czwartek, 8 listopada 2007

Alonso odchodzi z McLarena

Fernando Alonso nie jest już kierowcą McLarena – rozstał się ze swoim dotychczasowym zespołem za porozumieniem stron. Decyzja ta, która była spodziewana od dłuższego czasu, została w końcu potwierdzona przez zespół McLaren.

„Od zawsze chciałem jeździć dla McLarena, ale czasami w życiu rzeczy po prostu nie układają się. McLaren to świetny zespół. Tak, nie zawsze dobrze się nam układało w tym sezonie, który był bardzo wyzywający dla nas, ale nie jest tajemnicą to, że nigdy nie czułem się tutaj jak w domu. Wiem, że niektórzy uważali, że w zespole panuje faworyzowanie jednego z kierowców, ale podczas walki ludzie mówią dużo rzeczy, ja zawsze byłem przekonany co do naszych równych szans. Dzisiejsza decyzja pozwala mi skupić się na sezonie 2008, życzę wszystkim sponsorom i partnerom zespołu, wszystkiego najlepszego w przyszłosci” – powiedział Alonso.

Ron Dennis natomiast skomentował:

„Wszyscy w Vodafone McLaren Mercedes, a szczególnie nasi hiszpańscy partnerzy, a także nasz główny sponsor Vodafone, życzą Fernando wszystkiego najlepszego w przyszłości. On jest świetnym kierowcą, ale z pewnych przyczyn, kombinacja Vodafone McLaren Mercedes i Fernando po prostu nie udała się. Osiągnęliśmy taki etap, na którym żadna ze stron nie mogła znaleźć innego, dobrego rozwiązania tej sytuacji. Teraz skupimy się na walce o tytuł mistrza w roku 2008.”

Media od dawna sugerują, że Alonso zdecyduje się na powrót do Renault, sam Flavio Briatore podkreślał, że byłby bardzo zadowolony z takiego rozwiązania. Ostatnie plotki donosiły jednak, że Ron Dennis nie zgodzi się na odejście Alonso do zespołu fabrycznego, co może spowodować podpisane kontraktu przez Hiszpana z prywatnym zespołem - Williamsem.

Źródło: Formula1.pl

Brak komentarzy: