„Chrysler Aspen i Dodge Durango, oba z napędem HEMI Hybrid, to wychodząca naprzeciw oczekiwaniom klienteli propozycja wysokich osiągów, użyteczności i funkcjonalności w połączeniu z oszczędnością zużycia paliwa w jednym pakiecie wyposażenia,” – mówi Frank Klegon, wiceprezes ds. rozwoju produktu Chrysler LLC – „Połączenie naszego systemu zmiennej pojemności czynnej MDS i działającego w dwóch trybach napędu hybrydowego pozwala w pełnowymiarowym SUVie obniżyć średnie zużycie paliwa o 25 procent, a w mieście nawet o 40 procent.”
Chrysler Aspen i Dodge Durango z napędem HEMI Hybrid to pierwsze pojazdy seryjne koncernu Chrysler LLC na rynku pojazdów hybrydowych.
W zależności od bieżącego zapotrzebowania, rozwijana w sposób płynny i ekonomiczny moc napędu Chryslera Aspen i Dodge Durango HEMI Hybrid wynosi 385 KM. Radykalny spadek apetytu na paliwo zarówno w mieście jak i przy prędkościach autostradowych pojazdy te zawdzięczają elektrycznej, bezstopniowej skrzyni biegów (o charakterystyce najlepszych przekładni automatycznych) w kombinacji z napędem hybrydowym o dwóch trybach pracy. Oba pojazdy mogą wciąż holować przyczepę o masie 2722 kg.
Spodziewane oszczędności paliwa wynikające z zastosowania hybrydowych układów napędowych HEMI Hybrid przekraczają średnio 25 procent, w tym niemal 40 procent w cyklu miejskim. Klientom, pragnącym wciąż korzystać z osiągów i zalet pełnowymiarowego pojazdu typu SUV – Chrysler Aspen i Dodge Durango HEMI Hybrid pozwolą zaoszczędzić kilkaset galonów benzyny w skali roku.
Słynny silnik HEMI V-8 będzie w dalszym ciągu oferowany z systemem zmiennej pojemności czynnej MDS, który pozwala w sposób niezauważalny pracować tylko czterem lub ośmiom cylindrom – w zależności od bieżącego zapotrzebowania na moc napędu. W systemie hybrydowym pracę HEMI V-8 wspomagają silniki elektryczne, dzięki czemu będzie on w stanie dłużej i częściej pracować w trybie oszczędnościowym – a więc zużywać mniej paliwa.
Samochody Chrysler Aspen i Dodge Durango HEMI Hybrid produkowane będą w zakładzie Newark Assembly Plant w Delaware – a do salonów sprzedaży w USA zaczną docierać w połowie 2008 roku.
System napędu hybrydowego o dwóch trybach pracy
Działanie skonstruowanego we współpracy z General Motors, Mercedes-Benz i BMW Group pierwszego w świecie systemu hybrydowego o dwóch trybach pracy Chryslera polega na zintegrowaniu sprawdzonych rozwiązań w dziedzinie automatycznych skrzyń przekładniowych z opatentowanym już – układem napędu spalinowo-elektrycznego.
Definicja „systemu hybrydowego o dwóch trybach pracy” wynika z zastosowania nisko- i szybkobieżnego trybu pracy elektrycznej bezstopniowej skrzyni biegów ECVT – obok czterech biegów o stałym przełożeniu, przydatnych w sytuacjach zapotrzebowania na zwiększoną moc napędu. W obu trybach pracy bezstopniowej system napędu wykorzystuje silniki elektryczne w celu ograniczenia zużycia paliwa w czasie przyspieszania oraz celem odzyskiwania energii – zwykle traconej podczas hamowania lub zwalniania prędkości jazdy. Do magazynowania energii „na później” służą baterie specjalnych akumulatorów.
Oba tryby pracy ECVT są odpowiednio zoptymalizowane do jazdy miejskiej i autostradowej.
W trybie pierwszym – przy niższych prędkościach i mniejszym obciążeniu, pojazd może być napędzany w jeden z trzech sposobów:
• Tylko silnikami elektrycznymi
• Tylko silnikiem spalinowym
• Silnikiem spalinowym i silnikami elektrycznymi w różnym stopniu.
