poniedziałek, 12 listopada 2007

Złota Kierownica dla nowego Audi A4 (w Niemczech)

Jeszcze nie zostało wprowadzone na rynek, a już otrzymało nagrodę: czasopismo „Bild am Sonntag” przyznało nowej limuzynie z czterema pierścieniami „Złotą kierownicę” w swojej klasie.

Audi A4 pokonało silnych konkurentów w klasie średniej. Prestiżową nagrodę odebrał Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, podczas uroczystej gali w Berlinie 7 listopada. „To wspaniały sukces nowego A4 i marki Audi, za którym stoi zmotywowany
i zaangażowany zespół.” powiedział podczas wręczania nagród.
Jury „Złotej Kierownicy”, złożone z VIPów, ekspertów technicznych oraz kierowców wyścigowych i rajdowych, miało również w tym roku możliwość dokładnego przetestowania kandydatów. Audi A4 zwyciężyło dzięki dynamice, stylistyce, wyposażeniu i komfortowi.
Audi A4 i jego poprzednik to najpopularniejszy model w historii producenta z czterema pierścieniami, który znalazł 8,5 miliona nabywców. Wyposażone w Audi drive select oraz silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa Audi A4 jest technologicznie najbardziej rozwinięte w segmencie. Model zostanie wprowadzony na rynek w grudniu.

„Złota Kierownica” wręczana jest od 1975 roku najlepszym samochodowym premierom roku. Nagroda przyznana Audi A4 jest 16-tą dla marki z czterema pierścieniami. „Złotą Kierownicę” w roku 2004 zdobyło Audi A6, a rok później Audi Q7.



Źródło: Audi, Informacja Mototarget

Tiguan najlepszym samochodem terenowym roku (w Niemczech)

Dwa dni przed wprowadzeniem na rynek Tiguan otrzymał „Złotą kierownicę”. W czasie przedsprzedaży złożono w Europie ponad 30 000 zamówień.

Jury czasopisma „Bild am Sonntag” złożone z ekspertów i prominentów zdecydowało: nowy Tiguan otrzymuje „Złotą kierownicę 2007“. Nagroda wręczona została 7 listopada w siedzibie wydawnictwa Axel Springer w Berlinie. Odebrał ją osobiście dr Martin Winterkorn, prezes zarządu koncernu Volkswagen. Sprzedaż Tiguana rozpoczyna się w Niemczech 9 listopada. W czasie przedsprzedaży złożono w Europie ponad 30 000 zamówień, ponad 1/3 z nich w Niemczech.

Podczas uroczystości wręczania nagród dr Martin Winterkorn powiedział: ”Złota kierownica dla Tiguana w kategorii samochodów terenowych to prezent na start i dobry omen. Nie trzeba być prorokiem: podobnie jak Eos, który w 2006 roku został w tym miejscu wyróżniony, również ten napędzany na cztery koła Tiguan szybko i z sukcesem znajdzie swoje miejsce na rynku. Same pozytywne wyniki testów z ostatnich tygodni, które ukazały się w czasopismach i dziennikach potwierdzają to. Cieszymy się na wprowadzenie na rynek w piątek, ponieważ Tiguan jest ważnym elementem naszej ogólnoświatowej strategii wzrostu sprzedaży.”

Tiguan oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia „ Trend&Fun”, Track&Field” oraz „Sport&Style”. Na początku sprzedaży dostępne będą dwa nowe silniki: 2,0; 140 KM Common-Rail-TDI z filtrem cząstek stałych, który spełnia normę emisji spalin EU5 oraz podwójnie doładowany 1,4 TSI (150KM), który łączy radość jazdy
i ekonomiczne zużycie paliwa.


Źródło: Volkswagen, Informacja Mototarget

Saaba 9-3 Turbo X

Saab, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, dla uczczenia trzech dekad dominacji wśród producentów systemów turbodoładowania, zaprezentował samochód, który wyznacza nowe standardy w swoim segmencie - Saaba 9-3 Turbo X.

Zawsze czarny, produkowany w limitowanej serii model to ukłon w stronę historii, hołd dla ikony - pierwszego, czarnego Saaba 900 Turbo. Ale to także, premiera nowoczesnego układu napędowego - Saab XWD. Najnowszy Saab został zaprezentowany 11 września 2007 roku. Dokładnie 30 lat wcześniej, Saab zaskoczył świat motoryzacji ujawniając swój pierwszy turbodoładowany model i wyznaczając kierunek rozwoju technologii, w którym inni później podążali. Tym razem, Saab wprowadza system XWD, innowacyjny układ napędu czterech kół, który już teraz można uznać za kolejny wzór do naśladowania.

Za sprawą 280-konnej jednostki 2.8 V6 Turbo, dysponującej momentem obrotowym o wartości 400 Nm, Saab Turbo X stał się najbardziej sportową wersją w gamie Saabów 9-3. System napędowy Saab XWD ma zdolność płynnego rozdziału momentu nie tylko pomiędzy osiami, ale także pomiędzy tylnymi kołami. Dzięki technologii XWD, dynamiczny układ jezdny zapewnia niespotykany dotąd w Saabach poziom kontroli nad pojazdem.

W uzupełnieniu modyfikacji podwozia i systemów kontroli trakcji oraz udoskonaleń układu napędowego, Saab Turbo X intryguje unikalnymi elementami stylistycznymi, które poprawiają aerodynamikę nadwozia.

Model będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: SportSedan i SportKombi. Turbo X jest zapowiedzią wprowadzenia układu Saab XWD do szerszej oferty modelowej. Zamówienia już napływają - samochody z napędem na cztery koła będą dostarczone do klientów w pierwszej połowie 2008 roku. A każdy egzemplarz będzie mógł wyróżniać się spersonalizowanym komunikatem powitalnym prezentowanym na wyświetlaczu zestawu wskaźników.

Saab XWD - kierowca najważniejszy

Saab Turbo X wyznacza nowe standardy w zakresie zdolności jezdnych samochodu tego segmentu rynkowego, potęgowane przez niezrównany układ turbodoładowania. Auto jest efektem specjalnego programu rozwojowego systemu XWD , którego celem samym w sobie jest satysfakcja kierowcy. Wspaniałe rezultaty osiągnięto przez odpowiednie dostrojenie zawieszenia, układu hamulcowego i kierowniczego oraz systemów kontroli trakcji.

Saab XWD to aktywny napęd wszystkich kół, skonfigurowany pod kątem optymalnych zdolności jezdnych i stabilności kierunkowej podczas aktywnej jazdy. Jego zaawansowany system sterowania posiada funkcję płynnego rozdziału siły napędowej, niezależnie, pomiędzy osiami i tylnymi kołami.
Dzięki temu „wrodzone", sportowe zdolności jezdne Saaba 9-3 zostały jeszcze bardziej udoskonalone. Na przykład, granica bezpieczeństwa, kiedy to układ ESP jest zmuszony do interwencji, została przesunięta znacznie dalej. W efekcie, pozytywnie zaangażowany w jazdę kierowca ma poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Zalety układu XWD są najbardziej widoczne w trakcie jazdy szosowej. Dane pochodzące z czujników ABS/ESP - mierzących prędkość obrotową kół, współczynniki obrotu nadwozia i kąt wychylenia kierownicy - są nieustannie analizowane przez moduł sterowania. Napęd tylnej osi jest płynnie dołączany dla zrównoważenia tendencji do nadsterowności lub podsterowności , co ogólnie przejawia się dużo większą stabilnością kierunkową samochodu.

Kierowcę Turbo X wspomaga jeszcze jeden zaawansowany system - eLSD, czyli elektronicznie sterowany układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, po raz pierwszy zastosowany w samochodzie z tego segmentu rynku. Monitorując różnice w prędkościach obrotowych kół tylnej osi, jest on w stanie przekazać do 40% momentu napędowego pomiędzy półosiami napędowymi, z koła które wpadło w poślizg na koło o większej przyczepności. Podczas szybkiego pokonywania ostrych łuków, występuje efekt tłumienia tendencji do poślizgu bocznego, a tylne koła bardziej „posłusznie" podążają za przednimi.

Dodatkowo, aby wykorzystać w pełni parametry Saab XWD, ograniczono zbędne ruchy nadwozia - zawieszenie Turbo X zostało obniżone o 10 mm, a sprężyny i amortyzatory usztywnione. Nadwozie utrzymywane jest w poziomie, na niezmiennej wysokości niezależnie od obciążenia, przez system samopoziomowania tylnej osi.

Za duże opóźnienia podczas hamowania odpowiadają specjalne, zwiększone tarcze hamulcowe: wewnętrznie wentylowane z przodu 345 x 30 mm, i zewnętrznie wentylowane z tyłu 292 x 20 mm. Standardowe opony 235/45 R-18 osadzone na 18-calowych felgach aluminiowych gwarantują ponadprzeciętną przyczepność.

Mocne serce Saaba Turbo X to 24-zaworowy, 6-cylindrowy silnik widlasty o pojemności 2,8 dm3, zapewniający 400 Nm w zakresie 2150 - 4500 obr./min. oraz 280 KM (206 kW) przy 5500 obr./min. Zastosowana tu technologia to między innymi w pełni aluminiowa konstrukcja, rzędy cylindrów ustawione pod kątem 60-stopni dla optymalnego wyważenia i redukcji drgań, system zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych i turbosprężarka typu twin-scroll zasilana spalinami z dwóch rzędów cylindrów niezależnie. Jednostka może być łączona z 6-biegowymi skrzyniami biegów; manualną lub automatyczną.Ta dynamiczna, szybko reagująca na polecenia kierowcy fabryka mocy oraz Saab XWD stanowią doskonale zgraną parę. Razem sprawiają, że entuzjaści samochodów z napędem na obie osie, poszukujący prawdziwie sportowych wrażeń za kołem kierownicy, będą całkowicie usatysfakcjonowani.

Powrót Czarnego Turbo Saaba

Swoją stylistyką Saab 9-3 Turbo X jednoznacznie manifestuje dynamiczny charakter, stanowiąc rozwinięcie mocnych i progresywnych form nadwozia całej gamy nowego Saaba 9-3. Oferowany tylko w metalicznym kolorze nadwozia Jet Black, ma oryginalne, wykończone materiałem o matowym odcieniu tytanu, przednie wloty powietrza. Jest, po prostu, współczesną interpretacją swojego doskonałego protoplasty: Saaba 900 Turbo.

Wyróżniające go sportowe dodatki stylistyczne służą, przede wszystkim, udoskonaleniu właściwości aerodynamicznych nadwozia, choć niewątpliwie dobrze akcentują też jego styl. Z przodu, rozbudowany dolny spojler i powiększony wlot powietrza ograniczają opory i poprawiają efektywność chłodzenia silnika i turbosprężarki.

Z tyłu, zderzak o zmienionym profilu ze specjalnym dolnym panelem dyfuzora obniżają punkt przepływu strumieni powietrznych, co minimalizuje opory aerodynamiczne i poprawia stabilność przy dużych prędkościach. Wersja SportSedan ma też dodatkowy spojler pokrywy bagażnika służący redukcji sił wznoszących w tylnej części nadwozia. Wersja SportKombi ma podobny spojler, przedłużający linię dachu, standardowo zintegrowany z nadwoziem.

Saab Turbo X ma wyjątkowe, 18-calowe felgi aluminiowe pokryte lakierem o barwie tytanicznej, inspirowane charakterystycznymi dla starszych Saabów 3-ramiennymi tarczami kół. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne są również felgi 19-calowe. Podwójne, unikalne końcówki układu wydechowego, w kształcie rombów, stanowią harmonijne zwieńczenie formy stylistycznej nadwozia.
Detale wykończenia wnętrza Saaba Turbo X doskonale pasują do atmosfery „czarnego turbo". Sportowe siedzenia z dodatkowymi podparciami zostały w całości pokryte czarną skórą. Panele ozdobne na drzwiach, schowku pasażera i konsoli środkowej pokryte są włóknem węglowym. Są to elementy wyposażenia dostępne tylko w sportowej wersji Turbo X.

Turbo X ma również grubą kierownicę pokrytą delikatną skórą, dzięki której kierowca lepiej odczuwa ruchy samochodu. Ekskluzywna tapicerka z naturalnej skóry Premium, ze wstawkami perforowanymi, jest dostępna jako wyposażenie dodatkowe.

Dla podkreślenia „turbodoładowanego" dziedzictwa Saaba, wskaźnik ciśnienia powietrza w turbosprężarce jest repliką oryginalnych zegarów Saaba 900 Turbo. Dodatkowo, po przekręceniu kluczyka na centralnym wyświetlaczu Saaba Turbo X pojawia się specjalny komunikat: „Ready for take off" - gotowy do startu. Imię właściciela oraz numer seryjny samochodu mogą być również zaprogramowane.


Źródło: Saab, fot. Saab

Samochody nowe na firmy.

Jak podaje Samar, w ciągu trzech kwartałów tego roku zarejestrowano ponad 205 tysięcy nowych samochodów osobowych, to jest o 25% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Prawie 48% nowych rejestracji to samochody rejestrowane przez firmy. W tej grupie wzrost był relatywnie większy, bo w stosunku do roku ubiegłego firmy zarejestrowały o ponad 34% więcej nowych samochodów.

Jakie województwa prowadza w tej stawce? Jak nietrudno sie domyśleć najwięcej nowych aut firmowych zarejestrowano w województwie mazowieckim - ponad 44 tysiące. Stawkę zamyka województwo lubuskie z 904 zarejestrowanymi samochodami. Nie bez wpływu na ranking jest zapewne lokalizacja firm leasingowych, do które zarejestrowały większość samochodów firmowych.

Liderem sprzedaży samochodów osobowych dla firm jest nadal Toyota, ale warto odnotować 52% wzrost sprzedaży aut firmy Volkswagen oraz ponad 88% wzrost sprzedaży aut marki Peugeot. jeśli chodzi o modele to czołówka jest następująca: Opel Astra, Ford Focus, Skoda Octavia, Skoda Fabia, Toyota Yaris, Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Toyota Corolla, Fiat Panda i Opel Vectra.