niedziela, 24 sierpnia 2008

Opel Insignia Sports Tourer - nowe sportowe kombi

Opel Insignia Sports Tourer - nowe sportowe kombi Nowe kombi Opla, którego debiut planowany jest podczas Salonu Samochodowego w Paryżu (4-19 października), oferuje najnowszą technologię opakowaną w najwyższej jakości sportową karoserię, która odzwierciedla jego pełną nazwę: Insignia Sports Tourer.

Insignia Sports Tourer będzie dostępna na europejskich rynkach na wiosnę 2009 r. Posiada taką samą sportową, mocną i elegancką konstrukcję, podobnie jak wersja sedan. „Jednakże", mówi Mark Adams, wiceprezes GM Europe ds. designu, „jest to samodzielny model, a nie po prostu wersja kombi wyprowadzona z sedana. W rzeczywistości, cała konstrukcja tyłu nadwozia wersji Sports Tourer, począwszy od słupka B, jest unikalna. Zapewniliśmy również połączenie wzornictwa sztuki rzeźby z techniczną precyzją odnajdowaną w modelach notch- oraz hatchback".

Projektanci nadali tyłowi Sports Tourer'a unikalny, a zarazem spójny wygląd poprzez przeciągnięcie płaszczyzny klapy tylnej na boczne płaszczyzny oraz jej zaakcentowanie dużymi, wyróżniającymi się, w pełni zintegrowanymi światłami tylnymi.

Ten dynamiczny wygląd obejmuje wnętrze, które oferuje wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów oraz konkurencyjny bagażnik o pojemności 540 litrów. W modelu Sports Tourer zachowano identyczny jak w sedanie rozstaw osi 2,74 m oraz zwiększono długość o ok. 80 mm do 4,91 m.

Dwa nowe silniki - pomniejszony kompaktowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz nowy turbo diesel - dołączą do gamy siedmiu silników dostępnych już w modelach sedan od dnia ich premiery. Dodatkowo wariant ecoFLEX ze znacząco niższym zużyciem paliwa oraz niższym poziomem emisji CO2 zostanie dodany do tej oferty w najbliższej przyszłości.

Jego nowo opracowane podwozie, zaprojektowane w celu zaoferowania większego poziomu bezpieczeństwa i komfortu, może być nawet wzmocnione o innowacyjny zintegrowany mechatroniczny system FlexRide, który zwiększa stabilność oraz zapewnia elektronicznie sterowane tłumienie drgań w czasie rzeczywistym. FlexRide daje kierowcy również możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy. Oprócz standardowego trybu adaptacyjnego, kierowca może wybrać ustawienia trybu komfortowego (Tour) lub trybu sportowego (Sport). Tryb sportowy zwiększa dynamikę jazdy, ponieważ zmienia ustawienia wzajemnie zależnych funkcji takich jak kierowanie, sterowanie przepustnicą, tłumienie amortyzatorów, a nawet oświetlenie tablicy rozdzielczej. Ponadto, klienci Insigni mogą wybrać nowy, zaawansowany system Adaptive 4x4, który wyprzedzająco rozdziela moment obrotowy, zapewniając znakomitą stabilność, optymalną trakcję i poprawiając jakość prowadzenia w każdych warunkach drogowych.

Przy wprowadzeniu Sports Tourer'a wykorzystano najnowsze technologie zaprezentowane podczas premiery Insigni, takie jak innowacyjna kamera „Opel Eye", która odczytuje i zapamiętuje znaki drogowe, ostrzegając kierowców, gdy mimowolnie zjeżdżają ze swojego pasa ruchu. Kolejnymi innowacjami są reflektory nowej generacji AFL, które dostosowują się do dominujących warunków jazdy za pomocą dziewięciu różnych trybów pracy, a także wyjątkowo przyjazne, ortopedycznie certyfikowane, ergonomiczne siedzenia sportowe.

Podobnie jak modele sedan, Insignia Sports Tourer został opracowany w Centrum Projektowania i Rozwoju GM Europe w Rüsselsheim. Będzie on również produkowany w zakładach w Rüsselsheim, jednych z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych zakładów na świecie.

Źródło: Opel, fot. Opel

Lifting Kia Sportage

KIA Motors Polska wprowadziła właśnie do sprzedaży model Sportage po face liftingu. Do najważniejszych zmian zewnętrznych, wpływających na odświeżenie wyglądu nadwozia należą: restylizacja kraty chłodnicy i reflektorów, dwutonowy zderzak przedni i tylny, nowy kształt nadkoli, podwójna końcówka wydechu we wszystkich odmianach modelowych, nowe obręcze 16-calowe z lekkiego stopu i ogumienie 215/65 R16 lub 235/55 R17 dla wersji Expedition i Freedom.

We wnętrzu Sportage po face liftingu najistotniejszą nowością jest fabrycznie montowane radio RDS z odtwarzaczem CD i złączami AUX oraz USB – w odpowiednio przeprojektowanej konsoli centralnej. Wieniec kierownicy jest teraz grubszy i zapewnia lepsze wyczucie oraz wygodę prowadzenia. Auto dostało także nową stylistykę panelu sterowania klimatyzacją i nowe wzory tapicerek materiałowych. Czołowa poduszka powietrzna pasażera otrzymała wyłącznik dezaktywujący, aby umożliwić bezpieczny montaż fotelika dziecięcego ‘tyłem do kierunku jazdy’. Wszystkie wersje pojazdu posiadają ulepszone zabezpieczenie antykradzieżowe.

KIA Sportage po face liftingu dostępna jest już w 56 punktach dealerskich na obszarze całego kraju. Klienci mają do wyboru wersję z napędem tylko na przednią oś lub 4x4.

Pod maską znajdują się do wyboru 2 silniki benzynowe o pojemności 2.0 lub 2.7 litra oraz mocniejszy niż do tej pory 2.0 litrowy diesel. Moc 2.0 litrowego silnika CRDi zwiększona została ze 140 do 150 KM. Nowy Sportage dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia (Tour, Expedition i Freedom) oraz z manualną 5lub 6-biegową skrzynią biegów bądź z automatem.

Kia Motors ogłosiła nowe ceny dla produkowanego w Europie Sportage FL. Wersja Tour kosztuje już od 66 900 złotych.

Nabywca Sportage po face liftingu może wybierać wśród 10 kolorów nadwozia oraz dwóch barw wystroju wnętrza – beżowego Flesh Beige i czarnego Saturn Black. Osiem z dostępnych kolorów nadwozia (w tym sześć metalików) występuje również w palecie barw gamy cee’da, produkowanego w Żylinie. Utrzymano w ofercie dwa najpopularniejsze lakiery metalizowane poprzedniego modelu Sportage – srebrno-szary Greyish Silver oraz niebieski Smart Blue.

Od czasu swej europejskiej premiery w roku 2004 Sportage znalazł 125.000 nabywców i wraz z większym Sorento odegrał kluczową rolę w podniesieniu rozpoznawalności marki KIA w tym rejonie świata. W ubiegłym roku produkcja europejskich wersji Sportage została przeniesiona z Korei do nowej fabryki KIA w Żylinie na Słowacji, gdzie produkowany jest także model cee’d. Ówczesne zmiany i modernizacje wprowadzono także w nowym Sportage.

Ulepszenia i zmiany wdrożone wraz z rozpoczęciem europejskiej produkcji Sportage w roku 2007 dotyczyły m.in. bardziej bezpośredniego zestrojenia układu kierowniczego, zastosowania w standardzie 16-calowych obręczy z ogumieniem 215/65 R16 oraz usztywnienia amortyzatorów – celem poprawy własności jezdnych i ograniczenia przechyłów nadwozia. Dzięki przednim wentylowanym tarczom hamulcowym o średnicy zwiększonej do 300 mm droga hamowania od 100-0 km/h wynosi teraz zaledwie 41,6 m i pod względem skuteczności hamowania plasuje KIA Sportage pośród najlepszych pojazdów tej klasy.

W obniżeniu hałasów aerodynamicznych pomogła optymalizacja profilu obudów lusterek zewnętrznych oraz uszczelnień szyberdachu. W porównaniu z poprzednim modelem o 12,5% wzrosła zdolność uciągu (masy holowanej przyczepy), która obecnie wynosi 1800 kg.

Pod kątem wymagań klienta europejskiego także i siedzenia w kabinie nowego Sportage uległy pewnym modyfikacjom. Już ostatniej jesieni zwiększono długość i szerokość siedzisk przednich foteli (odpowiednio o 40 i 20 mm), zmieniono także kontury i twardość siedzeń tylnych – obniżając ponadto ich wysokość o 5 mm w celu powiększenia przestrzeni nad głowami pasażerów.

Dzięki unikalnemu procesowi zanurzeniowego lakierowania rotacyjnego (Rotation Dipping Painting), który polega na wzdłużnym obracaniu nadwozia podczas kąpieli galwanicznej a także znakomitej jakości pojazdów KIA wytwarzanych w zakładzie Żylina na Słowacji – wszystkie odmiany modelowe Sportage FL objęte są 7-letnią gwarancją na układ napędowy i 5-letnią na cały samochód (lub 150.000 km przebiegu) oraz 10-letnią gwarancją perforacyjną. W okresie pierwszych 3 lat użytkowania cały samochód objęty będzie gwarancją podczas której nie obowiązuje limit przebiegu km.


Źródło: Kia, fot. Kia

Cadillac 2010 CTS Sport Wagon

Wśród piękna i historii Konkursu Elegancji w Pebble Beach, Cadillac zgotował miłośnikom tej marki światową premierę swojego najnowszego projektu samochodu seryjnego. Cadillac 2010 CTS Sport Wagon debiutuje w ten weekend na półwyspie Monterey, ukazując spektakularny design, który unowocześnia styl nadwozia klasycznego kombi.

Podobnie jak wiele historycznych modeli Cadillaca, nowy CTS Sport Wagon posiada charakterystyczną i dynamiczną sylwetkę. W samochodzie nowocześnie uformowano profil tyłu dodając stylu do wcześniej wyłącznie praktycznego charakteru samochodów kombi. Debiutujący Cadillac kombi oferuje wystarczającą ilość miejsca we wnętrzu i możliwość wyboru serii sześciocylindrowych silników, stwarzając tym samym alternatywę dla większych samochodów użytkowych.

Oprócz znakomicie sprzedającego się CTS sport sedan i siostrzanego CTS Coupe Concept, Sport Wagon wzbogaca oparty na designie renesans Cadillaca. Po premierze w Pebble Beach, CTS Sport Wagon pojawi się jesienią na światowych wystawach samochodowych - a w salonach Cadillaca na wiosnę 2009 r.

"Ponadto, tak spektakularnie zaprojektowany Sport Wagon doskonale dostosowuje się do obecnych upodobań klientów, stwarzając alternatywę dla aut klasy SUV czy innych większych pojazdów," mówi Jim Taylor, dyrektor generalny Cadillaca. "To ważny krok w nadchodzącej globalnej ekspansji Cadillaca i oczywiście na takich międzynarodowych rynkach jak Europa, pozycja kombi była i dalej będzie bardzo znacząca."

Zwracający uwagę profil został nadany kombi CTS, dzięki sylwetce sugerującej szybkość i efektywność aerodynamiczną. Posiada on ten sam rozstaw osi 2 880 mm (113,4 cala) jak CTS sport sedan i jest o 7 mm krótszy (0,3 cala). Jednakże oferuje ogromną przestrzeń bagażnika o pojemności 720 litrów, za tylnymi siedzeniami. Akcenty nowego modelu obejmują m. in.

· Charakterystyczny motyw V na przedniej i tylnej klapie

· Duże pionowe światła tylne wykonane w technologii light-pipe.

· Otwierana elektrycznie klapa (przy pomocy kluczyka lub przycisku wewnątrz samochodu).

· Centralne tylne światło stopu subtelnie zintegrowanie ze spojlerem dachu.

· Zintegrowany system wykorzystania bagażnika dachowego z belkami poprzecznymi zapewniający niezakłócony wygląd.

· System obsługi bagażnika z regulowaną podłogą przedziału bagażowego.

· Nowe 19 calowe koła.

· Dostępny większy panoramiczny szyberdach.

CTS Sport Wagon, podobnie jak jego poprzednicy wersji sedan, posiada takie elementy jak napęd na 4 koła, dysk twardy o pojemności 40 GB, ekran nawigacyjny pop-up oraz ręcznie wykonane wnętrze z akcentami drewna Sapele. "CTS Sport Wagon jest ważnym rozszerzeniem linii Cadillaca na całym świecie" mówi Taylor.

Szczegóły
Niezwykłe płaszczyzny podkreślają stylistykę CTS kombi, włączając w to motyw w kształcie litery V przechodzący przez cały pojazd oraz zintegrowany z elementami powierzchni zewnętrznych. Elementy te łączy się w niezwykły sposób, wywołując napięcie, które podkreśla osiągi pojazdu.

Emocje związane z modelem CTS Sport Wagon przenoszone są przez szereg szczegółów. Na przykład obszar tylnej klapy jest połączeniem kątów i płaszczyzn, które są uosobieniem napięcia towarzyszącego modelowi. Charakterystyczny motyw litery V Cadillaca jest najmocniejszy w tym miejscu i jak kręgosłup pośrodku tylnej klapy, która jest zaakcentowana subtelnym spoilerem na górze tylnych świateł. Panele tylne delikatnie przechodzą poza wewnętrzne płaszczyzny litery V, tworząc wyróżniający się kształt w formie litery W na tyle pojazdu. Duże, wystające pionowe lampy tylne - wraz z charakterystyczną technologią light pipe - tworzą finał, dostosowujący się w wyróżniający sposób do stylizacji zakończenia tyłu samochodu.

Jedną z bardziej interesujących integracji formy z funkcją jest doskonały system bagażnika dachowego. Zamiast stylizowanych słupków, wsporników oraz belek poprzecznych, które wystają ponad linią dachu, bagażnik CTS Sport Wagon łączy się z linią dachu, zapewniając niezakłócony wygląd. Centralna sekcja panelu dachowego schodzi pod kątem do wnętrza krawędzi dachu, umożliwiając nierzucające się w oczy umieszczenie belek poprzecznych oraz stworzenie efektu płetwy na krańcowych krawędziach tylnych paneli.

Wnętrze Sport Wagon jest wspólne z wychwalanym wielokrotnie wnętrzem Sport Sedana, włączając w to opływowy kształt deski rozdzielczej, oświetlenie za pomocą diod LED, oraz ręcznie wykonane akcenty, ze ściegiem francuskim.

Napęd
Technologia wtrysku bezpośredniego pomaga CTS zaoferować więcej mocy przy zapewnieniu ekonomicznego zużycia paliwa oraz obniżenia emisji. Dzięki silnikowi 3,6l - V-6 CTS w Sport Wagon, wtrysk bezpośredni przekłada się na moc 304 KM (227 kW), bez utraty wydajności i charakteryzuje 25% spadkiem emisji spalin przy uruchamianiu zimnego silnika. Zapewnia również normalną pracę na tańszej bezołowiowej benzynie „regular". Oczekuje się, że ekonomia zużycia paliwa przez Sport Wagon powinna być taka sama, jak wartości szczytowe istniejącego sport sedana - 26 mil/galon (ok. 9,2 l /100 km) przy jeździe autostradowej. Standardowy silnik 3,6l VVT wytwarzający moc 263KM (196kW) oraz 343 Nm momentu obrotowego jest podstawowym silnikiem w USA.

Podobnie jak CTS Sport Sedan, silniki V-6 połączone są z oszczędzającymi paliwo sześciobiegowymi skrzyniami biegów, włączając w to manualną sześciobiegową przekładnię Aisin oraz sterowaną elektronicznie sześciobiegową przekładnię automatyczną Hydra-Matic 6L50. Podobnie, jak w przypadku Sport Sedana, CTS Sport Wagon będzie opcjonalnie wyposażony w napęd na 4 koła.

Na rynek europejski i azjatycki opracowywany jest wydajny silnik turbo-diesel o pojemności 2,9 l. Jest to silnik kompaktowy, czterozaworowy, sześciocylindrowy silnik z rodziny GM, z górnym podwójnym wałkiem, który zapewnia optymalną ekonomię zużycia paliwa oraz zmniejszoną emisję i poziom hałasu. Silnik ten osiągać będzie moc 185 kW (250 KM).

Dynamika jazdy
Mocne oraz dynamiczne podwozie CTS zapewnia nowemu kombi dużą równowagę między osiągami a luksusem. Wykorzystuje ono niezależne zawieszenie z dwoma wahaczami z przodu (SLA) oraz wielokrążkowy system zawieszenia tylnego

Wielodrążkowe zawieszenie tylne posiada całkowicie wyodrębnioną ramę pomocniczą, która pomaga uzyskać doskonałą kinematykę zawieszenia oraz zapewnia wyjątkowe prowadzenie samochodu.

Zaawansowana technologia podwozia w postaci elektronicznego systemu sterowania StabiliTrak firmy Cadillac integruje standardowy czterokanałowy system ABS z systemem kontroli trakcji, hydraulicznym wspomaganiem hamulców oraz systemem przeniesienia napędu zapewniając bezpieczniejsze i pewniejsze zaufania wrażenia z jazdy. Dodatkowe elementy podwozia obejmują strukturalne drążki usztywniające między kolumnami zawieszenia pod maską, duże hamulce tarczowe oraz wyjątkowo skuteczne wspomaganie układu kierowniczego.

Źródło: GM, fot. Cadillac

Nowy Chevrolet Cruze

Nowy Chevrolet Cruze - pierwsze oficjalne zdjęcia Pierwsze zdjęcia zupełnie nowego sedana Cruze, który będzie miał światową premierę w październiku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, ujawniają dynamiczne czterodrzwiowe coupe, o ekscytującej i nowoczesnej stylistyce.

Dostępny na rynku europejskim od marca przyszłego roku, Cruze ukazuje niezwykłą reinterpretację tradycyjnego stylu Chevroleta, charakteryzującą się nowym globalnym językiem projektowania, który staje się znakiem szczególnym wszystkich nowych produktów marki Chevrolet.

Łukowata linia dachu, rozciągająca się od ostro pochylonej szyby przedniej do nachylonych słupków tylnych oraz krótki zwis tylny, wnoszą proporcje sportowego coupe do kompaktowego sedana.

Szerszy i dłuższy od większości swych rywali, Cruze ma agresywny i zdecydowany wygląd dzięki dużemu rozstawowi osi. Atrakcyjny profil Cruze'a dopasowany jest do śmiałej stylizacji przodu wraz z dużymi obudowami lamp przednich, które opasują przednie narożniki oraz rozciągają się na błotniki oraz rzeźbioną maskę. Do innych wyróżniających się motywów należą wklęsłe płaszczyzny, dwuczęściową osłona chłodnicy oraz koła wysunięte poza linię karoserii ("wheels-out/body-in"). Wnętrze Cruze'a charakteryzuje się motywem projektowym „twin cockpit" po raz pierwszy wprowadzonym w Corvette, „ikonie" samochodów sportowych.

"Naszym celem przy projektowaniu Cruze'a była śmiałość, ale nie rewolucja" mówi główny projektant, Taewan Kim. „Chcieliśmy wykonać duży krok naprzód, wyraźnie akcentując wspólny design dla produktów Chevroleta na całym świecie".

Goście Paris Show zobaczą, w jakim stopniu nowoczesny model ma swe odzwierciedlenie w jakości wnętrza Cruze'a. Zastosowanie ziarnistych powierzchni, miękkich w dotyku materiałów, lekko błyszczących paneli, zapewnia wysokiej jakości przestrzeń, która odzwierciedla czysty, harmonijny styl karoserii.

W czasie premiery na rynku europejskim Cruze będzie dostępny z 16-zaworowymi silnikami benzynowymi 1.6 l, 112 KM (82kW) oraz 1.8 l, 140 KM (103kW) z systemem zmiennych faz rozrządu (VVT) zarówno dla zaworów wlotowych, jak i wylotowych, zapewniając większą moc oraz lepszą ekonomię zużycia paliwa, a także niższą emisję spalin. Nowy 2-litrowy turbo-diesel o mocy 150 KM (110kW) i momencie obrotowym 320 Nm, zapewnia moc przy większej oszczędności paliwa. Pięciobiegowe manualne skrzynie biegów oraz nowoczesne sześciobiegowe przekładnie automatyczne, po raz pierwszy zastosowane w segmencie samochodów kompaktowych Chevroleta, uzupełniają ofertę układu przeniesienia napędu.

Zwiększając sprzedaż w Europie o 23% w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2008 r., Chevrolet jest najszybciej rozwijającą się marką GM. Nadejście Cruze'a wprowadza dynamiczny program wdrażania nowych produktów, który powinien przyczynić się do jeszcze większego sukcesu.

"Jesteśmy dumni, że Europa przoduje we wprowadzaniu tego globalnego produktu" powiedział Wayne Brannon, dyrektor generalny Chevrolet Europe. „Chevrolet zawsze popierał wyraziste wartości, a Cruze zapewnia spełnienie takich obietnic, jak nigdy przedtem. Definiuje on te wartości od nowa swoim wyglądem, jakością, materiałami oraz stylem. Dopasowanie i wykończenie ustala nowe standardy dla tego segmentu w Europie".

Chevrolet Cruze będzie dostępny w Europie w marcu 2009 r., a następnie pojawi się na innych rynkach światowych z silnikami dostosowanymi do wymagań regionalnych.

Źródło: GM, fot. Chevrolet

Passat CC w wersji Gold Coast

Volkswagen Passat w wersji Gold Coast został zaprojektowany specjalnie na rynek północnoamerykański, aby przyciągnąć do salonów sprzedaży klientów gustujących w ekskluzywnych samochodach o doskonałych osiągach.

Pod maską wersji Gold Coast znalazł się 280-konny, 3.6-litrowy silnik benzynowy V6 połączony z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Edycja specjalna będzie charakteryzowała się trójwarstwowym lakierem, będącym mieszanką kolorów złotego, brązowego i srebrnego. W przedniej części nadwozia umieszczono bardziej agresywnie wystylizowany zderzak, a całość uzupełniono 19-calowymi obręczami aluminiowymi z lekkich stopów. Wnętrze wykończono skórzaną tapicerką wysokiej jakości.

Passat CC Gold Coast wejdzie do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych pod koniec tego roku, gdzie będzie kosztował około 34 000 dolarów. Zarząd firmy na razie nie planuje wprowadzenia modelu do sprzedaży w Europie.

Źródło: Auto Express, fot. VW, informacja Moto Target