sobota, 6 września 2008

Toyota Hilux po liftingu z nowym silnikiem


Toyota Hilux, najpopularniejszy na całym świecie "pomocnik farmera", dostaje nowe życie - ładniejszy 'make up' oraz mocniejszy silnik. Teraz nowa wersja będzie mogła śmiało konkurować z Mitsubishi L200 i Nissanem Navarą.

Zmodernizowana wersja jeszcze w tym roku
Toyota podała na swojej stronie internetowej, iż odnowiona wersja pikapa znajdzie się w sprzedaży jeszcze przed końcem roku. Teraz, po wielu sygnałach od użytkowników, będzie jeszcze ładniejsza, mocniejsza i komfortowa. Niezawodność pozostanie na takim samym poziomie. Innymi słowy będzie niezniszczalna.

Nowości widać na zewnątrz, w środku jeszcze wiecej luksusu

Nowy trapezoidalny grill, nowocześniejsze reflektory przednie (do wyboru bikseonowe), sportowo wyprofilowany zderzak ze światłami przeciwmgielnymi, 17-calowe felgi z metali lekkich i jeszcze lepsze wyposażenie mają "dodac skrzydeł". Dziś, jak się okazuje, pikapy służą nie tylko do zabójczej pracy na farmie, mogą być także uzupełniem prywatnej floty i dobrą rozrywką dla biznesmena.

Mocniejszy silnik z wtryskiem common rail 3.0 D-4D 171 KM

Pod maską znajdzie się zmodyfkowany i mocniejszy silnik 3.0 D-4D 171 KM generujący 360 Nm. To powinno zadowolić niezadowolonych brakiem mocy w Toyocie. Do wyboru będzie nowa 5-biegowa skrzynia automatyczna. Jak szaleć, to na całego. I to daje teraz luksusowa wersja Hiluxa.

Nowinką są także zmiany tylnego zawieszenia oraz bardziej komfortowe nastawienie amortyzatorów gazowych kolumny McPhersona z przodu. Większa moc wymusiła zastosowanie mocniejszego układu hamulcowego. Wykorzystano wentylowane tarcze 297 mm z przodu i bębny 295 mm. Niespodzianką jest seryjny układ VSC (Variable Stability Control) i... klimatyzacja.

Toyota zapewnia, iż w zależności od rynku sprzedaży wyposażenie może ulec zmianie. Ceny, niestety jeszcze nie podano.

Hilux w pigułce

Historia pikapa sięga do roku 1968, kiedy "pomocnika farmera" zaczęła produkować spółka Hino pod nazwą Briska. Toyota szybko wchłonęła słabszego partnera i tak powstała I generacja pikapa. Obecnie produkowana jest już siódma generacja auta.

W stajni Toyoty był już Hilux 3.0 D4-D Limited Edition, ale bazował na standardowym modelu z 15-calowymi felgami i podkreconym oprogramowaniem wtrysku. To zapewniało wzrost mocy ze 171 do 197 KM (maksymalny moment obrotowy wzrósł z 343 Nm do 430 Nm).

Limitowana edycja powstała w ilości 500 egzemplarzy, głównie na chłonny rynek brytyjski. Hilux ma dobrą prasę, a specjaliści z "Top Gear" próbowali go zatopić i zrzucić z wysokości. Nadaremnie. Ciągle pracował!


Źródło: autoflesz.pl, Carscoop, fot. Toyota

Hybrydowa Honda Insight

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, Honda zaprezentuje koncepcyjną wersję nowego samochodu hybrydowego o nazwie Insight. Podkreślając zaangażowanie w prace nad „czystymi” napędami, firma wystawi model Insight obok napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi FCX Clarity i sportowego konceptu hybrydowego CR-Z.

Honda od zawsze chciała, aby pojazdy z napędem hybrydowym stanowiły „pomost” do wodorowych napędów przyszłości. Firma zademonstrowała już swój potencjał wprowadzając do produkcji model FCX Clarity, pierwszy na świecie seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe. Właśnie do tego modelu Honda Insight nawiązuje stylistycznie, przy czym oba pojazdy charakteryzują opływowe kształty, pozwalające na wykorzystanie zalet ich napędów w najbardziej efektywny sposób.

Insight Concept to stylistyczna zapowiedź wersji produkcyjnej, która wejdzie do sprzedaży w 2009 r. oferując technologię hybrydową nowej grupie klientów.