System hybrydowy o dwóch trybach pracy posiada wszelkie zalety pełnego napędu hybrydowego, w tym także możliwość korzystania jedynie z silników elektrycznych. W tym trybie, przeznaczonym do wolnej jazdy silnik główny zostaje wyłączony, a pojazd napędzany jest tylko energią elektryczną. Efektem jest wyraźne obniżenie zużycia paliwa w warunkach intensywnego ruchu miejskiego, zmuszającego do częstego przyspieszania i hamowania.
Drugi tryb pracy stosowany jest głównie przy prędkościach autostradowych. Zależnie od sytuacji – przy wyprzedzaniu, holowaniu przyczepy lub pokonywaniu stromych wzniesień uruchamiana jest wtedy obok silników elektrycznych – pełna moc silnika V-8 HEMI®.
W oprogramowaniu systemu hybrydowego o dwóch trybach pracy wykorzystano szereg znanych rozwiązań energooszczędnych, m.in. działanie systemu zmiennej pojemności czynnej MDS, stanowiącego seryjne wyposażenie silnika 5.7 HEMI V-8.
System hybrydowy Chryslera umożliwia także racjonalizację konstrukcji pojazdu – poprzez zamontowanie niewielkich, a rozwijających znaczną moc silników elektrycznych w przestrzeni zajmowanej przez „zwykłą” przekładnię automatyczną. Jest to wyraźna przewaga nad typowymi systemami hybrydowymi o pojedynczym trybie pracy, w których pracują silniki elektrycznie o znacznie większych wymiarach i masie.
Wybór pierwszego lub drugiego trybu pracy zależy od złożonego układu sterującego, który ustala wartość wymaganego w danej sytuacji momentu obrotowego i przesyła odpowiednią komendę do silnika głównego oraz do silników elektrycznych. Moc z silników płynie do skrzyni przekładniowej, która działa na podobieństwo zwykłej skrzyni automatycznej i dalej na koła pojazdu. W przeciwieństwie do konwencjonalnej przekładni bezstopniowej – w systemie tym wyeliminowano mechaniczne łańcuchy czy pasy przekładniowe. Załączanie każdego z trybów pracy odbywa się synchronicznie, tj. nie wymaga zmiany prędkości obrotowej silnika, a więc umożliwia komfortową płynność przyspieszeń.
Energii elektrycznej dostarcza bateria akumulatorów o napięciu 300V, której wymiary nie powodują ograniczenia przestrzeni pasażerskiej. Znajdujący się pod maską prostownik przetwarza prąd zmienny na stały o napięciu 12V, służący do zasilania standardowego wyposażenia elektrycznego – oświetlenia wnętrza, klimatyzacji oraz systemu audio. Doładowywaniem akumulatorów „zajmuje się” główny silnik benzynowy pojazdu.
Ośrodek Rozwojowy Napędów Hybrydowych
Ośrodek Rozwojowy Napędów Hybrydowych (General Motors, Chrysler, Mercedes-Benz i BMW Group) znajduje się w mieście Troy w stanie Michigan i to właśnie tam powstała koncepcja i konstrukcja modularnego systemu hybrydowego o dwóch trybach pracy oraz jego poszczególnych komponentów: silników elektrycznych, przekładni, wysokonapięciowych akumulatorów, wysokowydajnej elektroniki, sieci przewodowych, systemów zarządzania energią i bezpieczeństwa oraz układów sterowania. Ponadto Ośrodek w Troy odpowiedzialny jest także za integrowanie systemów oraz zarządzanie projektowe (project management).
Chrysler Aspen
Chrysler Aspen należy do segmentu SUV klasy Premium, a więc odznacza się nowoczesną konstrukcją, elegancją stylizacji, luksusowym wyposażeniem i wszelkimi zaletami pojazdu użytkowo-rekreacyjnego. Większy niż pełnowymiarowa konkurencja w tej klasie, lecz mniejszy niż największe SUVy na rynku – Chrysler Aspen reprezentuje sobie tylko właściwy poziom luksusu w tym segmencie pojazdów.
Chrysler Aspen promieniuje stylowym pięknem, które tworzy zdecydowany zarys przednich i tylnych błotników oraz tylnych paneli nadwozia. Chromowane litery „Chrysler” zdobią dolne powierzchnie obu przednich drzwi. Luksusowe akcenty obejmują m.in. chromowane listwy boczne karoserii, zewnętrzne klamki drzwi, lusterka boczne oraz reling dachowy a także 18-calowe koła z lekkiego stopu aluminium. Zwieńczeniem potężnej kraty chłodnicy jest precyzyjnie rzeźbiona, charakterystyczna dla pojazdów marki Chrysler maska silnika.
Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje elementy drewniane w płatach drzwi oraz konsoli centralnej, klimatyzację, konsolę sufitową wraz z pilotem zdalnego sterowania bramą posesji/garażu/oświetleniem domowym HomeLink®, elektroniczne centrum informacyjne pojazdu EVIC, regulowane punktowe lampki oświetlenia LED, system multimedialno-nawigacyjny MyGIG, konsolę podłogową z dodatkowym gniazdkiem prądowym oraz składaną 60/40 kanapę tylną. Do standardu należy również skórzana tapicerka, ośmiopozycyjna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień, czteropozycyjna regulacja fotela pasażera (oba fotele z podgrzewaniem elektrycznym) oraz trzyosobowa kanapa drugiego rzędu.
Chrysler Aspen posiada sztywną, hydroformowaną ramę podwozia, niezależne zawieszenie kół przednich oraz precyzyjną, zębatkową przekładnię kierowniczą. Doskonale izolowany wspornik drążków skrętnych ogranicza do minimum słyszalne hałasy jezdne. Zarówno zawieszenie jaki i układ kierowniczy zostały optymalnie zestrojone pod kątem komfortu jazdy i zachowania się pojazdu na drodze.
W zawieszeniu tylnym zastosowano oś sztywną i sprężyny śrubowe – gwarantujące maksymalną wytrzymałość na obciążenia i trwałość. Oś tylną prowadzi i stabilizuje układ drążków Watt’a.
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i zabezpieczeń obejmuje – standardowy układ kontroli toru jazdy przyczepy TSC, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, system przeciwblokowania kół ABS, czołowe poduszki powietrzne, czujniki przeszkód podczas cofania ParkSense®, kamerę podglądu drogi cofania ParkView™, system monitoringu ciśnienia w ogumieniu TPM oraz boczne poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń.
Dodge Durango
Dodge Durango to jedyna w swym rodzaju propozycja stylu, komfortu i znakomitej funkcjonalności w pełnowymiarowym pojeździe typu SUV, który zdolny jest pomieścić osiem osób w trzech rzędach siedzeń.
Cechą charakterystyczną stylizacji nadwozia Durango jest wysoko prowadzona linia okien bocznych – podkreślająca agresywny wygląd pojazdu oraz krótki zwis przedni i tylny, nadający jego sylwetce wyraz skoncentrowanej mocy. W widoku przednim dominuje charakterystyczna, krzyżowa krata chłodnicy, otoczona prostokątnymi reflektorami, zachodzącymi poza krawędzie błotników. Akcentem rufowej sekcji Durango są efektowne lampy zespolone, przypominające dysze dopalaczy myśliwca oraz chromowe aplikacje na klapie tylnej nadwozia.
Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje elementy drewniane w płatach drzwi oraz na konsoli centralnej, klimatyzację, konsolę sufitową wraz z pilotem zdalnego sterowania bramą posesji/garażu/oświetleniem domowym HomeLink®, elektroniczne centrum informacyjne pojazdu EVIC, regulowane punktowe lampki oświetlenia LED, system multimedialno-nawigacyjny MyGIG, konsolę podłogową z dodatkowym gniazdkiem prądowym oraz składaną 60/40 kanapę tylną. Do standardu należy również skórzana tapicerka, ośmiopozycyjna regulacja fotela kierowcy z pamięcią ustawień, czteropozycyjna regulacja fotela pasażera (oba fotele z podgrzewaniem elektrycznym) oraz trzyosobowa kanapa drugiego rzędu.
Dodge Durango posiada sztywną, hydroformowaną ramę podwozia, niezależne zawieszenie kół przednich oraz precyzyjną, zębatkową przekładnię kierowniczą. Średnica zawracania wynosi 11,43 m, tj. mniej niż samochodu Honda Pilot. W zawieszeniu tylnym zastosowano oś sztywną, sprężyny śrubowe oraz drążki Watt’a – układ zapewniający doskonałe własności jezdne i wysoki komfort jazdy.
Do zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i zabezpieczeń należy standardowy układ przeciwblokowania kół ABS, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP wraz z układem przeciwdziałania wywróceniu się pojazdu ERM i kontroli toru jazdy przyczepy TSC, boczne poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, czujniki przeszkód podczas cofania ParkSense®, kamera podglądu drogi cofania ParkView™, system monitoringu ciśnienia w ogumieniu TPM oraz immobilizer silnika SentryKey®.
Dane techniczne Chrysler Aspen HEMI® Hybrid 2009
Wszystkie wymiary podano w milimetrach (o ile nie zaznaczono inaczej).
Informacje ogólne
- Nadwozie 4-drzwiowe, typu SUV
- Zakład produkcyjny Newark, Delaware
- Klasyfikacja wg EPA Pojazd wielofunkcyjny
Silnik:
- HEMI® Hybrid V-8, pojemność 5,7-litra, OHV, system zmiennej pojemności czynnej MDS
- Przeznaczenie standard dla wersji Limited
- Rodzaj widlasty 900, chłodzony cieczą
- Pojemność skokowa 5654 cm3
- Moc (przybliżona) 345 KM przy 5300 obr/min
- Moment obrotowy (przybliżony) 517 Nm przy 4200 obr/min
- Średnica cylindra x skok tłoka 99,5 x 90,9 mm
- Wtrysk paliwa sekwencyjny, wielopunktowy, bezpowrotowy
- Konstrukcja kadłub żeliwny wzmocniony typu “deep-skirt” krzyżowo śrubowane łożyska główne, głowice cylindrowe z odlewu aluminiowego o półsferycznych komorach spalania
- Maksymalna prędkość obrotowa 5800 obr/min (ograniczona elektronicznie)
- Zalecane paliwo Benzyna bezołowiowa LO87 (R+M)/2
- Pojemność zbiornika paliwa 102,2 litra
- Pojemność układu olejowego silnika 6,6 litra
- Pojemność układu chłodzenia silnika 17,7 litra
Napęd elektryczny
- Moc 87 KM
- Moment obrotowy 320 Nm
- Rodzaj dwa silniki synchroniczne na prąd zmienny
- Maksymalne napięcie robocze 300 V
Zespół akumulatorów
- Wydajność 40 KM
- Napięcie robocze 300 V
- Rodzaj akumulatora szczelny, niklowo-wodorkowy (Ni-MH)
System napędu hybrydowego
- Łączna moc (przybliżona) 385 KM
- Kontrola emisji spalin Dwa trójdrożne katalizatory spalin, podgrzewane sondy lambda, elektroniczny układ recyrkulacji spalin, własności silnika(a)
- Przybliżone zużycie paliwa wg EPA (cykl miejski/pozamiejski) 13/12,1 l/100 km
- Skrzynia przekładniowa: Hybrid o 2 trybach pracy
- Przeznaczenie silnik benzynowy 5.7 HEMI V-8
- Rodzaj przekładnia hybrydowo-elektryczna; dwa tryby pracy bezstopniowej, cztery przełożenia stałe, funkcja odzysku energii podczas hamowania
Przełożenia
- Dla niskich prędkości EVT (Low) bezstopniowe do 1,7
- Bieg 1 stały 3,692
- Dla wyższych prędkości EVT (High) 1,7 do <>
- Bieg 2 stały 1,705
- Bieg 3 stały 1,000
- Bieg 4 stały 0, 738
