sobota, 6 września 2008

Nowa Toyota Avensis

Spragnionych nowości fanom Toyoty pragniemy przekazać, iż już w październiku zadebiutuje długo oczekiwany model - nowy Avensis 2009.

Rok 2009 rokiem Toyoty

Ten rok był dla Toyoty bardzo ubogi. Poza prezentacją najnowszego Land Cruisera V8 (diesel + benzyna) i wprowadzeniem nowych silników do Hiluxa 3.0 D-4D niewiele się działo w ogródku nowości. W tym czasie Honda z pompą wprowadziła Accorda, a Mazda model 6.

Przyszły rok ponownie może być rokiem Toyoty, gdyż oprócz nowego Avensisa, japoński koncern wprowadza zmodyfikowaną Toyotę Corollę (nowy silnik 1.8 16V VVT-i) wraz z nową automatyczną skrzynią biegów.

Na początek znane silniki

Nadwozie nowego Avensisa będzie nieco dłuższe (52 mm) i szersze (10 mm). Na początku znajdą zatrudnienie znane jednostki napędowe: benzynowe 1.8 VVT-i 132 KM lub 147 KM oraz 2.0 VVT-i 150 KM. Uzupełnieniem oferty będą nowoczesne diesle: 2.0 D-4D 125 KM i 150 KM oraz flagowy 2.2 D-4D Clean Power 177 KM. Wszystkie produkowane w Jelczu-Laskowicach pod Wrocławiem.

Sprzedaż już na początku 2009 roku

Sprzedawana dotąd II generacja Toyoty Avensis produkowana jest od 2003 roku w fabryce Burnaston (Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. Derbyshire, Anglia). W ofercie znajdują się trzy wersje nadwozia: sedan, liftback i najładniejsza - wagon. Tu montowane są także modele Auris.

Debiut nowej Toyoty III generacji zaplanowano na Paris International Motor Show (od 2 października); sprzedaż w Europie już od stycznia 2009 roku. Zatem już można szykować miejsce w garażu. Aczkolwiek radzimy nieco wcześniej sprawdzić zasobność konta bankowego.



Źródło: autoflesz.pl, fot. Toyota

Suzuki na Salonie Samochodowym w Paryżu

Tegoroczny Mondial de l’Automobile czyli Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu odbędzie się w dniach 2 – 19 października 2008. Suzuki Motor Corporation zaprezentuje gamę zarówno nowych modeli produkcyjnych, jak i pojazdów koncepcyjnych. Wydarzeniem na stoisku nr 302 w hali nr 3, będzie światowa premiera zupełnie nowego modelu Alto.

Nowe Suzuki Alto

W konstrukcji całkowicie nowego Alto Suzuki wykorzystało swoją wiedzę i doświadczenie w budowie małych samochodów. Nowy model łączy w sobie wyrazisty styl i wielkomiejską mobilność z doskonałymi osiągami, szczególnie w zakresie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla (CO2). Nowy samochód o walorach pojazdu kompaktowego charakteryzuje się dużymi rozmiarami wnętrza i wysokim komfortem przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych.

Inżynierowie Suzuki zaprojektowali stylowe, sportowe nadwozie o kompaktowych wymiarach i pełnym energii wyglądzie, budzącym skojarzenia z solidnością, trafiające w gusty młodych ludzi. Samochód zaprojektowano również z myślą o europejskich klientach i ma doskonały współczynnik aerodynamiki. Dzięki najwyższym standardom w zakresie jakości, komfortu i bezpieczeństwa, nowy model Alto jest odpowiedzią na oczekiwania i potrzeby współczesnych kierowców.

Modele zasilane ogniwami paliwowymi

Suzuki nie ustaje w działaniach na rzecz wspierania ochrony środowiska. Celem jest dalsze ograniczenie negatywnego wpływu produktów firmy na środowisko. Jedną z dróg prowadzących do tego celu jest technologia ogniw paliwowych. Dwa najnowsze modele korzystające z tego rodzaju napędu zostaną przedstawione w Paryżu: SX4 FCV, w którym zastosowano napęd konstrukcji GM, zbiornik wodoru o ciśnieniu 70 Mpa konstrukcji Suzuki oraz lekki, kompaktowy kondensator, a także model koncepcyjny motocykla “Crosscage”, którego źródłem napędu jest lekki układ ogniw paliwowych chłodzony powietrzem konstrukcji brytyjskiej firmy Intelligent Energy oraz akumulator litowo-jonowy o wysokiej wydajności.

Gama modeli Suzuki

Na stoisku Suzuki będzie można zobaczyć także inne modele Suzuki odzwierciedlające idee sloganu “Way of Life!”. Przedstawiona będzie kompletna gama produkcyjna znanych już samochodów Suzuki – modele Swift, Grand Vitara, SX4 i Splash. Fani sportu będą mogli obejrzeć SX4 WRC, jak również motocykl zespołu Suzuki Endurance Racing Team – model GSX-R1000.

Źródło: Suzuki, fot. Suzuki

Koleos - testy EuroNCAP

Renault Koleos jest 10-tym modelem Renault, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w crash-testach EuroNCAP. Wynik ten potwierdza doskonały poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego tego samochodu.

Koleos stanowi dobitny przykład know-how Renault w dziedzinie bezpieczeństwa – ten uniwersalny crossover równie pewnie porusza się po mieście, na drodze lub autostradzie co w terenie, dzięki opracowanemu przez Alians Renault-Nissan napędowi na cztery koła. System ten przyczynia się do podniesienia bezpieczeństwa czynnego – odpowiednie rozłożenie napędu na oś przednią i tylną umożliwia odzyskanie przyczepności i ogranicza sytuacje wymagające korygowania toru jazdy przez ESC. Podobnie jak w przypadku pozostałych samochodów gamy, Renault dąży do zapewnienia rzeczywistego bezpieczeństwa, dając priorytet technologiom wykazującym największą skuteczność w zakresie zapobiegania, korygowania i ochrony oraz działaniom edukacyjnym zaadresowanym do użytkowników dróg.

Koleos jest 10-tym modelem Renault, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek za bezpieczeństwo dorosłych użytkowników . Bezpieczeństwo jest fundamentalną cechą modeli Renault. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w Renault Koleos zapewniają mu wiodące miejsce zarówno pod względem bezpieczeństwa biernego jak i czynnego.

W Koleosie wykorzystano wyniki prowadzonych od wielu lat przez Renault badań nad rzeczywistymi wypadkami. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne, auto jest wyposażone w strefy kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu. Konstrukcja kabiny gwarantuje bezpieczeństwo w razie wypadku. Dodatkowo Koleos jest wyposażony w systemy zapewniające ochronę pasażerów: sześć poduszek powietrznych, w tym dwie czołowe, pasy z ogranicznikiem napięcia na miejscach przednich oraz bocznych miejscach z tyłu, napinacze pasów na miejscach przednich, punkty mocowania Isofix umożliwiające zainstalowanie fotelika dla dziecka na bocznych miejscach z tyłu. Zagłówki zostały starannie dopracowane pod względem ergonomii, aby zapewnić maksymalną ochronę w przypadku uderzenia w tył, powodującego gwałtowne szarpnięcie głowy.

W zakresie bezpieczeństwa czynnego, Renault Koleos posiada precyzyjnie działający układ jezdny. Aby pomóc kierowcy w sytuacjach wymagających nagłego hamowania, ominięcia przeszkody czy w razie utraty przyczepności, jest seryjnie wyposażony w ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania i system wspomagania nagłego hamowania. Istotny wpływ na bezpieczeństwo czynne Koleosa ma również napęd na cztery koła, umożliwiający szybkie odzyskanie przyczepności w razie jej utraty. System, opracowany w ramach Aliansu Renault-Nissan i zastosowany po raz pierwszy w Nowym Nissanie X-Trail, pozwala na natychmiastową korektę pod lub nadsterowności poprzez zmianę rozłożenia napędu na przednią i tylną oś, zanim jeszcze zdąży zadziałać system ESC (ESC – Electronic Stability Control).


Źródło: Renault, fot. Renault

niedziela, 24 sierpnia 2008

Opel Insignia Sports Tourer - nowe sportowe kombi

Opel Insignia Sports Tourer - nowe sportowe kombi Nowe kombi Opla, którego debiut planowany jest podczas Salonu Samochodowego w Paryżu (4-19 października), oferuje najnowszą technologię opakowaną w najwyższej jakości sportową karoserię, która odzwierciedla jego pełną nazwę: Insignia Sports Tourer.

Insignia Sports Tourer będzie dostępna na europejskich rynkach na wiosnę 2009 r. Posiada taką samą sportową, mocną i elegancką konstrukcję, podobnie jak wersja sedan. „Jednakże", mówi Mark Adams, wiceprezes GM Europe ds. designu, „jest to samodzielny model, a nie po prostu wersja kombi wyprowadzona z sedana. W rzeczywistości, cała konstrukcja tyłu nadwozia wersji Sports Tourer, począwszy od słupka B, jest unikalna. Zapewniliśmy również połączenie wzornictwa sztuki rzeźby z techniczną precyzją odnajdowaną w modelach notch- oraz hatchback".

Projektanci nadali tyłowi Sports Tourer'a unikalny, a zarazem spójny wygląd poprzez przeciągnięcie płaszczyzny klapy tylnej na boczne płaszczyzny oraz jej zaakcentowanie dużymi, wyróżniającymi się, w pełni zintegrowanymi światłami tylnymi.

Ten dynamiczny wygląd obejmuje wnętrze, które oferuje wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów oraz konkurencyjny bagażnik o pojemności 540 litrów. W modelu Sports Tourer zachowano identyczny jak w sedanie rozstaw osi 2,74 m oraz zwiększono długość o ok. 80 mm do 4,91 m.

Dwa nowe silniki - pomniejszony kompaktowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz nowy turbo diesel - dołączą do gamy siedmiu silników dostępnych już w modelach sedan od dnia ich premiery. Dodatkowo wariant ecoFLEX ze znacząco niższym zużyciem paliwa oraz niższym poziomem emisji CO2 zostanie dodany do tej oferty w najbliższej przyszłości.

Jego nowo opracowane podwozie, zaprojektowane w celu zaoferowania większego poziomu bezpieczeństwa i komfortu, może być nawet wzmocnione o innowacyjny zintegrowany mechatroniczny system FlexRide, który zwiększa stabilność oraz zapewnia elektronicznie sterowane tłumienie drgań w czasie rzeczywistym. FlexRide daje kierowcy również możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy. Oprócz standardowego trybu adaptacyjnego, kierowca może wybrać ustawienia trybu komfortowego (Tour) lub trybu sportowego (Sport). Tryb sportowy zwiększa dynamikę jazdy, ponieważ zmienia ustawienia wzajemnie zależnych funkcji takich jak kierowanie, sterowanie przepustnicą, tłumienie amortyzatorów, a nawet oświetlenie tablicy rozdzielczej. Ponadto, klienci Insigni mogą wybrać nowy, zaawansowany system Adaptive 4x4, który wyprzedzająco rozdziela moment obrotowy, zapewniając znakomitą stabilność, optymalną trakcję i poprawiając jakość prowadzenia w każdych warunkach drogowych.

Przy wprowadzeniu Sports Tourer'a wykorzystano najnowsze technologie zaprezentowane podczas premiery Insigni, takie jak innowacyjna kamera „Opel Eye", która odczytuje i zapamiętuje znaki drogowe, ostrzegając kierowców, gdy mimowolnie zjeżdżają ze swojego pasa ruchu. Kolejnymi innowacjami są reflektory nowej generacji AFL, które dostosowują się do dominujących warunków jazdy za pomocą dziewięciu różnych trybów pracy, a także wyjątkowo przyjazne, ortopedycznie certyfikowane, ergonomiczne siedzenia sportowe.

Podobnie jak modele sedan, Insignia Sports Tourer został opracowany w Centrum Projektowania i Rozwoju GM Europe w Rüsselsheim. Będzie on również produkowany w zakładach w Rüsselsheim, jednych z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych zakładów na świecie.

Źródło: Opel, fot. Opel