poniedziałek, 21 kwietnia 2008

Opel Insignia

Opel przedstawił oficjalne zdjęcia i pierwsze informacje na temat nowego Opla Insignia.

Opel zdecydowanie odszedł od kantów znanych z poprzedniej Vectry. Nowa Insignia prezentuje się okazale, choć patrząc na zwartą bryłę auta, trudno nie dostrzec japońskich czy amerykańskich wpływów. W Europie nowy Opel stawi czoła silnej i świeżej konkurencji w tym segmencie. Mazda 6, Passat, nowa Laguna czy Citroen C5, to tylko niektóre z modeli od których Insignia ma być lepsza. Wnętrze jest przestronne. Nagromadzenie przycisków na konsoli środkowej wskazuje, że Opel zamiast "wszystkomających" przełączników w stylu iDrive wybrał szkołę "jeden przycisk-jedna funkcja".

W gamie jednostek napędowych znajdzie się aż siedem silników, współpracujących z 6-biegowymi przekładniami manualnymi lub automatycznymi. Wszystkie są zgodne z normami emisji spalin Euro 5, które wejdą w życie dopiero w roku 2009. Cztery silniki benzynowe legitymują się mocą od 115 do 260KM (4-cylindrowe i V6), a trzy jednostki napędowe o pojemności 2-litrów osiągają od 110 do 160KM.

Nowy Opel Insignia zadebiutuje 22 lipca 2008 podczas London Motor Show, a do sprzedaży trafi w listopadzie.

Źródło: Opel, fot. Opel, informacja Moto Target

Audi Q5 - nowy sportowy SUV

Nowe Audi Q5 to według zapewnień firmy najbardziej sportowy SUV w klasie.

Q5 charakteryzuje się jednym z najniższych współczynników oporu aerodynamicznego w klasie, dzięki długiemu, szerokiemu i niskiemu nadwoziu. W wyposażeniu nowego modelu pojawiła się innowacyjna, siedmiobiegowa przekładnia automatyczna S-tronic z dźwigienkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy. Z przodu zastosowano bi-xenonowe reflektory z diodami LED do jazdy dziennej. Q5 dostępny będzie w trzech wersjach wykończeniowych nadwozia: czarnej (standardowej), z kontrastującymi kolorami lub pełnym lakierem. Dodatkowo, do wyboru są dwa pakiety stylistyczne - sportowy S line oraz pakiet off-roadowy z osłonami podwozia zamontowanymi z przodu i z tyłu.

W gamie silników pojawią się dwie jednostki wysokoprężne i jedna benzynowa. 2-litrowy silnik benzynowy TFSI osiąga 211KM mocy oraz 350Nm momentu obrotowego w przedziale od 1500 do 4200 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Gamę jednostek TDI otwiera silnik o mocy 170KM (0-100 km/h w 9,5 sekundy, prędkość maksymalna 204 km/h). Drugi z silników Diesla to 3-litrowy motor V6 o mocy 240KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 500Nm. Wartości mocy i momentu obrotowego pozwalają na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy oraz na osiągnięcie maksymalnie 225 km/h.

Źródło: Audi, fot. Audi, informacja Moto Target