- Przełożenie całkowite na biegu najwyższym 2,37 z przekładnią główną 3,21
Skrzynka rozdzielcza
- Dostępność wyposażenie seryjne
- Rodzaj jednostopniowa
- Osiowy mechanizm różnicowy planetarny z blokadą
- Podział momentu obrotowego, przód/tył 48/52
Wymiary
- Rozstaw osi 3027,0
- Rozstaw kół przednich 1637,0
- Rozstaw kół tylnych 1637,4
- Długość całkowita 5132,0
- Szerokość całkowita 1929,0
- Wysokość całkowita 1869,0
- Wysokość progu bagażnika 854,0
- Wysokość progu kabiny pasażerskiej 502,8
- Prześwit
- Oś przednia 176,0
- Oś tylna 198,0
Wnętrze
- Ilość miejsc – rząd I, II I III 2/3/3 (standard)
- Rząd pierwszy
- Przestrzeń na głowę 1036,0
- Przestrzeń na nogi 1050,8
- Szerokość na poziomie ramion 1514,8
- Szerokość na poziomie bioder 1492,5
- Regulacja pozioma foteli 189,7
- Objętość wg SAE 1,642 m3
- Rząd drugi
- Przestrzeń na głowę 997,5
- Przestrzeń na nogi 949,0
- Szerokość na poziomie ramion 1515,0
- Szerokość na poziomie bioder 1452,0
- Objętość wg SAE 1,4 m3
- Rząd trzeci
- Przestrzeń na głowę 997,0
- Przestrzeń na nogi 875,1
- Szerokość na poziomie ramion 1495,4
- Szerokość na poziomie bioder 1219,2
- Objętość wg SAE 1,32 m3
Pojemność ładunkowa
- Za III rzędem siedzeń 569 litrów
- Za II rzędem siedzeń, II rząd złożony 1,93 m3
- Za I rzędem siedzeń, II i III rząd złożony 3,07 m3
- Szerokość między wnękami kół 1219,2 mm
Nadwozie i rama
Wersja 4WD
Układ silnik zabudowany wzdłużnie z przodu, skrzynka rozdzielcza napędu 4x4
Konstrukcja rama podłużnicowa, 10 gumowych poduszek mocowania nadwozia
Zawieszenie
- Przednie wahacze trapezowe poprzeczne, drążki skrętne, 1-rurowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
- Tylna oś sztywna, sprężyny śrubowe, drążki Watt’a, 1-rurowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Układ kierowniczy
- Rodzaj zębatkowy ze wspomaganiem hydraulicznym
- Przełożenie całkowite 18,86 oraz 13,17 : 1 (w pozycjach skrajnych)
- Średnica zawracania (między krawężnikami)(b) 12,2 m
- Ilość obrotów koła kierownicy 3,41 (między położeniami skrajnymi)
Ogumienie
- Typ Goodyear Wrangler SRA
- Rozmiar 265/60/R18
- Koła
- Rodzaj 7-ramienne chromowane, odlewane ze stopu aluminium
- Rozmiar 18 x 8 cali
Hamulce
Przednie
- Rodzaj/rozmiar tarcze wentylowane 336 x 28 mm, dwutłoczkowe zaciski pływające Ø 54 mm, układ ABS
- Powierzchnia czynna 1796 cm3
Tylne
- Rodzaj/rozmiar tarcze lite 352 x 22 mm, jednotłoczkowe zaciski pływające Ø 54 mm, układ ABS oraz kontroli trakcji
- Powierzchnia czynna 1658 cm3
- Wspomaganie dwustopniowe, tandemowy siłownik podciśnieniowy
Chrysler Aspen Limited 4WD - tabela zdolności uciągu (masy holowanej przyczepy) w kg
Silnik Skrzynia biegów Zespół napędowy Przekł. główna Oś tylna GVWR Ładowność
5.7L HEMI® Hybrid A5 Hybrid 2 trybowy 3,21 : 1 8,25 : 1 3198,0 680,0
Masa własna Oś przednia Oś tylna GAWR przód GAWR tył GCWR Przyczepa
2519,0 1393,0 1126,0 1633,0 1769,0 5307,0 2722,0
1. Ładowność zaokrąglona do najbliższych 4,5 kg. Ładowność = GVWR (masa dopuszczalna - masa własna).
GAWR = obciążenia (nacisk) na oś pojazdu.
2. Maksymalna masa przyczepy zaokrąglona do najbliższych 23 kg. .
Maks. masa przyczepy = GCWR (masa całkowita zestawu - masa własna - 68 kg masa kierowcy).
3. Powyższe dane dotyczą pojazdu wyposażonego w pakiet holowniczy Trailer Tow Package.
(a) zgodne z normą czystości spalin LEV II Emissions Standards stanu Kalifornia.
(b) średnica zawracania mierzona po zewnętrznej krawędzi opon na wysokości krawężnika.
Dane techniczne Dodge Durango HEMI® Hybrid 2009
Wszystkie wymiary podano w milimetrach (o ile nie zaznaczono inaczej).
Informacje ogólne
Nadwozie 4-drzwiowe, typu SUV
Zakład produkcyjny Newark, Delaware
Klasyfikacja wg EPA Pojazd wielofunkcyjny
Silnik: HEMI® Hybrid V-8, pojemność 5,7-litra, OHV, system zmiennej pojemności czynnej MDS
Przeznaczenie standard dla wersji Limited
Rodzaj widlasty 900, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 5654 cm3
Moc (przybliżona) 345 KM przy 5300 obr/min
Moment obrotowy (przybliżony) 517 Nm przy 4200 obr/min
Średnica cylindra x skok tłoka 99,5 x 90,9 mm
Wtrysk paliwa sekwencyjny, wielopunktowy, bezpowrotowy
Konstrukcja kadłub żeliwny wzmocniony typu “deep-skirt” krzyżowo śrubowane łożyska główne, głowice cylindrowe z odlewu aluminiowego o półsferycznych komorach spalania
Maksymalna prędkość obrotowa 5800 obr/min (ograniczona elektronicznie)
Zalecane paliwo Benzyna bezołowiowa LO87 (R+M)/2
Pojemność zbiornika paliwa 102,2 litra
Pojemność układu olejowego silnika 6,6 litra
Pojemność układu chłodzenia silnika 17,7 litra
Napęd elektryczny
Moc 87 KM
Moment obrotowy 320 Nm
Rodzaj dwa silniki synchroniczne na prąd zmienny
Maksymalne napięcie robocze 300 V
Zespół akumulatorów
Wydajność 40 KM
Napięcie robocze 300 V
Rodzaj akumulatora szczelny, niklowo-wodorkowy (Ni-MH)
System napędu hybrydowego
Łączna moc (przybliżona) 385 KM
Kontrola emisji spalin Dwa trójdrożne katalizatory spalin, podgrzewane sondy lambda, elektroniczny układ recyrkulacji spalin, własności silnika(a)
Przybliżone zużycie paliwa wg EPA (cykl miejski/pozamiejski) 13/12,1 l/100 km
Skrzynia przekładniowa: Hybrid o 2 trybach pracy
Przeznaczenie silnik benzynowy 5.7 HEMI V-8
Rodzaj przekładnia hybrydowo-elektryczna; dwa tryby pracy bezstopniowej, cztery przełożenia stałe, funkcja odzysku energii podczas hamowania
Przełożenia
Dla niskich prędkości EVT (Low) bezstopniowe do 1,7
Bieg 1 stały 3,692
Dla wyższych prędkości EVT (High) 1,7 do < 0,738 (bezstopniowe)
Bieg 2 stały 1,705
Bieg 3 stały 1,000
Bieg 4 stały 0, 738
Przełożenie całkowite na biegu najwyższym 2,37 z przekładnią główną 3,21
Skrzynka rozdzielcza
Dostępność wyposażenie seryjne
Rodzaj jednostopniowa
Osiowy mechanizm różnicowy planetarny z blokadą
Podział momentu obrotowego, przód/tył 48/52
Wymiary
Rozstaw osi 3027,0
Rozstaw kół przednich 1637,0
Rozstaw kół tylnych 1637,4
Długość całkowita 5132,0
Szerokość całkowita 1929,0
Wysokość całkowita 1869,0
Wysokość progu bagażnika 854,0
Wysokość progu kabiny pasażerskiej 502,8
Prześwit
Oś przednia 176,0
Oś tylna 198,0
Wnętrze
Ilość miejsc – rząd I, II I III 2/3/3 (standard)
Rząd pierwszy
Przestrzeń na głowę 1036,0
Przestrzeń na nogi 1050,8
Szerokość na poziomie ramion 1514,8
Szerokość na poziomie bioder 1492,5
Regulacja pozioma foteli 189,7
Objętość wg SAE 1,642 m3
Rząd drugi
Przestrzeń na głowę 997,5
Przestrzeń na nogi 949,0
Szerokość na poziomie ramion 1515,0
Szerokość na poziomie bioder 1452,0
Objętość wg SAE 1,4 m3
Rząd trzeci
Przestrzeń na głowę 997,0
Przestrzeń na nogi 875,1
Szerokość na poziomie ramion 1495,4
Szerokość na poziomie bioder 1219,2
Objętość wg SAE 1,32 m3
Pojemność ładunkowa
Za III rzędem siedzeń 569 litrów
Za II rzędem siedzeń, II rząd złożony 1,93 m3
Za I rzędem siedzeń, II i III rząd złożony 3,07 m3
Szerokość między wnękami kół 1219,2 mm
Nadwozie i rama
Wersja 4WD
Układ silnik zabudowany wzdłużnie z przodu, skrzynka rozdzielcza napędu 4x4
Konstrukcja rama podłużnicowa, 10 gumowych poduszek mocowania nadwozia
Zawieszenie
Przednie wahacze trapezowe poprzeczne, drążki skrętne, 1-rurowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Tylne oś sztywna, sprężyny śrubowe, drążki Watt’a, 1-rurowe amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Układ kierowniczy
Rodzaj zębatkowy ze wspomaganiem hydraulicznym
Przełożenie całkowite 18,86 oraz 13,17 : 1 (w pozycjach skrajnych)
Średnica zawracania (między krawężnikami)(b) 12,2 m
Ilość obrotów koła kierownicy 3,41 (między położeniami skrajnymi)
Ogumienie
Typ Goodyear Wrangler SRA
Rozmiar 265/60/R18
Koła
Rodzaj 5-ramienne chromowane, odlewane ze stopu aluminium
Rozmiar 18 x 8 cali
Hamulce
Przednie
Rodzaj/rozmiar tarcze wentylowane 336 x 28 mm, dwutłoczkowe zaciski pływające Ø 54 mm, układ ABS
Powierzchnia czynna 1796 cm3
Tylne
Rodzaj/rozmiar tarcze lite 352 x 22 mm, jednotłoczkowe zaciski pływające Ø 54 mm, układ ABS oraz kontroli trakcji
Powierzchnia czynna 1658 cm3
Wspomaganie dwustopniowe, tandemowy siłownik podciśnieniowy
Dodge Durango Limited 4WD - tabela zdolności uciągu (masy holowanej przyczepy) w kg
Silnik Skrzynia biegów Zespół napędowy Przekł. główna Oś tylna GVWR Ładowność
5.7L HEMI® Hybrid A5 Hybrid 2 trybowy 3,21 : 1 8,25 : 1 3198,0 680,0
Masa własna Oś przednia Oś tylna GAWR przód GAWR tył GCWR Przyczepa
2519,0 1393,0 1126,0 1633,0 1769,0 5307,0 2722,0
1. Ładowność zaokrąglona do najbliższych 4,5 kg. Ładowność = GVWR (masa dopuszczalna - masa własna).
GAWR = obciążenia (nacisk) na oś pojazdu.
2. Maksymalna masa przyczepy zaokrąglona do najbliższych 23 kg. .
Maks. masa przyczepy = GCWR (masa całkowita zestawu - masa własna - 68 kg masa kierowcy).
3. Powyższe dane dotyczą pojazdu wyposażonego w pakiet holowniczy Trailer Tow Package.
Źródło: Chrysler LLC, Informacja Mototarget
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz