sobota, 2 sierpnia 2008

Renault Sherpa, czyli Hummer po francusku

Renault zaprezentował nowy pojazd 4x4, który ma być odpowiednikiem amerykańskiego Hummera.

Jednak w przeciwieństwie do legendarnego "Humvee" H1 spopularyzowanego kiedyś przez Arnolda Schwarzeneggera używającego go jako auto prywatne, tego Renault nie kupicie w żadnym salonie francuskiej marki.

Model Sherpa powstał bowiem na zamówienie armii jako lekki pojazd rozpoznawczo-interwencyjny i wsparcia piechoty. Renault oferuje dwie wersję modelu Sherpa do złudzenia przypominającego Hummera H1. Pierwsza to zabudowana Sherpa 2 mieszcząca na swoim pokładzie cztery osoby oraz ładunek o łącznej masie 3 ton. Z kolei Sherpa 3, to dwuosobowy pick-up z otwartą skrzynią ładunkową na którą można załadować ciężar o masie do 4,1 tony.

Obie wersję napędza 4-cylindrowy wysokoprężny silnik z doładowaniem o mocy 215 KM osiąganej przy 2300 obr/min. Ciekawostką jest fakt, że silnik spełnia surowe normy czystości spalin Euro5! Prędkość maksymalna wynosi 120 km/h, zaś zasięg przy stałej prędkości 70 km/h, to aż 900 kilometrów.

Źródło: Motorpassion, Informacja Mototarget

Audi RS6 kombi

Prezentując swoje "uber kombi" oznaczone jako RS6, Audi udowodniło, że przynajmniej w kwestii mocy jest poza konkurencją. Nikt nie oferuje seryjnie 580 koni w opakowaniu kombi.

RS6 jest klasa samą dla siebie. Jego potężny, pięciolitrowy silnik 5.0 FSI V10 z podwójnym doładowaniem katapultuje to luksusowe kombi do "setki" w zaledwie 4,6 sekund i nie dostaje zadyszki dopóki elektroniczny kaganiec odetnie dopływ paliwa przy 250 km/h. Brzmi nieźle jak na auto do którego możemy zapakować całą rodzinę wraz z bagażami i udać się na wakacje.

Jednak tuner MTM udowadnia jak ogromne rezerwy kryje jednostka napędowa najmocniejszego Audi w historii. Eksperci z Wettstetten oferują pakiet podnoszący moc do 656 KM i to wyłącznie za pomocą zmiany jednostki sterującej silnikiem ECU! Na specjalne życzenie (czytaj za dopłatą) klient może sam zdecydować, jaka ma być prędkość maksymalna auta. Elektroniczny regulator może zostać ustawiony na 279, 290 lub 310 km/h. Maksymalny moment obrotowy z seryjnych 650 wzrasta do absurdalnych 785 Nm! Już po 3,9 sekundach wskazówka prędkościomierza w szalonym tempie mija podziałkę z liczbą 100. To wszystko za jedyne 3,999 euro, co dla posiadacza Audi RS6 z pewnością nie jest wielkim wydatkiem.
Ale to nie koniec. MTM opracował pakiet dzięki któremu RS6 osiągnie moc 702 KM! W tym przypadku warto wcześniej spisać testament i podczas jazdy panować nad prawą nogą. Auto przyspiesza w 10 sekund do ..200 km/h, a prędkość maksymalna została ograniczona do 320 km/h. Również w tym przypadku cena jest bardziej, niż atrakcyjna. MTM żąda za tę przeróbkę jedynie 9950 euro.

Dodatkiem do szatańskich zmian pod maską jest pakiet optyczny. MTM opracował do RS6 przedni spoiler i tylny dyfuzor. Oba elementy wykonano z włókna węglowego. Do tego 6-tłoczkowe zaciski hamulcowe i specjalne nawiercane tarcze z logo niemieckiego tunera. Wybrzuszone nadkola szczelnie wypełniają 21-calowe aluminiowe obręcze MTM Bimoto.
Decydując się na kompleksowy montaż podnoszący moc, do 656 KM, oraz pakiet aerodynamiczny wraz z kołami zapłacimy 15 500 euro.

Nam imponuje nie tyle moc, jaką tuner wyczarował z silnika RS6 ani nawet szykowne felgi, lecz sposób w jaki udało się przekonać surowe niemieckie urzędy legislacyjne o dopuszczeniu tego auta do poruszania sie po drogach publicznych.




Źródło: MTM, Informacja Mototarget

poniedziałek, 21 kwietnia 2008

Opel Insignia

Opel przedstawił oficjalne zdjęcia i pierwsze informacje na temat nowego Opla Insignia.

Opel zdecydowanie odszedł od kantów znanych z poprzedniej Vectry. Nowa Insignia prezentuje się okazale, choć patrząc na zwartą bryłę auta, trudno nie dostrzec japońskich czy amerykańskich wpływów. W Europie nowy Opel stawi czoła silnej i świeżej konkurencji w tym segmencie. Mazda 6, Passat, nowa Laguna czy Citroen C5, to tylko niektóre z modeli od których Insignia ma być lepsza. Wnętrze jest przestronne. Nagromadzenie przycisków na konsoli środkowej wskazuje, że Opel zamiast "wszystkomających" przełączników w stylu iDrive wybrał szkołę "jeden przycisk-jedna funkcja".

W gamie jednostek napędowych znajdzie się aż siedem silników, współpracujących z 6-biegowymi przekładniami manualnymi lub automatycznymi. Wszystkie są zgodne z normami emisji spalin Euro 5, które wejdą w życie dopiero w roku 2009. Cztery silniki benzynowe legitymują się mocą od 115 do 260KM (4-cylindrowe i V6), a trzy jednostki napędowe o pojemności 2-litrów osiągają od 110 do 160KM.

Nowy Opel Insignia zadebiutuje 22 lipca 2008 podczas London Motor Show, a do sprzedaży trafi w listopadzie.

Źródło: Opel, fot. Opel, informacja Moto Target

Audi Q5 - nowy sportowy SUV

Nowe Audi Q5 to według zapewnień firmy najbardziej sportowy SUV w klasie.

Q5 charakteryzuje się jednym z najniższych współczynników oporu aerodynamicznego w klasie, dzięki długiemu, szerokiemu i niskiemu nadwoziu. W wyposażeniu nowego modelu pojawiła się innowacyjna, siedmiobiegowa przekładnia automatyczna S-tronic z dźwigienkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy. Z przodu zastosowano bi-xenonowe reflektory z diodami LED do jazdy dziennej. Q5 dostępny będzie w trzech wersjach wykończeniowych nadwozia: czarnej (standardowej), z kontrastującymi kolorami lub pełnym lakierem. Dodatkowo, do wyboru są dwa pakiety stylistyczne - sportowy S line oraz pakiet off-roadowy z osłonami podwozia zamontowanymi z przodu i z tyłu.

W gamie silników pojawią się dwie jednostki wysokoprężne i jedna benzynowa. 2-litrowy silnik benzynowy TFSI osiąga 211KM mocy oraz 350Nm momentu obrotowego w przedziale od 1500 do 4200 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Gamę jednostek TDI otwiera silnik o mocy 170KM (0-100 km/h w 9,5 sekundy, prędkość maksymalna 204 km/h). Drugi z silników Diesla to 3-litrowy motor V6 o mocy 240KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 500Nm. Wartości mocy i momentu obrotowego pozwalają na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy oraz na osiągnięcie maksymalnie 225 km/h.

Źródło: Audi, fot. Audi, informacja Moto Target