poniedziałek, 17 grudnia 2007

Hyundai prezentuje nowy model i10

Drugi model Hyundaia z serii “i” - mikrovan i10 - będzie dostępny z dwiema nowymi jednostkami napędowymi, automatyczną skrzynią biegów oraz szerokim wachlarzem opcji dodatkowego wyposażenia. Pojazd wyróżnia nowoczesna stylistyka nadwozia oraz bardzo bogate wyposażenie.

i10 – kolejny przedstawiciel i-generacji firmy Hyundai

Hyundai i10 to połączenie prostoty konstrukcyjnej i zaawansowanego technologicznie designu. W smukłym, nowoczesnym i dynamicznym nadwoziu zamknięto komfortowe i wysmakowane stylistycznie wnętrze.
Podobnie jak model i30, i10 został zaprojektowany z myślą o europejskim odbiorcy. i10 dostosowano do potrzeb segmentu pod względem ceny, gabarytów, przestrzeni i funkcjonalności wnętrza, oraz właściwości jezdnych. Dodatkowym atutem modelu jest świetna opinia firmy Hyundai jako producenta bezawaryjnych samochodów o znakomitych osiągach i właściwościach jezdnych.

Niepowtarzalna stylistyka nadwozia

i10 to kontynuacja eleganckiego i wysmakowanego stylistycznie designu i30. Miękka linia nadwozia, wyraziste lampy i nowatorski kształt przedniego grilla wyróżniają i10 wśród innych modeli i jednocześnie zdradzają pokrewieństwo z modelem i30. Warto również zwrócić uwagę na zamek tylnej klapy, w który wtopiono logo Hyundai. Nowy model równie ciekawie prezentuje się z boku. Dynamiki nadają mu niskie linie konturów oraz zintegrowane listwy ochronne drzwi. Auto posiada charakterystyczne dla serii ‘i’ cechy: wyrazisty tylny i przedni zderzak, masywny wlot powietrza z osłoną chłodnicy o ciekawym stylistycznie kształcie. Pojazd można będzie wyposażyć w nowe 14 lub 15 calowe felgi ze stopu metali lekkich.

Inteligentna stylistyka wnętrza

Mikrovan i10 jest z założenia niedużym pojazdem miejskim, posiada funkcjonalne wnętrze oferujące szereg ciekawych rozwiązań, z powodzeniem pomieści pięcioro dorosłych pasażerów. Mimo stosunkowo niedużych rozmiarów, i10 może pochwalić się największym w swej klasie rozstawem osi, co umożliwiło konstruktorom opracowanie bardzo przestronnego wnętrza.

Pojazd wyposażono w składane i dzielone asymetrycznie (60/40) oparcie tylnej kanapy, która po złożeniu daje płaską przestrzeń bagażową. Dodatkowo pod podłogą właściwego przedziału bagażowego umieszczono funkcjonalny schowek. Pojemność bagażnika wynosi 225 litrów (przy podniesionym oparciu tylnej kanapy) i jest największa w tej klasie. Z łatwością można zatem przewozić złożony wózek dziecięcy, torby podróżne lub zakupy z supermarketu. Duży otwór bagażnika oraz szerokie drzwi pozwalają na łatwy dostęp do wnętrza pojazdu, gdzie pasażerowie znajdą sporo miejsca na nogi i dużo przestrzeni nad głową.

Nowoczesna i funkcjonalna stylistyka to również wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz kolorowe wstawki dekoracyjne, które ożywiają wnętrze. Przedział pasażerski wyposażono w szereg funkcjonalnych schowków takich, jak kieszenie na dokumenty lub mapę czy schowek na okulary. Wnętrze jest również dobrze oświetlone, co dodatkowo podnosi komfort podróży.

W najbogatszej opcji wyposażenia i10 dostępny będzie m.in. z elektrycznie uchylanym i otwieranym oknem dachowym, tylnym spojlerem, skórzaną kierownicą i gałką zmiany biegów oraz sterowanym pilotem centralnym zamkiem. W standardzie model oferuje wbudowany w konsolę środkową system audio 2-DIN RDS z odtwarzaczem CD oraz możliwość podłączenia i-Poda.

Prawdziwa przyjemność z jazdy

Zespół zegarów, konsola środkowa oraz wszystkie przełączniki modelu i10 są proste w obsłudze, zapewniając komfort prowadzenia i jazdy zgodny z serią „i”.
Białe zegary z zielonym podświetleniem, ergonomicznie rozmieszczone przełączniki i wygodny drążek zmiany biegów sprawiają, że jazda i10 to czysta przyjemność, komfort i bezpieczeństwo. Obsługa pojazdu jest intuicyjna. Za przykład można tu podać przełączniki układu wentylacji i klimatyzacji oraz komputer pokładowy. Dodatkowym atutem jest fakt, że wspomaganie układu kierowniczego oraz regulacja położenia kolumny kierowniczej wchodzą w skład seryjnego wyposażenia wszystkich wersji modelu.

Zaawansowane konstrukcyjnie podwozie oraz szeroki wybór konfiguracji układu napędowego Nowa konstrukcja ramy pomocniczej, kolumny Macphersona na przedniej osi oraz sprężyny śrubowe i drążki skrętne na tylnej osi zapewniają świetne właściwości jezdne. Ponadto, nowe tuleje w połączeniu z zaawansowaną technologicznie konstrukcją i zabezpieczeniem elementów podwozia pozwoliły obniżyć wartość drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu (współczynnik NVH) do niespotykanego w segmencie A poziomu. Wszystkie wersje i10 będą standardowo wyposażone w amortyzatory gazowe oraz sprzężony z systemem ABS układ hamulcowy z tarczami hamulcowymi na wszystkich kołach. W opcji dostępny będzie również układ ESP. Model i10 może być wyposażony w nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy lub w jednostkę wysokoprężną, a także w czterostopniową przekładnię automatyczną. Od początku produkcji, w opcji dostępny będzie nowy, rzędowy silnik wysokoprężny CRDi o poj. 1,1 litra, który osiąga moc 75 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 153 Nm. Nowy silnik benzynowy o poj. 1,2 litra i mocy 75 KM dostępny będzie w drugiej połowie 2008 roku, wraz z 1,1-litrową jednostką o mocy 64 KM. Silniki cechować będzie niski stopień zużycia paliwa oraz będą one spełniały wszystkie normy emisji spalin.

Nową generację silników wyposażono w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), cztery zawory na cylinder oraz zaawansowany technologicznie układ dolotowy i aluminiowy blok silnika. Nowoczesny silnik wysokoprężny CRDi jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT).

Silnik 1,1 CRDi w połączeniu z pięciostopniową, manualną skrzynia biegów zapewnia zużycie paliwa na poziomie 4,3 litra (w cyklu mieszanym) oraz wyjątkowo niską emisje CO2 na poziomie 114 g/km.
Oprócz precyzyjnej, pięciostopniowej, manualnej skrzyni biegów, z silnikiem o poj. 1,2 litra dostępna będzie również zaawansowana technologicznie przekładnia automatyczna, która poprawi komfort jazdy w warunkach miejskich.

Zintegrowany system bezpieczeństwa

Zbudowany z myślą o bezpieczeństwie, model i10 z założenia ma otrzymać cztery gwiazdki w testach Euro NCAP. Podobnie do innych modeli firmy Hyundai, i10 cechuje sztywna i bezpieczna konstrukcja nadwozia. W jej skład wchodzą rozciągliwe ramy pomocnicze, wzmocniona płyta podłogowa, przegrody boczne oraz wzmocniona konstrukcja słupków B i C. Do budowy użyto specjalnie utwardzonej stali, a całą konstrukcję pojazdu poddano rygorystycznym testom.

W przypadku zderzenia, pasażerów pojazdu chroni inteligentny, zintegrowany system bezpieczeństwa biernego. Zintegrowany z fotelami system pasów bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi utrzymuje pasażerów w optymalnej pozycji. Wszystkie wersje modelu i10 wyposażone są standardowo w przednie i boczne poduszki powietrzne, a newralgiczne elementy przedziału pasażerskiego pokryto miękkim materiałem.

Modele wyposażone w centralny zamek dostępne będą z automatycznym systemem odblokowania drzwi w razie wypadku.

Źródło: Hyundai, fot. Hyundai

Brak komentarzy: