poniedziałek, 17 grudnia 2007

Nowa Mazda RX-8 na zdjęciach szpiegowskich

Koncern Mazda zakłada wprowadzenie do sprzedaży odświeżonego modelu RX-8 w 2008 roku. Dziś prezentujemy zdjęcia szpiegowskie nowej Mazdy.

Mimo, że szczegóły dotyczące następcy RX-8 wciąż są ściśle strzeżone Mazda zapewnia, że nowy model będzie charakteryzował się nowoczesną stylistyką nadwozia, lepszym prowadzeniem, lepszymi osiągami oraz materiałami wykończeniowymi o wysokiej jakości.

Na zdjęciach szpiegowskich widać, że największe zmiany zaszły w przedniej części pojazdu oraz z tyłu, gdzie umieszczono zmienione światła. Do napędu modelu RX-8 będą służyły te same silniki, co w obecnie sprzedawanej wersji. Będą to jednostki o mocy 192 i 231KM.

Źródło: Worldcarfans, informacja Moto Target

Czarny Mercedes CL z Japonii

Japońska firma Wald Inernatinal opublikowała zdjęcia luksusowego Mercedesa CL poddanego daleko idącym modyfikacjom.

Tematem przewodnim dzieła japońskiej firmy jest czerń. Całkowicie nowy "bodykit" zawiera przednie i tylne spoilery, boczne progi, tylny dyfuzor, spoiler dachowy, nowe świetła przeciwmgielne z przodu oraz nowe rury wydechowe. Dodatkowo, na masce silnika i na błotnikach pojawiły się wloty powietrza. Całość uzupełniają matowo-czarne felgi aluminiowe.


Źródło: Carscoop, fot. Wald Internatinal, informacja Moto Target

Alonso powraca do ING Renault F1 Team


Zespół ING Renault F1 ogłasza, że w kolejnym sezonie Formuły 1 jego barwy będzie reprezentować para wyśmienitych kierowców: dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso oraz młody, brazylijski kierowca, Nelson Piquet Jr.

Kierowcą testowym teamu został Francuz Romain Grosjean, który brał udział w programie Renault Driver Development i zdobył tytuł mistrzowski w Formule 3 Euroseries w 2007 roku.

Fernando i Nelsinho stworzą jeden z najbardziej obiecujących zespołów sezonu 2008 - powiedział Dyrektor Generalny zespołu Renault F1 Team, Flavio Briatore - Bardzo cieszymy się z powrotu Fernando do naszej ekipy, z którą odniósł największe sukcesy. Wszyscy wiemy, że jest doskonałym kierowcą i liderem, dlatego też, jesteśmy pewni, że będzie to owocna współpraca. Poza tym, Alonso dobrze zna zespół i nasze metody pracy. Nie będzie miał więc problemów z przystosowaniem się do nowego środowiska. Nelsinho jest jednym z najbardziej obiecujących młodych kierowców.

Po sukcesach w GP2, spędził rok szkoląc się jako kierowca testowy i poznając nasz zespół. Jest gotowy do podjęcia nowych wyzwań.

Bernard Rey, prezes zespołu ING Renault F1, dodał: Przez kilka ubiegłych miesięcy, cały zespół intensywnie pracował, aby powrócić na szczyt. Mistrzowski skład osobowy jest gwarancją realizacji określonych przez nas celów. Ostatnie inwestycje w najnowsze technologie, powrót Fernando Alonso do zespołu oraz awans Nelsinho Piqueta, potwierdzają, iż w kolejnym sezonie chcemy sięgnąć po najwyższe laury. Koncern Renault jest ogromnie zadowolony, iż jego nowym kierowcą testowym będzie młody, niezwykle uzdolniony zawodnik z Francji.

W 2007 roku, Fernando Alonso, który wraca do zespołu ING Renault F1 Team, jeździł w barwach teamu McLaren-Mercedes. Jako kierowca ekipy Renault F1 Team w latach 2003 – 2006, Alonso wygrał 15 Grand Prix i zdobył dwukrotnie tytuł mistrza świata Formuły 1 (w 2005 i 2006 roku). Katalończyk odegra kluczową rolę w realizacji celu zespołu, który dąży do kolejnych zwycięstw
w 2008 roku.

Bardzo cieszę się z powrotu do ekipy Renault – powiedział 26-letni Fernando - To zespół, w którym rozwijałem się jako kierowca Formuły 1. Przyszedł czas, abyśmy razem rozpoczęli nowy rozdział naszej historii. Bardzo cieszę się, że będę miał okazję po raz kolejny współpracować z zespołem i jestem pewien, że uda się nam wrócić na szczyt. Sezon 2007 był trudny dla Renault ale wiem, że w zespole drzemie ogromny potencjał. Jestem pewien, że jesteśmy w stanie zbudować szybki, niedościgniony bolid, który pozwoli nam sięgnąć po najwyższe laury w 2008 roku.

Kierowcą testowym zespołu Renault jest Nelson Piquet Jr. 22-letni Brazylijczyk, który tryumfował w mistrzostwach serii GP2 w 2006 roku, rok później awansował na kierowcę rezerwowego i testowego ekipy Renault F1. Kierowca zadebiutuje w Formule 1 występem na Grand Prix Australii
w 2008 roku.

Przede wszystkim, chciałbym podziękować Flavio i koncernowi Renault za powierzenie mi odpowiedzialnego zadania w 2008 roku - powiedział Nelsinho - Otrzymałem niezwykłą szansę zadebiutowania w Formule 1 w barwach jednej z najlepszych ekip, której członkami są najwybitniejsi kierowcy wyścigowi. Pracowałem na to od końca 2006 roku i cieszę, że wyniki, jakie osiągałem jako kierowca testowy, zapewniły mi miejsce w teamie. Bardzo cieszę się z możliwości współpracy z Fernando, od którego chciałbym się wiele nauczyć. Jestem młodym kierowcą i wiem, że nie ma lepszego sposobu na doskonalenie swoich możliwości niż wzorowanie się na dwukrotnym mistrzu świata.

Zaprojektowany z myślą o sezonie 2007 nowy bolid Renault R28 zostanie po raz pierwszy zaprezentowany podczas trzydniowych testów w hiszpańskiej Walencji w dniach 22 - 24 stycznia przyszłego roku. Oficjalna premiera pojazdu odbędzie się w czwartek, 31 stycznia 2008 roku, w Renault Square Com, siedzibie działu komunikacji korporacyjnej koncernu Renault w Paryżu.

Źródło: Renault, fot. Renault

Hyundai prezentuje nowy model i10

Drugi model Hyundaia z serii “i” - mikrovan i10 - będzie dostępny z dwiema nowymi jednostkami napędowymi, automatyczną skrzynią biegów oraz szerokim wachlarzem opcji dodatkowego wyposażenia. Pojazd wyróżnia nowoczesna stylistyka nadwozia oraz bardzo bogate wyposażenie.

i10 – kolejny przedstawiciel i-generacji firmy Hyundai

Hyundai i10 to połączenie prostoty konstrukcyjnej i zaawansowanego technologicznie designu. W smukłym, nowoczesnym i dynamicznym nadwoziu zamknięto komfortowe i wysmakowane stylistycznie wnętrze.
Podobnie jak model i30, i10 został zaprojektowany z myślą o europejskim odbiorcy. i10 dostosowano do potrzeb segmentu pod względem ceny, gabarytów, przestrzeni i funkcjonalności wnętrza, oraz właściwości jezdnych. Dodatkowym atutem modelu jest świetna opinia firmy Hyundai jako producenta bezawaryjnych samochodów o znakomitych osiągach i właściwościach jezdnych.

Niepowtarzalna stylistyka nadwozia

i10 to kontynuacja eleganckiego i wysmakowanego stylistycznie designu i30. Miękka linia nadwozia, wyraziste lampy i nowatorski kształt przedniego grilla wyróżniają i10 wśród innych modeli i jednocześnie zdradzają pokrewieństwo z modelem i30. Warto również zwrócić uwagę na zamek tylnej klapy, w który wtopiono logo Hyundai. Nowy model równie ciekawie prezentuje się z boku. Dynamiki nadają mu niskie linie konturów oraz zintegrowane listwy ochronne drzwi. Auto posiada charakterystyczne dla serii ‘i’ cechy: wyrazisty tylny i przedni zderzak, masywny wlot powietrza z osłoną chłodnicy o ciekawym stylistycznie kształcie. Pojazd można będzie wyposażyć w nowe 14 lub 15 calowe felgi ze stopu metali lekkich.

Inteligentna stylistyka wnętrza

Mikrovan i10 jest z założenia niedużym pojazdem miejskim, posiada funkcjonalne wnętrze oferujące szereg ciekawych rozwiązań, z powodzeniem pomieści pięcioro dorosłych pasażerów. Mimo stosunkowo niedużych rozmiarów, i10 może pochwalić się największym w swej klasie rozstawem osi, co umożliwiło konstruktorom opracowanie bardzo przestronnego wnętrza.

Pojazd wyposażono w składane i dzielone asymetrycznie (60/40) oparcie tylnej kanapy, która po złożeniu daje płaską przestrzeń bagażową. Dodatkowo pod podłogą właściwego przedziału bagażowego umieszczono funkcjonalny schowek. Pojemność bagażnika wynosi 225 litrów (przy podniesionym oparciu tylnej kanapy) i jest największa w tej klasie. Z łatwością można zatem przewozić złożony wózek dziecięcy, torby podróżne lub zakupy z supermarketu. Duży otwór bagażnika oraz szerokie drzwi pozwalają na łatwy dostęp do wnętrza pojazdu, gdzie pasażerowie znajdą sporo miejsca na nogi i dużo przestrzeni nad głową.

Nowoczesna i funkcjonalna stylistyka to również wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz kolorowe wstawki dekoracyjne, które ożywiają wnętrze. Przedział pasażerski wyposażono w szereg funkcjonalnych schowków takich, jak kieszenie na dokumenty lub mapę czy schowek na okulary. Wnętrze jest również dobrze oświetlone, co dodatkowo podnosi komfort podróży.

W najbogatszej opcji wyposażenia i10 dostępny będzie m.in. z elektrycznie uchylanym i otwieranym oknem dachowym, tylnym spojlerem, skórzaną kierownicą i gałką zmiany biegów oraz sterowanym pilotem centralnym zamkiem. W standardzie model oferuje wbudowany w konsolę środkową system audio 2-DIN RDS z odtwarzaczem CD oraz możliwość podłączenia i-Poda.

Prawdziwa przyjemność z jazdy

Zespół zegarów, konsola środkowa oraz wszystkie przełączniki modelu i10 są proste w obsłudze, zapewniając komfort prowadzenia i jazdy zgodny z serią „i”.
Białe zegary z zielonym podświetleniem, ergonomicznie rozmieszczone przełączniki i wygodny drążek zmiany biegów sprawiają, że jazda i10 to czysta przyjemność, komfort i bezpieczeństwo. Obsługa pojazdu jest intuicyjna. Za przykład można tu podać przełączniki układu wentylacji i klimatyzacji oraz komputer pokładowy. Dodatkowym atutem jest fakt, że wspomaganie układu kierowniczego oraz regulacja położenia kolumny kierowniczej wchodzą w skład seryjnego wyposażenia wszystkich wersji modelu.

Zaawansowane konstrukcyjnie podwozie oraz szeroki wybór konfiguracji układu napędowego Nowa konstrukcja ramy pomocniczej, kolumny Macphersona na przedniej osi oraz sprężyny śrubowe i drążki skrętne na tylnej osi zapewniają świetne właściwości jezdne. Ponadto, nowe tuleje w połączeniu z zaawansowaną technologicznie konstrukcją i zabezpieczeniem elementów podwozia pozwoliły obniżyć wartość drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu (współczynnik NVH) do niespotykanego w segmencie A poziomu. Wszystkie wersje i10 będą standardowo wyposażone w amortyzatory gazowe oraz sprzężony z systemem ABS układ hamulcowy z tarczami hamulcowymi na wszystkich kołach. W opcji dostępny będzie również układ ESP. Model i10 może być wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy lub w jednostkę wysokoprężną, a także w czterostopniową przekładnię automatyczną. Od początku produkcji, w opcji dostępny będzie nowy, rzędowy silnik wysokoprężny CRDi o poj. 1,1 litra, który osiąga moc 75 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 153 Nm. Nowy silnik benzynowy o poj. 1,2 litra i mocy 75 KM dostępny będzie w drugiej połowie 2008 roku, wraz z 1,1-litrową jednostką o mocy 64 KM. Silniki cechować będzie niski stopień zużycia paliwa oraz będą one spełniały wszystkie normy emisji spalin.

Nową generację silników wyposażono w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), cztery zawory na cylinder oraz zaawansowany technologicznie układ dolotowy i aluminiowy blok silnika. Nowoczesny silnik wysokoprężny CRDi jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT).

Silnik 1,1 CRDi w połączeniu z pięciostopniową, manualną skrzynia biegów zapewnia zużycie paliwa na poziomie 4,3 litra (w cyklu mieszanym) oraz wyjątkowo niską emisje CO2 na poziomie 114 g/km.
Oprócz precyzyjnej, pięciostopniowej, manualnej skrzyni biegów, z silnikiem o poj. 1,2 litra dostępna będzie również zaawansowana technologicznie przekładnia automatyczna, która poprawi komfort jazdy w warunkach miejskich.

Zintegrowany system bezpieczeństwa

Zbudowany z myślą o bezpieczeństwie, model i10 z założenia ma otrzymać cztery gwiazdki w testach Euro NCAP. Podobnie do innych modeli firmy Hyundai, i10 cechuje sztywna i bezpieczna konstrukcja nadwozia. W jej skład wchodzą rozciągliwe ramy pomocnicze, wzmocniona płyta podłogowa, przegrody boczne oraz wzmocniona konstrukcja słupków B i C. Do budowy użyto specjalnie utwardzonej stali, a całą konstrukcję pojazdu poddano rygorystycznym testom.

W przypadku zderzenia, pasażerów pojazdu chroni inteligentny, zintegrowany system bezpieczeństwa biernego. Zintegrowany z fotelami system pasów bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi utrzymuje pasażerów w optymalnej pozycji. Wszystkie wersje modelu i10 wyposażone są standardowo w przednie i boczne poduszki powietrzne, a newralgiczne elementy przedziału pasażerskiego pokryto miękkim materiałem.

Modele wyposażone w centralny zamek dostępne będą z automatycznym systemem odblokowania drzwi w razie wypadku.

Źródło: Hyundai, fot. Hyundai

Akcja serwisowa Forda

Przedsiębiorca Ford Polska sp. z o.o. powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Ford, model: Fiesta, Fusion i Transit mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Polski dystrybutor samochodów Ford poinformował, że w silnikach niektórych samochodów Ford, model: Fiesta, Fusion i Transit przednie paski napędu osprzętu mogą się rozwarstwiać i ulegać szybszemu zużyciu. Wada ta może doprowadzić do utraty wspomagania kierownicy.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 227 samochodów. Szczegółowe informacje pozwalające na identyfikację wadliwego samochodu, poniżej


Fiesta i Fusion z silnikami
1,25 L Duratec-16V Sigma
1,4 L Duratec-16 V Sigma
1,6 L Duratec -16 V Sigma
wyprodukowane w Kolonii w okresie 8/10/2007-7/11/2007

Fiesta z silnikami
1,25 L Duratec-16V Sigma
1,4 L Duratec-16 V Sigma
1,6 L Duratec -16 V Sigma
wyprodukowane w Walencji w okresie 5/10/2007-7/11/2007

Transit z silnikami
2,2 L Duratorq- TDCi Puma Diesel (napęd na przednie koła)
wyprodukowanew w Kocaeli w okresie 2/10/2007-7/11/2007

Transit z silnikami
2,2 L Duratorq- TDCi Puma Diesel (napęd na przednie koła)
wyprodukowane w Southampton w okresie 1/10/2007-7/11/2007


Ford Polska sp. z o.o. poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listownie o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie. Prace, polegające na wymianie wadliwych pasków zostaną wykonane bezpłatnie.

Źródło: UOKiK, Informacja Mototarget

Nowość dla tunerów i kierowców: owalne moduły oświetleniowe FF40 Helli

Wysokiej jakości materiały, niska masa i optymalna wydajność świetlna przy niewielkich wymiarach – to cechy nowego, owalnego modułu świetlnego FF40 Helli.

Dostępne są one jako dodatkowe światła dalekosiężne, jako lampy przeciwmgłowe oraz jako lampy dzienne. Dają one tunerom, wytwórcom krótkoseryjnych pojazdów oraz kierowcom kochającym indywidualizację ogromne możliwości stylizowania przednich pasów pojazdów. Lampy dzienne FF40: wyraźnie mniejsze od dostępnych dziś na rynku lamp dziennych, są wykonane zgodnie z najnowszą regulacją ECE R87 która wymaga, aby wyjście światła z reflektora świateł dziennych miało minimum 25 cm2 powierzchni. Za to skuteczność sygnalizacyjna FF40 jest w pełni porównywalna z nawet największymi lampami dziennymi. Lampy dzienne montuje się na stałe, bez możliwości regulacji ich położenia. Źródłem światła jest żarówka P21W. Moduł światła dziennego ma homologację europejską ECE. FF40 jako dodatkowe lampy dalekosiężne lub przeciwmgłowe: moduły te są dostępne do wyboru z mocowaniem ze śrubą regulacyjną albo z uniwersalnym uchwytem do montażu. Lampa dalekosiężna zasilana jest żarówką H11, lampa przeciwmgłowa zaś – H9. Oba moduły posiadają homologację zarówno ECE, jak i amerykańską SAE. Wszystkie moduły mają zestandaryzowane żarówki i gniazda żarówek zabezpieczone przed wilgocią, również od strony okablowania i styków. Wyposażono je w nowoczesny system wentylacji, więc nie parują.
Moduły FF40 będą dostępne od lutego 2008.


Źródło: Hella, Informacja Mototarget