niedziela, 2 grudnia 2007

Hyundai i30 z silnikiem Diesla samochodem roku w Australii

Przyznanie modelowi i30 hatchback z silnikiem Diesla przez CARSguide tytułu najlepszego samochodu 2007 roku to ogromny sukces firmy Hyundai. Model wyróżniono za ciekawy design, właściwości jezdne oraz osiągi.

Ponadto, i30 zdobył również tytuł najlepszego pojazdu ekologicznego (Green Car) CARSguide. Doceniono tym samym paliwooszczędny i przyjazny środowisku silnik wysokoprężny
z turbodoładowaniem.

W ubiegłym miesiącu kolejnym wyróżnieniem dla tej jednostki napędowej było również zwycięstwo modelu i30 CRDi w Panasonic Solar Challenge Greenfleet. Samochód pokonał trasę z Darwin do Adelaide spalając przy tym średnio 3,2 litra na 100 km.

Zwycięstwo koreańskiego samochodu w konkursie na australijski samochód roku jest bezprecedensowe. Pokonując renomowanych konkurentów, model i30 CRDi zapewnił sobie miejsce w historii motoryzacji. Cena zgłoszonych do konkursu pojazdów wahała się między 19 000 (modele hatchback) a 110 000 dolarów (luksusowe sedany).
Na drugim miejscu uplasował się VW's Golf GT TSi „twin charger”, a tuż za nim druga generacja Mazdy 2 Maxx.

Kryteria oceny obejmowały design, bezpieczeństwo, nowatorskie rozwiązania, cenę, funkcjonalność, jakość wykonania oraz osiągi. Badania i testy były tak szczegółowe, że pojazdy zostały niemal rozebrane na części pierwsze. Modele zostały również poddane testom w różnych warunkach drogowych. Sprawdzono ich właściwości podczas jazdy miejskiej, czy jazdy na trasie (po drodze szybkiego ruchu oraz na drogach podrzędnych). Równie rygorystycznym testom poddano zachowanie pojazdów na drodze z uwzględnieniem takich elementów, jak prowadzenie, hamowanie, czy przyśpieszanie.

Pojazdy wystartowały również na torze Goulburn's Wakefield Park, co pozwoliło jurorom ocenić progi przyczepności oraz właściwości opon, podwozia i zawieszenia. Zwycięski Hyundai i30 CRDi SX wyposażony był w pakiet Hyundai Protectz, w którego skład wchodzi układ ESP oraz boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

Kevin McCann - dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu firmy Hyundai Australia - stwierdził: - Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że model i30 został wyróżniony w obu kategoriach. i30 odznacza się wysoką jakością wykonania, z której słynie firma Hyundai. Dodatkowo model wyposażono w kilka nowoczesnych i innowacyjnych w swej klasie rozwiązań technologicznych, co pozwoliło mu, bez żadnych kompleksów i z powodzeniem, rywalizować z pozostałymi konkurentami, nie wyłączając z tego grona aut z napędem hybrydowym.

Droga na szczyt:
Hyundai i30 CRDi otrzymał największą ilość punktów, bo aż 94 z 99 możliwych. Sędziowie oceniali modele na podstawie 10 różnych kryteriów, a następnie ustalili pierwszą jedenastkę, gdzie zajecie pierwszego miejsca było równoznaczne z przyznaniem tytułu Samochodu Roku 2007.

i30, który na rynku australijskim dostępny jest od zaledwie miesiąca, zaprojektowano tak, by oddziaływał na zmysły. Stylistykę opracowano w Niemczech, pojazd został wyprodukowany w Korei, a jego właściwości zoptymalizowano w specyficznych warunkach drogowych Australii.

Wyróżniające model i30 cechy to miedzy innymi:
*Zmyślny, europejski design – lśniące nadwozie i wyrazista sylwetka, niepowtarzalny design przodu, wyprofilowana linia boczna, która wznosi się i zgrabnie łączy z tyłem pojazdu.
*Szeroki wybór najnowszej generacji silników benzynowych i wysokoprężnych z turbodoładowaniem – te ostatnie osiągają poziom spalania porównywalny z dostępnym obecnie na rynku australijskim napędem hybrydowym.
*Zawieszenie i układ kierowniczy skonfigurowano tak, by odpowiadały gustom kierowców ze sportowym zacięciem.
*W przystępnej cenie można teraz nabyć pakiet bezpieczeństwa, w którego skład wchodzą boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, system ESP, aktywne zagłówki oraz układ przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa.
*Czytelne, funkcjonalne i ergonomiczne wnętrze – stworzone z myślą o wygodzie kierowcy i pasażerów. Warto zwrócić uwagę na wielofunkcyjne i świetnie rozmieszczone w kabinie pasażerskiej fotele, stylowe, niebieskie podświetlenie deski rozdzielczej, wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza oraz klimatyzowany schowek.
*W standardzie nabywca otrzymuje teraz zestaw audio, który jest w pełni kompatybilny z technologią iPod® oraz USB. Zestaw audio umożliwia tym samym obsługę iPoda lub odtwarzacza MP3 przyciskami w panelu środkowym lub w panelu przy kierownicy.

- Nowy i30 jest znakomitym przykładem nowatorskiego, inspirowanego europejską myślą motoryzacyjną designu. Model wyróżnia również zestaw audio (kompatybilny z iPodem i technologią USB) oraz niezwykle oszczędny, turbodoładowany silnik Diesla. i30 oferuje inteligentne systemy bezpieczeństwa oraz przystosowane do jazdy po australijskich drogach zawieszenie i układ kierowniczy. Nie należy również zapominać o wysokiej jakości wykonania i niezawodności, która staje się znakiem rozpoznawczym marki Hyundai – twierdzi Kevin McCann.

Dziennikarz motoryzacyjny Kevin Hepworth z The Daily Telegraph przyznaje, że przed konkursem trudno było przewidzieć aż tak zdecydowane (94 punkty na 99 możliwych) zwycięstwo modelu i30.
- Wątpię, by znalazł się ktoś, kto odmówiłby i30 miejsca w grupie finałowej. Jednak najbardziej zaskakuje fakt, że pojazd wypadł aż tak dobrze we wszystkich testach. i30 po prostu zadziwił sędziów pod każdym względem, zostawiając konkurencje w tyle.

Dziewięciu doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych z The Daily Telegraph (Sydney), The Herald-Sun (Melbourne), The Courier-Mail (Brisbane), The Adelaide Advertiser, Hobart Mercury and Perth Sunday Times najpierw wybrało ścisłą czołówkę, po czym finaliści zostali poddani trzydniowym, drobiazgowym i bardzo surowym testom.
Atrakcyjna sylwetka, wygodne wnętrze oraz świetna jakość wykonania i wysoki standard materiałów wykończeniowych modelu i30 CRDi uczyniły zeń jedną z największych motoryzacyjnych niespodzianek roku.
Paul Gover z The Herald-Sun: Hyundai w końcu odciął się od wizerunku producenta tanich i „beztrosko” wykonanych samochodów.
Paul Pottinger z The Sunday Telegraph: To ostrzeżenie dla Europy i Japonii — koreańskie samochody wreszcie dojrzały i stanowią teraz poważną konkurencję.
Mark Hinchliffe z Courier-Mail z Brisbane wyraził opinię, którą podziela wielu sędziów: i30 powinien na dobre zmienić opinię Australijczyków o jakości, funkcjonalności oraz właściwościach jezdnych koreańskich samochodów, a także przekonać ich do niedużych, turbodoładowanych silników wysokoprężnych.

Klasyfikacja ostateczna
1. Hyundai i30 CRDi (94 pkt)
2. VW Golf GT TSi (86 pkt)
3. Mazda2 Maxx (75 pkt)
4. Mitsubishi Lancer VR (71 pkt)
5. Mercedes-Benz C280 (66 pkt)
6. Holden Ute SV6 (56 pkt)
7. Ford Mondeo Zetec (37 pkt)
8. Subaru Impreza RS (32 pkt)
9. BMW X5 3.0d (31 pkt)
10. BMW 335i sedan (25 pkt)
11. Volvo C30 T5 (21 pkt).

Porównanie kompaktowych modeli hatchback z silnkiem Diesela (ADR 81/01)

Model Zużycie paliwa (w litrach na 100 km) Emisja CO2 (w g/km)
Hyundai i30 SX CRDi 4,7 125
Hyundai i30 SLX CRDi 4,7 125
VW Golf Trendline TDi 5,5 149
Ford Focus TDCi 5,6 148
Citroen C4 SX HDi man 4,8 128
Peugeot 307 XS HDi 4,9 129
Holden Astra CDTi 5,9 159
Citroen C4 SX HDi 6SA 4,5 120
Mazda3 Diesel 6,0 b/d
Alfa Romeo 147 JTD 5,9 157


Źródło: Hyundai, fot. Hyundai

Brak komentarzy: