niedziela, 13 stycznia 2008

Porsche Carrera GT od Edo Competition

Carrera GT należy do wąskiego grona superaut. Wielu podpisałoby nawet pakt z diabłem, żeby mieć je w garażu. Są również tacy dla których wersja seryjna nie jest wystarczająco szybka i ekskluzywna.

Należy do nich firma Edo Competition - tuner z Achlen, znany na świecie z przeróbek najdroższych i najrzadszych aut świata. Maserati MC12 o mocy 770 KM, a może 880-konne Ferrari Enzo? Dla specjalistów z Edo Competition nie ma rzeczy niemożliwych, podobnie jak dla klientów tunera nie ma sum, których nie mogliby zapłacić za przeróbkę swojego auta. Wspaniała Carrera GT zniknęła z oferty firmy Porsche w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Powód? Planowane 1220 egzemplarzy tego bolidu rozeszło się wśród sławnych i bogatych niemal na pniu!

Silnik Carrery GT to istne dzieło sztuki - 5.7-litra pojemności, 10 cylindrów w układzie V i 612KM. Czego można chcieć więcej? Oczywiście, więcej mocy!
Dlatego Edo proponuje jej wzrost i to spory. W zależności od życzeń nabywcy, jego Carrera GT może dysponować mocą 670, 715, lub nawet 770 KM! Aby wykrzesać aż tyle dodatkowych koni pod maską, tuner zmienił oprogramowanie silnika, zamontował\układ dolotowy z nowymi kolektorami i sportowe filtry powietrza. Sam układ wydechowy ze stali nierdzewnej waży o 18 kg mniej od seryjnego i powoduje wzrost mocy o 25 KM. Z tyłu zamontowano płat dociskowy wykonany w całości z karbonu. Zresztą z tego materiału powstały również inne elementy poprawiające aerodynamikę. Carrera GT od Edo posiada regulowane w trzech pozycjach zawieszenie firmy KW. Jako opcja dostępny jest też system automatycznego podnoszenia i opuszczania nadwozia. Przydatny przy przejazdach przez „śpiących policjantów” i najazdach na krawężniki. Optymalną kontrolę i przyczepność zapewnia komplet opon Pirelli Sport Cup w rozmiarze 265/35 18 z przodu i 345/30 18 ZR na tylnej osi.

Cena przeróbek Edo podawana jest przez niemieckiego tunera wyłącznie właścicielom modelu Carrera GT. Na rynku w tym specyficznym segmencie nie ma zbyt wiele konkurencji. Przeróbki modelu Carrera GT oferuje wyłącznie TechArt i Gemballa. W obu przypadkach ich koszt wacha się w granicach ćwierć miliona euro.


Źródło: Edo, Informacja Mototarget

Deszcz nagród dla Kii cee’d


Wytwarzana w słowackich zakładach Kia cee’d bije rekordy sprzedaży i zdobywa kolejne cenne nagrody w całej Europie.

Najnowsze tytuły w szybko rosnącej kolekcji trofeów to m.in. zwycięstwo w plebiscycie na „Najlepszy Samochód Roku 2008” w Rumunii, na Litwie i Wyspach Kanaryjskich. W poszczególnych krajach Kia oceniana była pod kątem stylizacji, komfortu, bezpieczeństwa, kosztów eksploatacji, przyjemności z prowadzenia i ceny. Zdobywając tytuł cee’d wyprzedził w Rumunii tak groźnych rywali jak Ford Mondeo, Mazda2 oraz Fiat 500. Na Litwie Kia cee’d pokonała Mondeo, Peugeota 308 i Mercedesa C-klasę. Na Wyspach Kanaryjskich natomiast za cee’dem znalazły się: Toyota Auris, Nissan Qashqai i Hyundai i30. Co więcej, kilka tygodni wcześniej pokonując Toyotę Auris i Fiata Bravo, cee’d został uhonorowany nagrodą „Best In Business Class” w Belgii oraz otrzymał tytuł „Samochodu rodzinnego 2008” w Szwecji. W Polsce, zdobywając nagrodę w Plebiscycie Fleet Awards 2007, cee’d został uznany przez specjalistów z branży flotowej za najlepsze auto w najbardziej obleganej kategorii samochodów średnich a w corocznym konkursie organizowanym przez miesięcznik Playboy koreańskie auto okazało się bezkonkurencyjne w kategorii „Samochód na każdy dzień”.

Deszcz nagród, najlepsza w Europie 7-letnia gwarancja, 5 gwiazdek w teście Euro NCAP oraz doskonały stosunek ceny do jakości powodują, że Kia cee’d wzbudza ogromne zainteresowanie wśród klientów i zbiera bardzo przychylne opinie wśród specjalistów i analityków branży motoryzacyjnej. Sukces wśród krytyków i dziennikarzy motoryzacyjnych w całej Europie został natychmiast potwierdzony reakcją klientów. Świadczy o tym ilość podpisanych zamówień na ten model. W okresie od stycznia do końca listopada na zakup Kii cee'd zdecydowało się na Starym Kontynencie ponad 65 000 klientów. W październiku cee’d został najlepiej sprzedającym się modelem w swojej klasie w Finlandii i Czechach. W listopadzie zaś został liderem segmentu C w Danii oraz zajął zaszczytną 3 lokatę wśród wszystkich sprzedanych tam samochodów.


Źródło: Kia, fot. Kia

Pierwsze oficjalne zdjęcie Forda Focusa RS

Koncern Ford zaprezentował pierwsze oficjalne zdjęcie modelu Focus RS potwierdzając tym samym, że samochód zadebiutuje już w 2008 roku.

Źródłem napędu będzie zmodyfikowany, turbodoładowany silnik Volvo o pojemności 2.5-litra o mocy na poziomie 280KM i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 400 Nm. Doskonałe osiągi Focusa RS pozwolą mu konkurować z takimi "rajdówkami" jak Subaru Impreza STI czy Mitsubishi Evo X.

Większa moc wymusza wprowadzenie zmian w układzie jezdnym, dlatego nadwozie wersji RS zostanie obniżone i utwardzone, a hamulce odpowiednio wzmocnione. Również nadwozie Forda zostanie przystosowane do wyścigowego charakteru auta. Pojawi się pakiet ospoilerowania z poszerzonymi błotnikami i wlotami powietrza na masce.

Produkcyjna wersja Focusa RS zadebiutuje w 2008 roku, a auto trafi do sprzedaży pod koniec 2008 lub na początku 2009 roku.

Źródło: Worldcarfans, informacja Moto Target

BMW X6 - światowy debiut pierwszego coupé klasy SAC

Całkowicie nowy typ pojazdu, wyjątkowa koncepcja stylistyczna oraz niespotykana dotąd dynamika jazdy – a wszystko to dostępne w nowym BMW X6.

Podstawowe informacje:

• Innowacyjna koncepcja: twórca pojazdów klasy SAV, firma BMW, prezentuje pierwsze Sports Activity Coupé.
• BMW X6 oferuje zupełnie nową, innowacyjną interpretację właściwości jezdnych i cech stylistycznych typowych dla dużych aut coupé marki BMW. Jednocześnie jest to najbardziej sportowa i dynamiczna wersja BMW serii X. Już sama stylistyka BMW X6 jest wyrazem nadzwyczajnej dynamiki i doskonałych osiągów.
• Oryginalny, ekstrawagancki wygląd: sportowy, wyrazisty przód z ogromnymi wlotami powietrza, wydłużona linia boczna, nisko osadzona kabina pasażerska, optycznie zaakcentowane, potężne koła, klasyczne proporcje coupé, zdecydowane powierzchnie wypukłe i wklęsłe, elegancka linia dachu przechodząca w mocno zarysowany tył auta.
• BMW X6 wyposażone jest standardowo w „inteligentny” system napędu na cztery koła BMW xDrive i jako pierwszy samochód na świecie – w układ Dynamic Performance Control zapewniający niewiarygodną zwinność, stabilność i precyzję jazdy oraz doskonałą trakcję w każdej sytuacji. Siła napędu rozdzielana jest w sposób całkowicie adaptacyjny nie tylko przez układ xDrive pomiędzy koła przednie i tylne, ale także przez układ Dynamic Performance Control pomiędzy oba koła tylne. Zapewnia to nadzwyczajną stabilność pojazdu przy nagłych zmianach obciążenia oraz w przypadku hamowania silnikiem.
• Nowa, doskonała jednostka napędowa: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pierwszy ośmiocylindrowy silnik benzynowy na świecie z turbosprężarką i katalizatorami cząsteczek stałych umieszczonymi w układzie V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów. Ten nowoczesny układ pozwala na uzyskanie silnika o kompaktowych rozmiarach i przyczynia się do zredukowania spadków ciśnienia zarówno po stronie ssania, jak i wydechu. Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 300 kW/407 KM przy 5500–6400 obr/min, maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750–4500 obr/min. Najbardziej wydajny silnik w swej klasie, uzyskujący wartości poniżej norm emisji spalin ULEV II i Euro 5, w którym zastosowano koncepcję BMW EfficientDynamics, dający maksymalną moc i osiągi.
• Wyjątkowa gama silników: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo (300 kW/407 KM), sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo (225 kW/306 KM), sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z technologią Variable Twin Turbo (210 kW/286 KM), sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem (173 kW/235 KM).
• Sześciobiegowa skrzynia automatyczna o zwiększonej dynamice przełączania biegów w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji silnikowych. Bardzo szybka i komfortowa zmianą biegów, pracująca niemal bezpoślizgowo przekładnia hydrokinetyczna pozwalająca na znacznie bardziej ekonomiczną jazdę, elektroniczna dźwignia zmiany biegów oraz dźwigienki do zmiany biegów umieszczone na kierownicy w standardzie.
• Konstrukcja karoserii BMW X6 została zaprojektowana tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów. W połączeniu z systemami bezpieczeństwa pasywnego karoseria uzyskuje doskonałe rezultaty we wszystkich testach zderzeniowych świata. Bezpieczeństwo pasażerów zapewniają, między innymi, automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę oraz zagłówki na przednich siedzeniach aktywujące się zależnie od uderzenia. W wyposażeniu standardowym są ponadto reflektory biksenonowe z pierścieniami świateł dziennych, lampy przeciwmgielne, dwustopniowe światła stop oraz opony typu Runflat.
• Nowatorska konstrukcja karoserii i koncepcja wnętrza: czterodrzwiowe coupé z dużą, otwieraną wysoko do góry pokrywą bagażnika, wysokiej jakości wnętrzem tworzącym sportową, a zarazem luksusową atmosferę, czterema fotelami oraz obszernym bagażnikiem o regulowanej pojemności (570–1450 litrów).
• Stylistyka wnętrza podkreślająca wyjątkowy, sportowy charakter BMW X6. Sportowa kierownica skórzana z przyciskami wielofunkcyjnymi i dźwigienkami zmiany biegów, dostępna w wyposażeniu standardowym, konsola środkowa z oparciami kolan dla kierowcy i pasażera z przodu, regulowane częściowo elektrycznie fotele przednie, dwa typowe dla coupé, wyprofilowane fotele tylne, wbudowane zagłówki.
• Ekskluzywne zawieszenie BMW oraz systemy wspomagające kierowcę: Adaptive Drive (stabilizacja przechyłów bocznych i amortyzatory adaptacyjne), aktywny układ kierowniczy, wyświetlacz Head Up, reflektory adaptacyjne, światła doświetlające zakręty, asystent świateł drogowych oraz tempomat z funkcją hamowania.
• Szeroki zakres nowatorskich funkcji rozrywki i komfortu: system BMW iDrive z przyciskami ulubionych funkcji, zgodny z formatem MP3 odtwarzacz płyt CD, standardowe wejście AUX, gniazdo USB, wielokanałowy system audio, system DVD w tylnej części kabiny pasażerskiej, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, aktywna wentylacja foteli, kamera cofania, systemy nawigacyjne, usługi BMW Assist, BMW Online oraz, opcjonalnie, BMW TeleServices.
• Wersje silnika:
BMW X6 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection)
pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 300 kW/407 KM przy 5500–6400 obr/min, maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750–4500 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,4 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 12,5 l/100 km
emisja CO2: 299 g/km.

BMW X6 xDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection)
pojemność skokowa: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5800-6250 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1300-5000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,7 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 10,9 l/100 km
emisja CO2: 262 g/km.

BMW X6 xDrive35d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem Variable Twin Turbo i układem Common Rail trzeciej generacji
pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 210 kW/286 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm przy 1750-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,9 s, prędkość maksymalna: 236 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km
emisja CO2: 220 g/km.

BMW X6 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i układem Common Rail trzeciej generacji
pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 173 kW/235 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 520 Nm przy 2000-2750 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,0 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,2 l/100 km
emisja CO2: 217 g/km.

Więcej informacji pod adresem: http://www.press.bmw.de/pressclub/pl24.nsf


Źródło: BMW, fot. BMW

Suzuki - nowi kierowcy na nowy rok

Toni Gardemeister oraz Per-Gunnar Andersson zostali kierowcami samochodów Suzuki SX4 WRC w sezonie 2008.

Wybierając dwójkę kierowców ze Skandynawii, Suzuki postanowiło sięgnąć po jedną z najbardziej znanych twarzy w świecie WRC, a także dać szansę w najbardziej prestiżowej serii rajdowej utalentowanemu juniorowi, zgodnie z zasadami swej strategii korporacyjnej w sporcie motorowym. Dwójka kierowców oraz ich piloci Tomi Tuominen i Jonas Andersson zadebiutują za kierownicą SX4 WRC w Rajdzie Monte Carlo 24 stycznia 2008, którym Suzuki rozpocznie swój pierwszy pełny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

“Toni jest jednym z najlepszych kierowców na świecie z ogromnym doświadczeniem na każdym rodzaju nawierzchni, a w dodatku jest znakomitym i bardzo wartościowym testerem. P-G to z kolei pierwszy i jedyny do tej pory kierowca, który dwukrotnie zdobył tytuł mistrza świata juniorów – samochodem Suzuki Ignis Super 1600 w 2004 i w tym roku za kierownicą Suzuki Swift Super 1600. Chcemy kontynuować tę dobrą współpracę”, powiedział Nobuhiro “Monster” Tajima, prezes Suzuki Sport i szef Suzuki World Rally Team. “Wraz ze swymi pilotami Tomi i Jonasem stworzą oni bardzo silny zespół, który pozwoli nam skutecznie rozwijać konstrukcję naszego samochodu.”

“Zawsze miło jest pracować w nowym zespole”, powiedział Toni Gardemeister. “Suzuki to wspaniały zespół i jestem szczęśliwy, że mam okazję uczestniczyć w tym fascynującym projekcie. Czeka nas bez wątpienia dużo ciężkiej pracy, ale jestem przekonany, że przed nami jest wielka przyszłość.” Także P-G Andersson nie ukrywa swej ekscytacji nadchodzącym sezonem w WRC: “Nie mogę się już doczekać pierwszego startu w barwach Suzuki World Rally Team. To będzie mój pierwszy sezon w WRC. Przed nami z pewnością sporo nauki”, powiedział aktualny mistrz świata juniorów. “Należę do rodziny Suzuki od 4 lat i wiem, jak duży jest potencjał zespołu.”

Program startów w WRC jest dla działu samochodów Suzuki jednym z najważniejszych przedsięwzięć ostatnich lat, między innymi z uwagi na możliwość zdobycia doświadczeń i wiedzy technicznej, pomocnych w pracach konstrukcyjnych nad nowymi modelami samochodów w przyszłości. Wybór P-G Anderssona jest wynikiem strategii Suzuki w sporcie motorowym, opartej na zasadzie piramidy. Jej fundamenty to wspieranie lokalnych programów treningowych dla kierowców i wyszukiwanie młodych talentów. Następny stopień to narodowe puchary markowe, w których młodzi kierowcy doskonalą swe umiejętności, aby potem startować w prestiżowych zawodach międzynarodowych, które tworzą trzeci stopień piramidy. Dzięki tej strategii marka Suzuki, ciesząca się do tej pory opinią eksperta w dziedzinie pojazdów z napędem na 4 koła oraz w segmencie małych samochodów, rozpoczyna swą przygodę w najważniejszym serialu rajdowym na świecie.

Źródło: Suzuki, fot. Suzuki

Pikantna wersja Mazdy MX5

Podczas styczniowego Tokyo Auto Salon, japoński tuner Mazdy - Mazdaspeed zaprezentuje ciekawą wersję roadstera MX5.

Auto zaopatrzono w rozbudowany zestaw aerodynamiczny, obejmujący wloty powietrza umieszczone w przednim zderzaku i na błotnikach, nakładki progowe, skrzydło dociskowe na klapie bagażnika oraz nowe obręcze aluminiowe o średnicy 18 cali. Wewnątrz znajdziemy sportowe fotele pokryte skórzaną tapicerką w dwóch kolorach, inną niż w seryjnej wersji kierownicę i szereg plakietek z logo tunera. Dane techniczne tej wersji MX5 zostaną podane podczas premiery w Tokio. Niestety już teraz wiadomo, że auto dostępne będzie wyłącznie na japońskim rynku.

Źródło: Mazdaspeed, Informacja Mototarget

Nowy SUV Hondy w Detroit

Styczniowe targi samochodowe NAIAS w Detroit będą miejscem premiery koncepcyjnego pojazdu klasy SUV Hondy.

Auto jest zapowiedzią Hondy Pilot następnej generacji. Obecne pokolenie modelu Pilot oferuje funkcjonalną, ośmioosobową kabinę pasażerską oraz właściwości pozwalające podróżować w każdych warunkach pogodowych w średnio trudnym terenie. Dzięki doskonałemu prowadzeniu i wysokiemu komfortowi podróżowania Pilot zdobył reputację auta wyjątkowego wśród modeli segmentu SUV. Oprócz wielu innych wyróżnień Honda Pilot pięć razy w ciągu sześciu lat zdobywała prestiżowy tytuł „5Best Truck” magazynu Car and Driver.

Źródło: Honda, Informacja Mototarget

Renault Laguna Coupe - pierwsze zdjęcia szpiegowskie

Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie koncern Renault zaprezentował futurystyczny pojazd o nazwie Laguna Coupe Concept. Testy produkcyjnej wersji samochodu odbywają się właśnie w Szwecji, gdzie reporterzy z agencji Lehmann "przyłapali" Lagunę Coupe na jednym z parkingów.

W porównaniu z prototypem, produkcyjna wersja jest dużo bardziej stonowana i nieco mniej sportowa. Konstruktorzy przewidzieli również więcej miejsca dla pasażerów tylnego siedzenia, dlatego samochód będzie nawiązywał wyglądem bardziej do Mercedesa CLS niż do typowo sportowego coupe.

Poza silnikami obecnie dostępnymi w Lagunie, w Coupe dostępna będzie również jednostka V6 dCi o pojemności 3 litrów i o mocy w przedziale od 230 do 250KM.

Nowa Laguna Coupe pojawi się na europejskim rynku w 2009 roku, a jej głównym konkurentem będzie Peugeot 407.

Zdjęcia szpiegowskie Laguny Coupe



Źródło: Worldcarfans, informacja Moto Target

Nowe BMW serii 5 przyłapane w Monachium

Od debiutu BMW serii 5 kolejnej generacji dzielą nas jeszcze dwa lata, ale bawarski koncern już teraz testuje prototypy tego auta.

Dowodem na to są zdjęcia wykonane kilka dni temu w Monachium, na których widać nową „piątkę” pokrytą szczelną warstwą taśm maskujących. Wiadomo, że stylistyka nowej limuzyny BMW będzie mniej kontrowersyjna od obecnego modelu. Zgodnie z nazwami kodowymi koncernu nowe auto otrzyma oznaczenie „F10” zastępując teraźniejszą serię 5 oznaczaną dotąd jako E60. Tym samym BMW serii 5 będzie drugim modelem niemieckiej marki z literą "F" po zapowiadanej nowej serii 7, która z kolei nosić będzie oznaczenie wewnętrzne „F01”. Na wyposażeniu serii 5 znajdzie się między innymi nowa automatyczna 8-biegowa skrzynia biegów i opcjonalny system napędu na obie osie „X-Drive”. Paleta jednostek napędowych zawierać będzie z 6 silników benzynowych - od 2,5 litrowego o mocy 218 KM, aż do najnowszego 4,4 litra V8 twin-turbo o mocy 408 KM. Wielbiciele jednostek wysokoprężnych wybierać będą pomiędzy czterema silnikami. Od dwulitrowego osiągającego 175 KM, do 300-konnego 3-litrowego z podwójnym doładowaniem. Obecny model serii 5 znajduje się w sprzedaży od 2004 roku. Debiut nowego auta zaplanowano na wiosnę 2010 roku. Obok przedstawiamy wygenerowane komputerowo zdjęcie ostatecznej wersji seryjnej tego modelu.




Źródło: WCF, Informacja Mototarget