poniedziałek, 19 listopada 2007

Honda wprowadza do użytku Home Energy Station IV

Honda wprowadza do użytku Home Energy Station IV Honda ogłosiła, że wprowadziła do użytku domową stację energetyczną Home Energy Station IV (HES IV) w jednym ze swoich ośrodków badawczo-rozwojowych Honda R&D Americas, Inc. w Torrance w Kalifornii.

Czwarta generacja eksperymentalnego urządzenia to wszechstronny system zaprojektowany nie tylko w celu wytwarzania wodoru potrzebnego do napędzania pojazdów, ale również spełniania energetycznych potrzeb domów, dostarczający elektryczności i ciepła. Nowy system jest dużo bardziej wydajny i tańszy w utrzymaniu, niż poprzedni model. Wprowadzenie HES IV do użytku w ośrodku w Torrance zbiega się w czasie ze światową premierą całkowicie nowego modelu napędzanego ogniwami paliwowymi, Honda FCX Clarity, który został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles.

Technologię Home Energy Station Hondy opracowano w celu łatwiejszego wprowadzenia do użytku pojazdów o zerowej emisji spalin, takich jak FCX Clarity, poprzez rozwój systemu uzupełniania poziomu wodoru w warunkach domowych. Jest to możliwe jest dzięki wykorzystaniu dostępnego w domu gazu ziemnego do produkcji wodoru. Wymiernym skutkiem tej operacji jest również możliwość zapewnienia ogrzewania i elektryczności na potrzeby przeciętnego domu.

Dzięki Home Energy Station IV można zredukować zarówno koszty, jak i emisję dwutlenku węgla (CO2), co z pewnością docenią klienci. W porównaniu do przeciętnego amerykańskiego domostwa ze standardową instalacją elektryczną i samochodem benzynowym, wykorzystywanie Home Energy Station IV do produkcji ciepła i elektryczności oraz uzupełniania poziomu wodoru w FCX Clarity pozwoli zmniejszyć emisję CO2 powstałego w procesie produkcji elektryczności o około 30% i całkowite koszty energii elektrycznej o około 50%.

„Home Energy Station IV to rozwiązanie pozwalające stworzyć infrastrukturę dla pojazdów zasilanych ogniwami paliwowymi,” powiedział Ben Knight, wiceprezydent Honda R&D Americas. „Oprócz tego, system ten może również służyć jako urządzenie ogrzewające domostwa i dostarczające im energii elektrycznej, w niezwykle wydajny sposób.”

Honda, we współpracy z technologicznym partnerem Plug Power Inc., rozpoczęła prace nad Home Energy Station w październiku 2003 roku. Home Energy Station IV reprezentuje technologię, która w najnowszej odsłonie umożliwiła zmniejszenie rozmiarów urządzenia w stosunku do pierwszej jednostki tego typu aż o 70%, co pozwala na łatwą instalację w domu. Dzięki połączeniu komponentów odpowiadających za oczyszczanie gazu i generację energii osiągnięto kompaktowe rozmiary urządzenia i niezwykłą wydajność, umożliwiając jednocześnie łatwe przełączenia HES IV z trybu generującego wodór na tryb produkujący energię elektryczną.


Źródło: Honda, fot. Honda

Nowy Opel Zafira

Odświeżony stylistycznie i wyposażony w trzy nowe silniki nowy Opel Zafira będzie dostępny w salonach od lutego 2008 r.

Przyciągający uwagę wygląd Zafiry świadczy o dynamice i daje poczucie pewności. Jej 1,6-litrowy silnik benzynowy i dwa 1,7-litrowe silniki CDTI odzwierciedlają obecne trendy: są mocne, ekonomiczne i dostępne po przystępnej cenie. Wszystko to stawia kompaktowego vana Opla na doskonałej pozycji, dzięki której będzie mógł kontynuować historię sukcesu pierwszego na świecie w pełni uniwersalnego pojazdu 7-miejscowego, którego 2-milionowy egzemplarz zjedzie z linii montażowej na początku przyszłego roku. Po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji w połowie 2005 r., nowa Zafira również plasuje się w czołówce swojej klasy z ponad 450 tys. sprzedanych sztuk i ok. 10-procentowym udziałem w europejskim rynku. Nowa wersja tego bestsellera będzie miała swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Bolonii (7–16 grudnia 2007 r.).


Według Alaina Vissera, szefa marketingu GM Europe, nowa Zafira to „właściwa oferta we właściwym czasie. Wiemy, że klienci są bardzo usatysfakcjonowani jej jakością, niezawodnością, funkcjonalnością i uniwersalnością. Teraz dodatkowo uczyniliśmy Zafirę bardziej sportową i wyposażyliśmy ją w bardziej wydajne silniki. Dzięki temu model ten stawia poprzeczkę na nowej wysokości w europejskiej klasie kompaktowych pojazdów wielofunkcyjnych MPV”.Dynamiczny klinowaty kształt maski

Nowa Zafira cechuje się przyciągającymi uwagę stylistycznymi elementami przedniej i tylnej części nadwozia, które nadają jej sportowy charakter. Solidna, szeroka przednia chromowana listwa ze zintegrowanym logo Opla oddaje zwężający się kształt maski i niejako przenosi go na dwuczęściowe i obecnie w całości chromowane listwy osłony chłodnicy. Wyraziste linie otaczające zagłębienia na światła przeciwmgielne są również integralnym elementem dynamicznej stylistyki, która nadaje przedniej części nadwozia klinowaty kształt, a obudowy świateł wyglądają jak chromowane. Zafira Sport może pochwalić się jeszcze bardziej imponującym wyglądem, dzięki swojemu charakterystycznemu i wyrazistemu przedniemu spoilerowi. Łukowaty kształt biegnie od poszerzonych nadkoli nad bocznymi progami aż do wyraźnie zaznaczonego tylnego spoilera. Spośród innych rzucających się w oczy rozwiązań wymienić można dwa przeźroczyste trójwymiarowe elementy w czerwonych światłach tylnych. Uwieńczeniem stylistycznych zmian jest srebrno-biały pasek w tylnych światłach, który przechodzi w chromowaną listwę na tyle pojazdu.

Tym, co podkreśla bardziej dopracowane wnętrze, są błyszczące chromowane oprawki wokół elementów sterowania klimatyzacją i radioodtwarzaczem oraz nowe dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej i drzwi. Wersja Cosmo oferuje wykończenie lakierem fortepianowym na środkowej konsoli i dekoracyjną listwę na kierownicy. Systemy audio-informacyjne z funkcjami nawigacji oraz odtwarzania CD, DVD i MP3 umożliwiają podłączenie zewnętrznych akcesoriów audio, takich jak iPod.

System aranżacji foteli Flex 7, który stał się już znakiem rozpoznawczym Zafiry, jest oczywiście zawsze dostępny. Ten niezrównany, uniwersalny system pozwala szybko przearanżować wnętrze bez kłopotliwego demontażu foteli.

Nowe silniki

Motywem przewodnim silników jest większa ekonomika i moc. Dzięki nowemu silnikowi benzynowemu o pojemności 1,6 litra i dwóm turbodieslom 1.7 CDTI z wtryskiem common-rail, w gamie silników dostępne są teraz dodatkowe wysoce wydajne jednostki napędowe. W przyszłości nabywcy Zafiry będą mogli wybierać z gamy dziewięciu różnych silników. Oferują one zakres mocy od 94 KM w napędzanej gazem ziemnym, szczególnie ekonomicznej i przyjaznej dla środowiska wersji Zafiry 1.6 CNG (Compressed Natural Gas) do 240 KM mocy turbodoładowanego silnika w sportowym i najbardziej luksusowym modelu Zafira OPC. Dzięki tym dwóm silnikom Opel wzbogaca również swój segment o dwa nowatorskie rozwiązania: napędzana gazem ziemnym Zafira, której emisja CO2 wynosi jedynie 138 g/km, utorowała drogę dla tej alternatywnej formy napędu, podczas gdy wersja OPC o mocy 240 KM przejęła rolę pioniera wśród sportowych vanów.

Korzystne koszty eksploatacji gamy modelów Zafira wynikają z szeregu czynników, w tym niskiego zużycia paliwa, nieznacznych wymagań serwisowych, długich okresów między przeglądami, a przede wszystkim z niskiego wskaźnika utraty wartości. To wszystko zadecydowało o przyznaniu vanowi Opla pierwszego miejsca w rankingu Best Value 2006 przez branżowy magazyn Auto Bild.

Nowy, zoptymalizowany pod względem wagi silnik 1.6 TWINPORT ECOTEC ze stałą kontrolą faz wałków rozrządu ma moc 85 kW/115 KM. Ta czterocylindrowa, czterozaworowa jednostka zastępuje 1,6-litrowy silnik o mocy 77 kW/105 KM i spala jedynie 7 litrów paliwa na 100 km. Zapewnia to 4,3-procentową oszczędność paliwa w porównaniu z poprzednikiem, a jednocześnie pozwala uzyskać lepsze osiągi dzięki większej mocy, czego dowodem jest wyższa o 9 km/h prędkość maksymalna i przyspieszenie od zera do setki w ciągu 13,4 sekund.

Oba nowe silniki 1.7 CDTI o mocy 81 kW/110 KM i 92 kW/125 KM będą oferowane w standardzie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i wtryskiem common-rail, czterema zaworami na cylinder i kontrolą zawirowania mieszanki, a także bezobsługowym filtrem cząstek stałych. Zastępują one silnik 1.9 CDTI o mocy 74 kW/100 KM oraz wersję z 88 kW/120-konnym dieslem o pojemności 1,9 litra i manualną skrzynią biegów. Osiągając odpowiednio o 20 i 40 Nm wyższy moment obrotowy, jednostki 1.7 CDTI zapewniają wyraźnie więcej mocy przy jednocześnie zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji spalin. Wydajność zwiększono o maksymalnie 5 proc. Oba diesle potrzebują 5,7 litra paliwa na 100 km i emitują jedynie 152 g CO2 na km.

Technologiczna doskonałość

Nowa wersja Zafiry oferuje również innowacyjne rozwiązania technologiczne unikalne w tej klasie pojazdów. Wśród nich znalazł się opcjonalny system zawieszenia IDSPlus z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzowania (CDC), który zapewnia wyjątkowy wymiar komfortu i bezpieczeństwa jazdy. W tym zintegrowanym systemie kontroli zawieszenia elementy sterujące i czujniki systemów ESPPlus, ABS i CDC stale wymieniają między sobą dane, co umożliwia natychmiastową optymalizację charakterystyki zawieszenia. Ponadto jeszcze bardziej ulepszona kontrola stabilności przyczepy w nowej wersji wyprzedza to, co oferują inne marki. Ten zaawansowany system monitoruje intensywność przechyłów podczas jazdy z przyczepą. Ruchy takie są stabilizowane za pośrednictwem elektronicznych elementów sterujących przez regulowane hamowanie.

Zafira najlepsza w swojej klasie: Opel wprowadził w segmencie kompaktowych vanów system biksenonowych reflektorów adaptacyjnych AFL (Adaptive Forward Lighting) z dynamicznymi światłami do jazdy na zakrętach. Prawdziwą atrakcją jest panoramiczny dach, który dodatkowo uprzyjemnia jazdę pasażerom. W razie potrzeby elektrycznie sterowany system rolet chroni przed silnym nasłonecznieniem. Biegnąca przez długość dachu konsola skrywa pięć dużych opuszczanych schowków, które pozwalają utrzymać porządek we wnętrzu. Wszystkie te nowatorskie rozwiązania technologiczne podkreślają nowoczesny charakter tego uniwersalnego kompaktowego vana.

Źródło: Opel, fot. Opel

Honda FCX Clarity


Honda zaprezentowała model FCX Clarity, pojazd nowej generacji napędzany ogniwami paliwowymi. Prezentacja, podczas której ujawniono również plany rozpoczęcia ograniczonej sprzedaż detalicznej latem 2008 roku, odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Los Angeles.

FCX Clarity jest zasilanym wodorem pojazdem następnej generacji, zbudowanym w oparciu o całkowicie nową platformę ogniw paliwowych Honda V Flow. Napędzana niezwykle wydajnym i zwartym stosem ogniw paliwowych Honda V Flow, FCX Clarity charakteryzuje się zerową emisją szkodliwych związków do atmosfery, powiększonym zasięgiem, wyższą mocą i wydajnością oraz niższą masą własną. Eleganckie i dynamiczne nadwozie z nisko umieszczonym środkiem ciężkości oferuje luksusowe warunki podróżowania, co do tej pory było niemożliwe w samochodach napędzanych ogniwami paliwowymi. FCX Clarity jest więc kolejnym krokiem naprzód w dążeniach Hondy do upowszechnienia zaawansowanej technologii pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi.

Pierwsze dostawy modeli FCX Clarity do ściśle ograniczonej grupy klientów w Południowej Kalifornii rozpoczną się latem 2008 roku. Więcej informacji na temat udostępnienia samochodu na zasadach leasingu zostanie ujawnionych w momencie debiutu rynkowego Hondy FCX Clarity. Obecne plany zakładają trzyletni okres leasingu, przez który klient będzie zobowiązany do płacenia raty w wysokości 600 dolarów miesięcznie. Cena zawiera koszty obsługi oraz ubezpieczenie.

Skąd wzięła się nazwa modelu FCX Clarity (ang. jasność, przejrzystość)
Nazwa „Clarity” wyraża filozofię koncernu Honda, który stworzył pojazd oferujący przejrzyste, „czyste” rozwiązania problemów związanych z ochroną środowiska naturalnego oraz który zapewni nieustanną mobilność w przyszłości.

Specyfikacja*

Liczba pasażerów - 4

Silnik


Moc maksymalna - 100 kW

Maksymalny moment obrotowy - 256 Nm

Typ - Synchroniczny napęd prądu zmiennego (magnes trwały)


Stos ogniw paliwowych


Typ - PEMFC (ogniwo paliwowe z membraną wymiany protonów)

Moc - 100 kW


Paliwo - Sprężony wodór

Magazynowanie paliwa - Zbiornik wysokociśnieniowy

Pojemność zbiornika - 171 litrów

Wymiary (Dł.xSzer.xWys.) - 4835 x 1845 x 1470 mm

Masa własna - 1625 kg

Prędkość maksymalna - 160 km/h

Magazynowanie energii - Akumulator litowo-jonowy

*Specyfikacja może ulec zmianie przed procesem certyfikacji i wprowadzeniem samochodu do sprzedaży

Jak działa FCX Clarity

FCX Clarity wykorzystuje stos ogniw paliwowych typu V Flow, który w połączeniu z zwartym i wydajnym zestawem akumulatorów litowo-jonowych oraz z pojedynczym zbiornikiem na wodór napędza silnik elektryczny. Ogniwa paliwowe są głównym źródłem zasilania pojazdu. To tu wodór łączy się z tlenem atmosferycznym, a energia powstała w skutek tej reakcji przetwarzana jest w moc elektryczną, która napędza pojazd. Dodatkowa energia generowana jest dzięki odzyskiwaniu energii kinetycznej pochodzącej z hamowania i wytracania prędkości pojazdu (zwanego również hamowaniem z odzyskiem energii). Uzyskana w ten sposób energia, łącznie z nadmiarem energii pochodzącej z ogniw paliwowych, jest sukcesywnie magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych i wykorzystywana do wspomagania głównego napędu w sytuacjach tego wymagających. Jedynym związkiem emitowanym przez pojazd jest woda.

Platforma Honda V Flow FC Stack

Platforma Honda V Flow FC Stack zawiera zupełnie nową strukturę, dzięki której osiągnięto wyższą moc (100kW), mniejsze rozmiary oraz niższą masę. Nowy układ zaowocował również 50% wzrostem gęstości mocy w zakresie objętości i 67% wzrostem gęstości mocy w zakresie masy w porównaniu do platformy Honda FC Stack poprzedniej generacji.

Platforma V Flow FC Stack (system pionowego przepływu)

W FCX Clarity zastosowano system pionowego przepływu wodoru i powietrza, co pozwala na wykorzystanie siły grawitacji do wyładowania wytworzonej wody. W rezultacie otrzymano stabilne wytwarzanie mocy w różnych warunkach pracy. Nowa struktura umożliwia również zmniejszenie głębokości kanału przepływu o 17%, co bezpośrednio przyczynia się do stworzenia bardziej płaskich ogniw i zwartej platformy.

Separator kanałów przepływu

Platforma V Flow FC Stack zawiera osobne kanały falowego przepływu wodoru i powietrza, przez które biegną poziome kanały chłodzące. Zastosowanie kanałów falowego przepływu pozwoliło na uzyskanie przepływu o większej długości, niż ma to miejsce w prostych kanałach, a powstały w ten sposób przepływ turbulentny przyczynił się do lepszej dystrybucji wodoru i powietrza. W rezultacie, wodór i powietrze rozprzestrzeniane są na całej powierzchni warstwy elektrody, co pozwala efektywniej wykorzystać zwartą warstwę generacji elektrycznej i uzyskać wydajność generacyjną o około 10% wyższą od systemu z prostymi kanałami. Poziomy przepływ czynnika chłodzącego zapewnia bardziej równomierne chłodzenie całej powierzchni warstwy generacji elektrycznej i pozwala na zredukowanie liczby warstw chłodzących o połowę w stosunku do systemu poprzedniej generacji. W systemie poprzedniej generacji zastosowano jedną warstwę chłodzącą na jedno ogniwo, podczas gdy nowy układ pozwala na zastosowanie jednej warstwy chłodzącej na dwa ogniwa. Rezultatem jest o 20% mniejsza długość platformy i o 30% niższa masa, co jest prawdziwym przełomem w systemach zwartych i lekkich platform.

Ulepszony rozruch w niskiej temperaturze

Lepszy drenaż wody uzyskany dzięki strukturze ogniw V Flow daje większą moc podczas rozruchu. Zredukowana objętość płynu chłodzącego i zwarty design osiągnięty poprzez zastosowanie separatorów przepływu kanałowego pozwoliły na osiągnięcie o 40% mniejszej masy cieplnej, niż w systemie poprzedniej generacji. Wprowadzone modyfikacje umożliwiły uruchamianie pojazdu w temperaturze -30˚C.

Platforma ogniw paliwowych Honda V Flow

FCX Clarity wyposażono w platformę ogniw paliwowych typu V Flow, która zawiera zwarty – o 65% mniejszy niż w poprzedniej generacji – i wydajny stos, ułożony w tunelu pomiędzy przednimi fotelami. Zastosowany układ pozwolił na stworzenie przestronnej kabiny pasażerskiej oraz na zwarte rozmieszczenie innych elementów układu napędowego, co byłoby niemożliwe w przypadku konwencjonalnego pojazdu napędzanego ogniwami paliwowymi.

Wyższość modelu FCX Clarity nad obecną generacją systemu FCX widoczna jest również w innych aspektach. Nowa wersja charakteryzuje się:

- o 20% niższym zużyciem paliwa (około 2-3 razy niższe zużycie paliwa niż w samochodzie z silnikiem benzynowym i 1,5 razy niższe niż w pojeździe hybrydowym o porównywalnych osiągach i rozmiarach)
- zasięgiem zwiększonym o 30% - do 270 mil (ok. 430 km)
- stosunkiem mocy do masy lepszym o 120%, co osiągnięto głównie dzięki obniżeniu masy układu napędowego o 180 kg i mimo zwiększenia gabarytów pojazdu
- zmniejszonym o 45% rozmiarem systemu napędu ogniwami paliwowymi, który gabarytami odpowiada nowoczesnemu systemowi napędu hybrydowego (benzyna-silnik elektryczny)
- zaawansowanym pakietem akumulatorów litowo-jonowych, który jest o 40% lżejszy i o 50% mniejszy niż układ stosowany w obecnej generacji FCX
- pojedynczym zbiornikiem na wodór pod ciśnieniem 5 000 psi, który ma o 10% większą pojemność, niż poprzedni model.

Design FCX Clarity

FCX Clarity jest czymś więcej, niż tylko pojazdem napędzanym ogniwami paliwowymi – to wizja przyszłości transportu osobowego, pozbawiona wszelkich wad konwencjonalnych technologii napędowych. Samochód jest czterodrzwiowym sedanem z krótkim przodem i niezwykle przestronną kabiną pasażerską, która w komfortowych warunkach zmieści cztery osoby i ich bagaż. Główne elementy układu napędowego – takie jak silnik elektryczny, platforma ogniw paliwowych, baterie i zbiornik na wodór – zostały pomniejszone i rozmieszczone na całej długości pojazdu, aby oddać do użytku pasażerów jeszcze większą przestrzeń, zapewnić im większy komfort i lepsze osiągi.

Zaawansowane materiały i komponenty

Charakterystycznymi elementami Hondy FCX Clarity są również obicie tapicerskie i elementy wykończenia drzwi, wykonane z bio-tkaniny Hondy, czyli materiału pochodzenia roślinnego, który cechuje się ponadprzeciętną wytrzymałością i odpornością na działanie promieni słonecznych, a w przeciwieństwie do tradycyjnych odpowiedników, przyczyniają się do redukcji poziomu CO2.

Zaprojektowana specjalnie dla klientów szukających przyjaznej środowisku alternatywy dla tradycyjnych samochodów napędzanych silnikami spalinowymi, Honda FCX Clarity zawiera szereg elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo podróżowania. W wyposażeniu pojazdu znalazł się najnowocześniejszy system nawigacji satelitarnej z funkcją pozwalającą na zlokalizowanie stacji uzupełniania wodoru, kamera cofania, tempomat adaptacyjny ACC, układ ograniczający skutki kolizji (CMBS), system audio premium, wentylowane fotele i łącze Bluetooth™.

System Shift-by-Wire, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oraz nowoopracowana tablica przyrządów z czytelnym wyświetlaczem zużycia wodoru są łatwe w użyciu i pozwalają w jeszcze większym stopniu docenić zalety samochodu.

Emisja CO2

Jedyną substancją emitowaną do atmosfery jest woda. Emisja CO2 związana z produkcją wodoru różni się w zależności od źródła, jednak całkowity bilans emisji dwutlenku węgla od produkcji do spalenia w silniku auta jest ponad dwukrotnie niższy od ilości, jaką emituje klasyczny silnik benzynowy. W procesie produkcji wodoru z wody poprzez elektrolizę, emisja CO2 może zostać zredukowana w jeszcze większym stopniu, co docelowo pozwoli na osiągnięcie zerowego poziomu emisji. Jedynym warunkiem jest wyprodukowanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł, takich jak energia słoneczna, wiatr czy woda.

W zakresie energii słonecznej, Honda opracowała swoje własne ogniwa słoneczne – które w procesie produkcji wydzielają jedynie połowę ilości CO2 normalnie wytwarzanego przez konwencjonalne ogniwa krystaliczne – i rozpoczęła masową produkcję oraz detaliczną sprzedaż tej technologii w Japonii, zarówno na potrzeby komercyjne, jak i prywatne. Panele te służą również jako źródło energii elektrycznej w stacji uzupełniania paliwa Torrance R&D.

Już od czterdziestu lat Honda pracuje nad zmniejszeniem szkodliwego wpływu, jaki samochody wywierają na środowisko naturalne, poprzez redukcję emisji szkodliwych związków, zmniejszenie zużycia paliwa oraz opracowanie wydajnych technologii dla pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. Napędy wodorowe i ogniwa paliwowe to według Hondy klucz do stworzenia środków transportu, które zbudują czystą przyszłość. Do osiągnięć Hondy na tym polu można zaliczyć stworzenie pojazdu napędzanego ogniwami paliwowymi (2002), który spełnił rygorystyczne normy emisji spalin amerykańskiej agencji Environmental Protection Agency (EPA) oraz uzyskał certyfikację California Air Resources Board (CARB); oddanie w leasing pierwszego samochodu napędzanego ogniwami paliwowymi (2002); uzyskanie pierwszej oceny EPA w zakresie zużycia paliwa dla pojazdu napędzanego ogniwami paliwowymi; pozyskanie pierwszego klienta z kraju o niskich średnich temperaturach rocznych (2004); pozyskanie pierwszych i wciąż jedynych klientów detalicznych (2005, 2007); oraz wyprodukowanie pierwszego i jak na razie jedynego pojazdu napędzanego ogniwami paliwowymi, spełniającego niezbędne warunki do uzyskania amerykańskiego kredytu podatkowego.


Źródło: Honda, fot. Honda

niedziela, 18 listopada 2007

Nissan w Dubaju


Nissan Middle East FZE (NMEF) przedstawił entuzjastom grupę samochodów uzyskujących najwyższe oceny za osiągi oraz luksusowy i elegancki projekt. Stało się to w tym tygodniu, w dniu otwarcia salonu samochodowego w Dubaju, 9th Middle East International Motor Show, który ma miejsce w międzynarodowym centrum wystawowym Dubai International Convention and Exhibition Centre.

Firma Nissan pokazał grupę zupełnie nowych produktów, w tym Nissana GT-R oraz Nissana Altima Coupe, podczas gdy wśród modeli Infiniti uwaga zwrócona była na zupełnie nowy, luksusowy crossover EX oraz na coupe G37.


Nissan GT-R — Mniej niż miesiąc po jego globalnym debiucie na 40 Salonie Samochodowym w Tokio. Nissan GT-R jest napędzany zupełnie nowym silnikiem o pojemności 3,8 litra, V6, z podwójnym turbodoładowaniem, oznaczonym symbolem "VR38". Model GT-R został oparty na nowej koncepcji maszyny o doskonałych osiągach w wielu wymiarach, oferując "ostateczny samochód klasy supercar, każdemu, wszędzie, w każdej chwili". Nissan GT-R posiada nowoopracowane nadwozie Premium Midship i zawiera pierwszy na świecie niezależny napęd na cztery koła transaxle, opracowany przez firmę Nissan.

Nissan Altima Coupe — niepowtarzalny zewnętrznie projekt Nissana Altima Coupe powoduje, że wyróżnia się on w tłumie opartych na sedanach modeli dwudrzwiowych. W trakcie projektowania poświęcono Nissanowi Altima dużo uwagi, począwszy od jego magnetycznej stylizacji o doskonałych proporcjach po krótszy rozstaw osi oraz zmniejszoną długość i wysokość w porównaniu z Nissanem Altima Sedan — kompletne opakowanie dla samochodu Coupe, zapewniające naprawdę niepowtarzalne doświadczenia z jazdy.

Firma Nissan pokaże również na salonie samochodowym Middle East International Motor Show w Dunaju nowe modele Altima sedan, Qashqai, Xterra oraz Navara. Będzie to największa grupa SUV-ów w regionie.

Infiniti

Infiniti EX — Zupełnie nowy Infiniti EX oferuje wyjątkowe połączenie uwodzicielskiego projektu, bogatego wnętrza oraz systemów wykorzystujących zaawansowane technologie. Rzeźbiona elegancja Infiniti EX wyraża ponadczasowy urok — łagodne linie, podkreślające prędkość, grację oraz finezję. Układ modelu EX łączy w sobie wygląd oraz wrażenia luksusowego coupe z wewnętrzną elastycznością samochodu klasy SUV. Infiniti EX jest wyposażony w system Around View Monitor (AVM), zaawansowaną technologię wykorzystującą cztery małe kamery, dającą kierowcy widok “z lotu ptaka” na świat na zewnątrz samochodu i pomagającą zredukować martwe pola w trakcie parkowania.

Infiniti G37 Coupe — Nowe Infiniti G37 Coupe jest pierwszym modelem wyposażonym w nowy silnik o pojemności 3,7 VQ37VHR, wyposażony w układ VVEL*1. Pociągający kształt nowego modelu G37 Coupe wykorzystuje płynne kształty błotników, falistą maskę, wygładzony przód, zawierający będącą znakiem firmowym Infiniti podwójnie zakrzywioną atrapę, oraz reflektory w kształcie litery L.

Firma Nissan w pierwszej połowie roku podatkowego 2007 sprzedała na Bliskim Wschodzie 89000 egzemplarzy samochodów, co oznacza wzrost o 21,3% w stosunku do roku 2006. Region bliskowschodni pozostaje ważnym czynnikiem napędzającym globalną sprzedaż firmy Nissan.

*1 VVEL: Variable Valve Event and Lift - System zmiennych faz rozrządu i zmiany stopnia otwarcia zaworów

źródło: Nissan