niską emisją spalin silnikiem wysokoprężnym DOHC o pojemności 2,2 l., 16 zaworach i bezstopniową regulacją faz rozrządu realizowaną przez system MIVEC*6. Z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami i zasobnikowym układem bezpośredniego wtrysku oleju napędowego common rail, pozwalającym na uzyskanie niższego stopnia sprężania oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii dyfuzora (VD) i łopatek (VG), ten czysty Diesel dostarcza moc 150 kW (204 KM) i zapewnia maksymalny moment obrotowy 420 Nm (42,8 kGm). Aby spełnić wymagania norm emisji obowiązujących w USA (standard Tier 2 Bin 5), silnik polega na nowym systemie katalitycznym, obejmującym katalizatory DOC (katalizator utleniający dla silników Diesla) i NTC (do pochłaniania tlenków azotu NOx) oraz filtr cząstek stałych (DPF). Nowy silnik Diesla zapewni świetne osiągi (wg symulacji – przyspieszenie 0-100 km/h to 7 sekund) i możliwość wykonywania ekscytujących manewrów przy dużej oszczędności paliwa (wg symulacji 6,3 l./100 km (miasto), 4,6 l./km (autostrada), 5,5 l./km (cykl mieszany).

W celu zmniejszenia masy i zwiększenia odporności na zderzenia, w aucie MITSUBISHI Concept-RA zastosowano nową konstrukcję nadwozia, składającą się z aluminiowej klatki z wyciskanych kształtowników i belek z odlewanego aluminium oraz maskę silnika, błotniki i inne panele zewnętrzne wykonane z żywic syntetycznych o wysokiej odporności na uderzenia, łatwych do recyklingu.

*2: Active Center Differential - aktywny centralny mechanizm różnicowy
*3: Active Yaw Control - aktywny system kontroli znoszenia
*4: Sport Antilock Brake System - sportowy przeciwblokujący system hamulcowy
*5: Active Stability Control - system aktywnej kontroli stabilności
*6: Mitsubishi Innovative Valve lift & timing Electronic Control system - innowacyjny elektroniczny system bezstopniowej regulacji faz rozrządu



Źródło: MMC Car Poland

Lotus w limitowanej wersji Elise S 40th Anniversary

W celu uczczenia 40 lat produkcji w fabryce Hethel, brytyjska firma Lotus zaprezentowała specjalną wersję modelu Elise nazwaną "Elise S 40th Anniversary Limited Edition".

Model S powstał w oparciu o seryjną wersję Elise Range i jest oferowany w specjalnym kolorze nadwozia Burnt Orange Premium ze sztywnym dachem w tym samym odcieniu. W wyposażeniu wersji specjalnej znajduje się skórzana tapicerka przeszywana pomarańczowymi nićmi, lakierowany dyfuzor, lakierowane obręcze aluminiowe oraz specjalne oznaczenia modelu, typowe dla danego państwa.

Lotus Elise S 40th Anniversary Limited Edition oferowany będzie jedynie w 50 krajach w całej Europie. 15 modeli trafi do Niemiec, 10 do Szwajcarii, 5 do Francji, 5 do Belgii i 6 do Włoch. 9 pozostałych sztuk zostanie rozdysponowanych przez kierownictwo Lotusa pomiędzy wybrane państwa europejskie.

Źródło: Carscoop, informacja Moto Target

Reventon kontra samolot myśliwski Tornado

Zorganizowanie tego wyścigu było tylko kwestią czasu. W końcu Lamborghini Reventon powstało w oparciu o kształt bojowego myśliwca.

Wyścig odbył się na dystansie 3 kilometrów na terenie lotniska wojskowego w Brescia we Włoszech. Do walki z Reventonem prowadzonym przez kierowcę testowego Lamborghini stanął myśliwiec A200-A Tornado.

Wynik wyścigu był jednak łatwy do przewidzenia. Mimo, że samochód wysunął się na prowadzenie w początkowej fazie, to samolot zdołał dogonić pędzące 340km/h Lambo i przelecieć linię mety jako pierwszy.

Do sprzedaży trafi jedynie 20 sztuk modelu Reventon w cenie 1 miliona Euro (plus podatki). Wszystkie samochody zostały już sprzedane. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w 2008 roku.

Źródło: New Car Net, informacja Moto Target

Renault Modus do serwisu

Przedsiębiorca Renault Polska sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody Renault Modus mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Polski dystrybutor samochodów Renault poinformował, że stwierdzono nieprawidłowości dotyczące zespawania elementów zagłówka przedniego fotela ze stelażem oparcia foteli.

W sytuacji regulowania położenia zagłówka albo w chwili ewentualnego wypadku może dojść do oderwania się elementów zagłówka od stelaża.

Wada dotyczy 7 samochodów Renault Modus, wyprodukowanych w dniach 27 i 28 października 2004 r.

Przedsiębiorca poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listem poleconym o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie. Kontrola stelaży oparć dwóch foteli przednich oraz ewentualna wymiana stelaża oparcia zostanie wykonana bezpłatnie.

Źródło: UOKiK

Ford Ka w stylu retro

Ford zaprezentował model Ka w stylu retro w celu uczczenia 11 rocznicy produkcji małego samochodu miejskiego.

Model nazwano Two-Tone, ponieważ kolor nadwozia jest dwu-tonowy. Zderzaki i lusterka pokryto srebrną farbą, a reszta nadwozia może zostać polakierowana na czarno, szaro, niebiesko lub granatowo.

Samochód powstanie w ograniczonej liczbie 1000 egzemplarzy i będzie dostępny tylko w Wielkiej Brytanii w wersji wyposażenia Style Climate i Zetec Climate. To właśnie na Wyspach Brytyjskich samochód sprzedaje się najlepiej, dlatego pomysł z wprowadzeniem edycji specjalnej może okazać się trafiony. W przeciwnym wypadku, wprowadzanie do ponownej sprzedaży przestarzałego modelu różniącego się od podstawowej wersji kolorem zderzaków nie miałoby najmniejszego sensu.

Ceny będą rozpoczynały się od 7995 funtów.

Źródło: Ford, fot. Ford, informacja Moto Traget

Nowy Lancer już w salonach

W polskich salonach Mitsubishi Motors pojawił się już najnowszy model Mitsubishi Lancer Sports Sedan. Prezentujemy Państwu oficjalne ceny modelu.

Lancer Sedan, zaprojektowany w studiu desingnerskim Mitsubishi Motors Europe w Trebur niedaleko Frankfurtu (Niemcy), dzieli wspólny język stylistyczny z znakomicie przyjętymi przez media i przyszłych klientów modelami Concept-Sportback (2005 IAA) i Concept-X (2005 Tokio), które również zaprojektowano w Europie.

Mający sukcesywnie pojawiać się na poszczególnych rynkach począwszy od końca 2007 roku, Lancer Sedan (4570 m długości x 1760 m szerokości) wprowadzi do rodziny Mitsubishi Motors Europe pełną gamę nowych wersji, począwszy od podstawowego, 1.5-litrowego silnika benzynowego, poprzez modele z jednostkami benzynowymi 1.8 oraz Dieslem 2.0, a kończąc na całkowicie nowym Lancerze Evolution, który po raz pierwszy stanie się członkiem rodziny modelu Lancer.

Oficjalne ceny modelu Lancer w Polsce:


1.5 MIVEC

2.0 DI-D

Inform bez ASTC

59 990

-

Inform z ASTC

62 990

78 990

Invite

66 990

84 990

Intense

-

90 990

Instyle

-

104 990

Dopła za lakier metalizowany

1890

1890

Dopłata za skrzynię AT

4000

-





Źródło: MMC Car Poland

Peugeot 207 najlepszym samochodem importowanym roku w Japonii

Peugeot 207 zdobył pierwszą nagrodę w kategorii Import Car of The Year, przyznawaną co roku w Japonii przez organizację Automotive Researchers & Journalists Conference of Japan ( RJC).

Peugeot 207 otrzymał tę nagrodę zdobywając rekordową sumę 474 punktów, wyprzedzając przy tym aż o 200 punktów następnego rywala. Jury szczególnie doceniło zewnętrzny, ekspresywny styl "dwieściesiódemki", jej wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego potwierdzonego 5 gwiazdkami w testach EuroNcap.
Od momentu wprowadzenia na rynek japoński modelu 207 (marzec 2007), sprzedano tam ponad 2 000 sztuk tego modelu. Gama ostatnio wzbogacona o wersje 207 CC i 207 GTI będzie dopełniona w 2008 roku o 207 SW.

Obecnie, w nadwoziach hatchback 3 i 5 drzwiowy, Coupé Cabriolet, RC, i SW "dwieściesiódemka" szybko znalazła się wśród bestsellerów w 27 krajach Europy. Do końca września 2007, modele 206 oraz 207 odnotowały w Europie wzrost rejestracji o 24% (85 000) w porównaniu z analogicznym okresem roku 2006.

Do końca 2007 roku, sprzedaż 207 osiągnie, zapowiedziany przez Peugeota poziom 500 000 egzemplarzy.

W Polsce od stycznia do października tego roku nabywców znalazło 4 205 sztuk Peugeota 207.


Źródło: Peugeot, Informacja Mototarget

Reventon "Najpiękniejszym Samochodem Roku"

Lamborghini Reventon zostało ogłoszone "Najpiękniejszym Samochodem Roku". Wyróżnienie zostało przyznane przez panel międzynarodowych jurorów, w którego składzie znalazł się włoski krytyk sztuki Bruno Alfieri.

Lamborghini podczas projektowania auta inspirowało się kształtami samolotów odrzutowych. Według oficjalnych informacji koncernu, wszystkie panele nadwozia są zupełnie nowe mimo, że do złudzenia przypominają elementy modelu Murcielago. Do produkcji użyto laminatu szklanego i materiałów kompozytowych. W tylnych lampach zastosowano diody LED, a z przodu umieszczono reflektory bi-ksenonowe.

We wnętrzu zainstalowano ciekłokrystaliczny wyświetlacz przywodzący na myśl panel sterujący odrzutowca, na którym wszelkie niezbędne informacje dotyczące prędkości pojazdu czy prędkości obrotowej silnika mogą być wyświetlone w różnych trybach.

Samochód napędza 12-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 6,5 l pochodzący z modelu Lamborghini Murcielago LP640. Jednostka dysponuje mocą 640 KM i momentem obrotowym 660 Nm. Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiedzialna jest przekładnia e-gear z łopatkami do manualnej zmiany przełożeń przy kierownicy.

Reventon przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 340 km/h.

Do sprzedaży trafi jedynie 20 sztuk modelu Reventon w cenie 1 miliona Euro (plus podatki). Wszystkie samochody zostały już sprzedane. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w 2008 roku.

Źródło: What Car?, informacja Moto Target

200KM w Toyocie Auris... z Dieslem

Toyota Europe zaprezentowała usportowioną wersję modelu Auris 2.2 D-CAT.

Najważniejszą zmianą wprowadzoną w kompaktowej Toyocie jest specjalna modyfikacja silnika podnosząca standardową moc 177KM do 200KM. Poza podniesieniem mocy, zespół Toyoty zainstalował sportowe sprężyny i obniżył zawieszenie o 30 mm.

Studyjny Auris wyposażony jest również w specjalny pakiet ospoilerowania, w którego skład wchodzi przednia i tylna nakładka na zderzaki oraz spoiler dachowy. Samochód porusza się na 18-calowych obręczach aluminiowych obutych w opony w rozmiarze 225/40.

We wnętrzu dodano aluminiowe pedały, sportowe koło kierownicy oraz sportowe siedzenia pokryte skórą.

Więcej zdjęć Toyoty Auris 2.2 D-CAT Sport Study


Źródło: Carscoop, informacja Moto Target

Szutrowy debiut Suzuki SX4 w Rajdzie Wielkiej Brytanii

W nadchodzący weekend Suzuki SX4 WRC zaliczy swój drugi tegoroczny start. Po udanym debiucie w asfaltowym Rajdzie Korsyki, który odbył się w październiku, tym razem będziemy mogli oglądać po raz pierwszy nowy model na szutrowych nawierzchniach Rajdu Wielkiej Brytanii.

Szutrowy debiut SX4 WRC przypada na jeden z najtrudniejszych rajdów w kalendarzu. Lasy południowej Walii, gdzie odbędzie się rywalizacja słyną wśród rajdowców z szybkich odcinków specjalnych o zmiennej przyczepności.

Jeden z największych problemów to kapryśna i zwykle nieprzyjemna pogoda. Rajd odbywa się w swym tradycyjnym terminie na przełomie listopada i grudnia, co oznacza częste mgły, deszcz i chłodną pogodę, a niekiedy nawet oblodzenie. Niektóre odcinki zaplanowane wczesnym rankiem lub późnym popołudniem będą pokonywane w ciemnościach, przez co będą jeszcze trudniejsze.

Baza rajdu znajduje się tradycyjnie w Cardiff, stolicy Walii, a w sobotę wieczorem na zakończenie drugiego etapu załogi pokonają super OS na słynnym stadionie Millennium.

Najważniejszym celem zespołu Suzuki będzie osiągnięcie mety rajdu i zebranie jak największej ilości informacji niezbędnych w dalszych pracach rozwojowych nad samochodem SX4 WRC. Podczas testów samochód spisywał się obiecująco, ale nic nie zastąpi prawdziwej walki na OS-ach. Dlatego w trakcie trzydniowej rywalizacji zespół Suzuki World Rally Team spodziewa się zebrać ogromną ilość ważnych danych przed pierwszym pełnym sezonem w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2008. Można się spodziewać bardzo silnej konkurencji i zaciętej walki na trasie, ponieważ właśnie Rajd Wielkiej Brytanii jest ostatnią rundą tegorocznego sezonu i na walijskich OS-ach rozstrzygną się losy walki o tytuł mistrza świata. Będzie to w dodatku jedna z najliczniej obsadzonych rund sezonu 2007. Na starcie w Cardiff w czwartkowy wieczór stanie co najmniej 120 załóg.

Samochód: Suzuki SX4 WRC, nr startowy 19:

Suzuki wystawi w Rajdzie Wielkiej Brytanii jeden egzemplarz SX4 WRC, za sterami którego zasiądzie Fin Sebastian Lindholm. Samochód po raz pierwszy pojawi się w specyfikacji szutrowej, która charakteryzuje się między innymi odpowiednio skonstruowanym zawieszeniem, większym prześwitem i wzmocnionymi osłonami dolnej części samochodu. W wersji szutrowej zamontowano nieco mniejsze hamulce, niż w odmianie asfaltowej. Inne są ustawienia dyferencjałów. Zmiany w silniku i układzie przeniesienia napędu obejmują między innymi system sterowania zaworami, a także inne ustawienia komputera sterującego układem wtrysku i zapłonu (mapping), układu podtrzymania turbiny (anti-lag system) oraz dyferencjałów. Wszystkie te zmiany wprowadzono po to, aby zapewnić optymalne osiągi i zachowanie samochodu na nawierzchni szutrowej, pozostając w zgodzie z przepisami homologacyjnymi FIA.
Trzeba jednak cały czas pamiętać o tym, że najważniejsze dla zespołu jest teraz sprawdzenie jak największej ilości rozwiązać i ustawień, dlatego parametry SX4 WRC będą wielokrotnie regulowane podczas trzydniowej rywalizacji, aby znaleźć ich optymalne wartości. Znalezione rozwiązania będą wykorzystywane w trakcie przyszłorocznych rajdów szutrowych.

Kierowca:

Sebastian Lindholm był kierowcą Suzuki SX4 WRC podczas większości testów szutrowych w roku 2007. W Rajdzie Wielkiej Brytanii będzie kontynuował swą pracę nad rozwojem konstrukcji samochodu. Lindholm, siedmiokrotny rajdowy mistrz Finlandii, kuzyn Marcusa Gronholma, po raz ostatni startował w Rajdzie Wielkiej Brytanii w roku 1998. Zajął wtedy doskonałe piąte miejsce. Startował w barwach zespołu Peugeot World Rally Team w Rajdzie Finlandii do roku 2005. Pilotem Lindholma będzie Tomi Tuominen. Wielkie doświadczenie fińskiej załogi było wyjątkowo cenne podczas dotychczasowych testów szutrowych, których ostatnim etapem jest start w Rajdzie Wielkiej Brytanii.
Sebastian powiedział: “Jestem bardzo szczęśliwy! Przejdę do historii jako kierowca Suzuki SX4 WRC w debiucie samochodu na szutrach. Osiągi samochodu podczas dotychczasowych testów były bardzo obiecujące, ale przed nami wciąż jest wiele pracy. Między innymi dlatego startujemy w Wielkiej Brytanii. Wciąż mam sporo pomysłów, które mogą usprawnić nasz samochód. Niektóre z nich wypróbujemy podczas rajdu. Dość dawno nie startowałem w Rajdzie Wielkiej Brytanii, dlatego chcemy przede wszystkim być na mecie. Zawsze doskonale czułem się na szutrach. Jestem pewny, że to będzie niezwykle wartościowy start, ale wynik nie będzie dla nas bardzo ważny.”

Zespół: Suzuki World Rally Team

W Rajdzie Wielkiej Brytanii zespół po raz drugi pojawi się z samochodem SX4 WRC na rajdowych trasach. Będzie to bardzo istotny etap prac nad nowym samochodem. Po pierwszym występie w Rajdzie Francji zespół Suzuki World Rally Team przeprowadził wiele testów, które pokazały, że jest na dobrej drodze. Nobuhiro Tajima, szef Suzuki World Rally Team, powiedział: “Nasze zadanie w Wielkiej Brytanii będzie identyczne jak na Korsyce: osiągnąć metę i zebrać możliwie jak najwięcej informacji przydatnych w dalszych pracach nad rozwojem konstrukcji SX4 WRC. Ten start będzie dla nas trudniejszy, niż występ na Korsyce. Mamy mniej doświadczeń na nawierzchniach szutrowych, niż na asfaltach. Rajd Wielkiej Brytanii to wyjątkowo trudna impreza. Sebastian musi być bardzo ostrożny aby doprowadzić samochód do mety i zdobyć jak najwięcej informacji i doświadczeń – to jego zadanie!”

Program rajdu (wg czasu lokalnego):

Czwartek, 29 listopada:
19:30 Uroczysty start, Cardiff

Piątek, 30 listopada:
09:10 Start etapu 1
21:00 Meta etapu 1 (6 odcinków specjalnych o długości 140.80 km)

Sobota, 1 grudnia:
08:00 Start etapu 2
20:10 Meta etapu 2 (7 odcinków specjalnych o długości 104.48 km)

Niedziela, 2 grudnia:
06:25 Start etapu 3
15:40 Meta etapu 3 (4 odcinków specjalnych o długości 114.26 km)

Źródło: Suzuki