Najnowocześniejsze technologie pozwoliły na znaczące obniżenie kosztów produkcji podzespołów zintegrowanego napędu hybrydowego (IMA), dzięki czemu powstanie najbardziej przystępny z dotychczas produkowanych samochodów hybrydowych. Ten 5-drzwiowy, hybrydowy hatchback zostanie zbudowany na zupełnie nowej płycie podłogowej i będzie mógł zabrać na pokład 5 osób. Inżynierowie Hondy umieścili kompaktową jednostkę sterującą oraz baterię pod podłogą bagażnika, dzięki czemu Insight posiada nisko położony środek ciężkości i charakteryzuje się praktycznymi zaletami tradycyjnego auta typu hatchback.

Insight będzie wykorzystywał wiele technologii, takich jak specjalne funkcje wspomagające oszczędną jazdę, co bezpośrednio przełoży się na oszczędność paliwa w warunkach drogowych. Wraz z hybrydową wersją Hondy Civic, nowy model będzie powstawał na rozbudowanej w tym celu linii produkcyjnej samochodów IMA w zakładach Suzuka w Japonii.

„Pierwsza Honda Insight zaprezentowana w 1999 roku była pionierem technologii hybrydowych w Europie i pozostała symbolem dążenia Hondy do wprowadzania innowacji przyjaznych środowisku,” powiedział Takeo Fukui, dyrektor generalny Honda Motor Co., Ltd. „Nowa Honda Insight będzie również pierwszym modelem hybrydowym oferowanym w przystępnej cenie, dzięki czemu dotrze do większej ilości klientów, dla których ekonomiczne zużycie paliwa oraz wysoka jakość mają ogromne znaczenie”.

Insight Concept to kulminacja dwóch dekad badań nad hybrydowymi technologiami napędu benzynowo-elektrycznego. Produkcyjna wersja pojazdu trafi do sprzedaży w Europie, Japonii oraz Ameryce Północnej w pierwszej połowie 2009 roku.



Źródło: Honda, fot. Honda

Premiera Mazdy Kiyora w Paryżu

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, odbywającego się od 2 do 19 października br., zaprezentowana zostanie po raz pierwszy Mazda Kiyora – lekki i nieduży miejski samochód koncepcyjny nowej generacji.

Mazda Kiyora („kiyora” po japońsku znaczy „czysty, prosty”) harmonijnie łączy w sobie przyjemność jazdy z ekologią i bezpieczeństwem, są to bowiem główne cechy wizji rozwoju technologicznego marki – filozofii zrównoważonego rozwoju „Zoom-Zoom”

To właśnie pojęcie „Kiyora” pomogło projektantom wyobrazić sobie ten niewielki samochód, swobodnie poruszający się w otoczeniu miejskim, a motywem przewodnim designu stała się woda. Dzięki 4-cylindrowemu silnikowi nowej generacji z wtryskiem bezpośrednim i opracowanemu przez Mazdę systemowi wyłączania silnika podczas postojów SISS (Smart Idle Stop System), model ten cechuje oszczędne spalanie paliwa i niski poziom emisji CO2. Nie bez znaczenia jest też aerodynamika, którą zwiększono w porównaniu z koncepcyjnym modelem Nagare. Najnowszy model koncepcyjny Mazdy został zbudowany na zupełnie nowej platformie, aby jak najbardziej zmniejszyć wagę pojazdu, podwyższyć poziom bezpieczeństwa i zapewnić pasażerom jeszcze większą przyjemność z jazdy. W nowoczesny styl życia wpisują się też nowe funkcje tego samochodu i wykończenie wnętrza.

Na paryskim stoisku Mazdy, obok koncepcyjnego modelu Kiyora, po raz pierwszy zaprezentowane zostaną również: Mazda MX-5 po faceliftingu, Mazda6 z nowo opracowanym, turbodoładowanym silnikiem diesla MZR-CD 2.2 oraz Mazda2 napędzana jednostką diesla MZ‑CD 1.6.

Paryski salon samochodowy, oficjalnie noszący nazwę „Mondial de l’Automobile”, zaprasza dziennikarzy na dni prasowe 2 i 3 października, a pozostałych zwiedzających od 4 do 19 października. Konferencja prasowa Mazdy odbędzie się w czwartek, 2 października, o godzinie 12.15 (czasu lokalnego).

Modele Mazdy prezentowane podczas Salonu Samochodowego w Paryżu:


Nowe modele

Model koncepcyjny

Mazda Kiyora (światowa premiera)

Zaplanowane do sprzedaży

Mazda MX-5 po faceliftingu (światowa premiera) – specyfikacja europejska

Mazda6 MZR-CD 2.2 (światowa premiera) – specyfikacja europejska

Mazda2 MZ-CD 1.6 (światowa premiera) – specyfikacja europejska

Modele dostępne obecnie na rynku

Mazda2, Mazda3, Mazda5, Mazda6, Mazda CX-7, pickup Mazda BT-50





Źródło: Mazda, fot. Mazda

Nowy Hyundai i20 na targach w Paryżu

Sześć nowych modeli Hyundaia będzie miało swoją premierę podczas tegorocznych targów samochodowych w Paryżu “Mondial de l’automobile”. Hyundai Motor Company zaprezentuje kilka gotowych do produkcji samochodów, zaprojektowanych specjalnie na rynek europejski, dwa ekologiczne modele koncepcyjne, limuzynę Genesis oraz wzbudzające niezmienne zainteresowanie sportowe Coupe.

Nowy i20

Najważniejszym wydarzeniem będzie oficjalna premiera całkowicie nowego modelu Hyundai i20, który ma być kolejnym bestsellerem w gamie samochodów „i”. Następca Getza – i20 ma szerszy rozstaw osi niż jego poprzednik, co pozwoliło na uzyskanie większej przestrzeni wewnątrz.

„i20 został zaprojektowany tak, aby sprostać oczekiwaniom europejskich odbiorców, zarówno pod względem gustu jak i potrzeb. Jesteśmy przekonani, że i20 odniesie szybki sukces w segmencie aut sub-compaktowych, ponieważ w porównaniu z konkurencją oferuje znacznie więcej w aspekcie standardowego wyposażenia, ekonomicznego użytkowania, przestrzeni wewnętrznej i stylu” – powiedział Kun Hee Ahn Prezes Hyundai Motor Europe.

i20 zostanie także zaprezentowany w ekologicznej wersji ‘Blue’. Zastosowane w tym wariancie rozwiązania technologiczne pozwoliły na osiągnięcie znacznej redukcji emisji CO2 i mniejszego zużycia paliwa – 4.0l / 100km

Santa Fe - hybryda

Kolejnym potwierdzeniem działań Hyundaia w trosce o środowisko naturalne jest hybrydowe Santa-Fe z napędem paliwowo – elektrycznym. Ogólny wygląd tego modelu pozostaje niezmienny, podczas gdy ‘pod maską’ jest to całkowicie nowy pojazd. Użyte technologie pozwoliły na ograniczenie emisji CO2 do 148g/km i zużycia paliwa do 6.2l/100km.

ix55 SUV

Swój debiut w Paryżu w kategorii ‘gotowy do produkcji’ będzie miał również siedmioosobowy SUV ix55. Wzorowany na odnoszącym sukcesy w Ameryce Północnej modelu Veracruz, ix55 został przestylizowany i zaadaptowany na potrzeby rynku europejskiego. Jego sugestywny ‘design’ został uzupełniony o całkowicie nowy, zaawansowany silnik 3.0l V6 CRDi TURBO diesel, który pozwala rozpędzić pojazd do 100km/h w 10.4s, spalając 9.4l/100km i emitując CO2 na poziomie 249g/km.

Pozostałe premiery

Na targach w Paryżu zostanie również pokazany tylnonapędowy sedan Genesis – model zaprojektowany z dbałością o wysokie standardy jakości, równający się z innymi europejskimi samochodami marek premium. Reakcja oraz zainteresowanie odwiedzających targi, pomoże podjąć firmie decyzję, odnośnie wprowadzenia tego modelu na rynek europejski.

Kolejnym wiodącym punktem wystawy będzie pokazowy Genesis Coupe - najbardziej dynamiczny i usportowiony samochód, jaki kiedykolwiek pojawił się ze znaczkiem Hyundaia. Genesis Coupe korzysta z tak zwanej elastycznej architektury tylnonapędowej, zaprojektowanej dla modelu Genesis sport sedan.


Źródło: Hyundai, fot. Hyundai

Kia Soul w Paryżu

Podczas salonu samochodowego w Paryżu światło dzienne ujrzy model KIA Soul. Południowokoreańska marka umiejętnie buduje zainteresowanie tym ciekawym projektem, prezentując co jakiś czas kilka nowych zdjęć tego pojazdu.

Firma KIA Motors Corporation potwierdziła oficjalnie, że do napędu najnowszego modelu KIA Soul, oferowane będą dwa oszczędne silniki czterocylindrowe o pojemności 1,6 litra. Obie te jednostki, benzynowa i wysokoprężna, są odmianą 16-zaworowych silników DOHC stosowanych obecnie w cieszących się wielkim powodzeniem samochodach KIA cee’d.

Zgodnie z informacją producenta Soul dostępny będzie wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback z napędem na koła przednie. Samochód mierzy 4105 mm długości, 1785 mm szerokości (bez lusterek bocznych), 1610 mm wysokości, natomiast rozstaw osi to 2550 mm.

Wchodząca do produkcji w Korei od listopada 2008 KIA Soul stanowić będzie rodzaj kreatywnej platformy, umożliwiającej indywidualizację pojazdu i dostosowanie go do osobowości użytkownika. Zapowiedzią tego już były powstałe w europejskim centrum projektowym KIA i zaprezentowane w Genewie trzy zupełnie odmienne koncepty Soul Diva, Soul Burner i Soul Searcher.

W polskich salonach dealerskich KIA Soul pojawi się na początku przyszłego roku.



Źródło: Kia, informacja Moto Target

Nowa Toyota Avensis

Spragnionych nowości fanom Toyoty pragniemy przekazać, iż już w październiku zadebiutuje długo oczekiwany model - nowy Avensis 2009.

Rok 2009 rokiem Toyoty

Ten rok był dla Toyoty bardzo ubogi. Poza prezentacją najnowszego Land Cruisera V8 (diesel + benzyna) i wprowadzeniem nowych silników do Hiluxa 3.0 D-4D niewiele się działo w ogródku nowości. W tym czasie Honda z pompą wprowadziła Accorda, a Mazda model 6.

Przyszły rok ponownie może być rokiem Toyoty, gdyż oprócz nowego Avensisa, japoński koncern wprowadza zmodyfikowaną Toyotę Corollę (nowy silnik 1.8 16V VVT-i) wraz z nową automatyczną skrzynią biegów.

Na początek znane silniki

Nadwozie nowego Avensisa będzie nieco dłuższe (52 mm) i szersze (10 mm). Na początku znajdą zatrudnienie znane jednostki napędowe: benzynowe 1.8 VVT-i 132 KM lub 147 KM oraz 2.0 VVT-i 150 KM. Uzupełnieniem oferty będą nowoczesne diesle: 2.0 D-4D 125 KM i 150 KM oraz flagowy 2.2 D-4D Clean Power 177 KM. Wszystkie produkowane w Jelczu-Laskowicach pod Wrocławiem.

Sprzedaż już na początku 2009 roku

Sprzedawana dotąd II generacja Toyoty Avensis produkowana jest od 2003 roku w fabryce Burnaston (Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. Derbyshire, Anglia). W ofercie znajdują się trzy wersje nadwozia: sedan, liftback i najładniejsza - wagon. Tu montowane są także modele Auris.

Debiut nowej Toyoty III generacji zaplanowano na Paris International Motor Show (od 2 października); sprzedaż w Europie już od stycznia 2009 roku. Zatem już można szykować miejsce w garażu. Aczkolwiek radzimy nieco wcześniej sprawdzić zasobność konta bankowego.



Źródło: autoflesz.pl, fot. Toyota

Suzuki na Salonie Samochodowym w Paryżu

Tegoroczny Mondial de l’Automobile czyli Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu odbędzie się w dniach 2 – 19 października 2008. Suzuki Motor Corporation zaprezentuje gamę zarówno nowych modeli produkcyjnych, jak i pojazdów koncepcyjnych. Wydarzeniem na stoisku nr 302 w hali nr 3, będzie światowa premiera zupełnie nowego modelu Alto.

Nowe Suzuki Alto

W konstrukcji całkowicie nowego Alto Suzuki wykorzystało swoją wiedzę i doświadczenie w budowie małych samochodów. Nowy model łączy w sobie wyrazisty styl i wielkomiejską mobilność z doskonałymi osiągami, szczególnie w zakresie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla (CO2). Nowy samochód o walorach pojazdu kompaktowego charakteryzuje się dużymi rozmiarami wnętrza i wysokim komfortem przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych.

Inżynierowie Suzuki zaprojektowali stylowe, sportowe nadwozie o kompaktowych wymiarach i pełnym energii wyglądzie, budzącym skojarzenia z solidnością, trafiające w gusty młodych ludzi. Samochód zaprojektowano również z myślą o europejskich klientach i ma doskonały współczynnik aerodynamiki. Dzięki najwyższym standardom w zakresie jakości, komfortu i bezpieczeństwa, nowy model Alto jest odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby współczesnych kierowców.

Modele zasilane ogniwami paliwowymi

Suzuki nie ustaje w działaniach na rzecz wspierania ochrony środowiska. Celem jest dalsze ograniczenie negatywnego wpływu produktów firmy na środowisko. Jedną z dróg prowadzących do tego celu jest technologia ogniw paliwowych. Dwa najnowsze modele korzystające z tego rodzaju napędu zostaną przedstawione w Paryżu: SX4 FCV, w którym zastosowano napęd konstrukcji GM, zbiornik wodoru o ciśnieniu 70 Mpa konstrukcji Suzuki oraz lekki, kompaktowy kondensator, a także model koncepcyjny motocykla “Crosscage”, którego źródłem napędu jest lekki układ ogniw paliwowych chłodzony powietrzem konstrukcji brytyjskiej firmy Intelligent Energy oraz akumulator litowo-jonowy o wysokiej wydajności.

Gama modeli Suzuki

Na stoisku Suzuki będzie można zobaczyć także inne modele Suzuki odzwierciedlające idee sloganu “Way of Life!”. Przedstawiona będzie kompletna gama produkcyjna znanych już samochodów Suzuki – modele Swift, Grand Vitara, SX4 i Splash. Fani sportu będą mogli obejrzeć SX4 WRC, jak również motocykl zespołu Suzuki Endurance Racing Team – model GSX-R1000.

Źródło: Suzuki, fot. Suzuki

Koleos - testy EuroNCAP

Renault Koleos jest 10-tym modelem Renault, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w crash-testach EuroNCAP. Wynik ten potwierdza doskonały poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego tego samochodu.

Koleos stanowi dobitny przykład know-how Renault w dziedzinie bezpieczeństwa – ten uniwersalny crossover równie pewnie porusza się po mieście, na drodze lub autostradzie co w terenie, dzięki opracowanemu przez Alians Renault-Nissan napędowi na cztery koła. System ten przyczynia się do podniesienia bezpieczeństwa czynnego – odpowiednie rozłożenie napędu na oś przednią i tylną umożliwia odzyskanie przyczepności i ogranicza sytuacje wymagające korygowania toru jazdy przez ESC. Podobnie jak w przypadku pozostałych samochodów gamy, Renault dąży do zapewnienia rzeczywistego bezpieczeństwa, dając priorytet technologiom wykazującym największą skuteczność w zakresie zapobiegania, korygowania i ochrony oraz działaniom edukacyjnym zaadresowanym do użytkowników dróg.

Koleos jest 10-tym modelem Renault, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek za bezpieczeństwo dorosłych użytkowników . Bezpieczeństwo jest fundamentalną cechą modeli Renault. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w Renault Koleos zapewniają mu wiodące miejsce zarówno pod względem bezpieczeństwa biernego jak i czynnego.

W Koleosie wykorzystano wyniki prowadzonych od wielu lat przez Renault badań nad rzeczywistymi wypadkami. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne, auto jest wyposażone w strefy kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu. Konstrukcja kabiny gwarantuje bezpieczeństwo w razie wypadku. Dodatkowo Koleos jest wyposażony w systemy zapewniające ochronę pasażerów: sześć poduszek powietrznych, w tym dwie czołowe, pasy z ogranicznikiem napięcia na miejscach przednich oraz bocznych miejscach z tyłu, napinacze pasów na miejscach przednich, punkty mocowania Isofix umożliwiające zainstalowanie fotelika dla dziecka na bocznych miejscach z tyłu. Zagłówki zostały starannie dopracowane pod względem ergonomii, aby zapewnić maksymalną ochronę w przypadku uderzenia w tył, powodującego gwałtowne szarpnięcie głowy.

W zakresie bezpieczeństwa czynnego, Renault Koleos posiada precyzyjnie działający układ jezdny. Aby pomóc kierowcy w sytuacjach wymagających nagłego hamowania, ominięcia przeszkody czy w razie utraty przyczepności, jest seryjnie wyposażony w ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania i system wspomagania nagłego hamowania. Istotny wpływ na bezpieczeństwo czynne Koleosa ma również napęd na cztery koła, umożliwiający szybkie odzyskanie przyczepności w razie jej utraty. System, opracowany w ramach Aliansu Renault-Nissan i zastosowany po raz pierwszy w Nowym Nissanie X-Trail, pozwala na natychmiastową korektę pod lub nadsterowności poprzez zmianę rozłożenia napędu na przednią i tylną oś, zanim jeszcze zdąży zadziałać system ESC (ESC – Electronic Stability Control).


Źródło: Renault, fot. Renault